kleurcodes

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
corvair
Posts: 81
Joined: Mon Aug 31, 2015 8:29 pm

kleurcodes

Post by corvair »

hallo forummers,

ik heb een vraagje over de kleurcodes van mijn chevrolet corvair uit 1965.

ik ben van plan mijn corvair over te spuiten in de orginele chevrolet kleur uit 1965 (cypress green nummer wa3304). tot zover geen probleem, de kleur en het nummer is makkelijk te googelen, maar hoe kan de verfboer de juiste kleur groen aanmaken ? ik neem aan dat hij de kleur aanmaakt aan de hand van een kleurstaaltje, maar dat heb ik dus niet :cry: ik kan de kleurcode wel hebben maar dat zegt de verfboer natuurlijk niets. en het zou wel heeeeeel toevallig zijn als hij een kleurstaaltje heeft liggen met de kleuren van chevrolet uit het jaar 1965.

iemand een idee hoe ik de juiste kleur op mijn auto krijg ? of zal ik op zoek moeten naar iemand met een auto in dezelfde kleur :o
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: kleurcodes

Post by Bromgabber »

Ze kunnen geloof ik wel de kleur inscannen om te mengen.
Maar dan heb je wel een onderdeel/spuitbus dop nodig met die kleur..
camaro rs
Posts: 441
Joined: Mon Jun 30, 2008 9:51 pm

Re: kleurcodes

Post by camaro rs »

ben je hier iets mee
de verfboer moet dit toch kunnen achterhalen via het merk Dupont http://paintref.com/cgi-bin/colorcodedi ... ss%20Green
67Camaro
Posts: 1007
Joined: Mon Mar 21, 2005 8:13 pm

Re: kleurcodes

Post by 67Camaro »

Aan de hand van de kleurcode zou hij juist wel alles moeten weten. Mijn spuiter heeft microfiches (kleine dia's) waar de mengverhoudingen op staan.
Ik zou gewoon de codes van "Camaro RS" afprinten en naar de spuiter gaan, hij zal wel zeggen wat hij tekort komt.
corvair
Posts: 81
Joined: Mon Aug 31, 2015 8:29 pm

Re: kleurcodes

Post by corvair »

iedereen bedankt voor de reacties,

camaro rs bedankt voor de link. met de kleurcodes van diverse verffabrikanten moet het toch lukken om de juiste kleur op mijn auto te krijgen.
ik zal volgende week eens bij de spuiter langsgaan.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: kleurcodes

Post by MotiV8 »

Ik zal zometeen eens kijken in mijn PPG verfmengmachine of jou kleurcode WA 3304 Cypress Green Chevrolet 1965 er tussen staat.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: kleurcodes

Post by MotiV8 »

Hmmm PPG Nederland heeft het recept niet. Ik heb het PPG kleurnummer maar dat is PPG USA.
PPG Europa erkent dat PPG Amerika hem wel heeft maar wil niet communiceren....
Maar we hebben nog een troef achter de hand maar daar kan ik maandag pas mee verder..

Ben er twee uur mee bezig geweest en geef nog niet op, word vervolgd.

Een prettig uiteinde.
corvair
Posts: 81
Joined: Mon Aug 31, 2015 8:29 pm

Re: kleurcodes

Post by corvair »

alvast bedankt motiv8 :thumbs:

ik was van plan om zelf met de kleurcodes naar een autospuiterij te gaan om de kleur te laten maken, maar als het een typische amerikaanse kleurcode is zal de autospuiter de kleur waarschijnlijk ook niet kunnen vinden .
Zeker niet voor een auto van 50 jaar, en ook nog eens een amerikaan.

Het zou mooi zijn als je de juiste kleur voor mij kunt vinden, dan kan ik lak laten aanmaken en mijn corvair in de orginele 1965 fabriekskleur spuiten.

De beste wensen voor 2016 (en uiteraard alle andere forummers)
corvair
Posts: 81
Joined: Mon Aug 31, 2015 8:29 pm

Re: kleurcodes

Post by corvair »

even bij de spuiter geweest, maar helaas heeft geen enkele autospuiter de kleur kunnen vinden.
wel de kleur cypress green, maar dit was een kleur van een land rover in britisch standard en dan ook nog een metallic kleur.
ik vraag mij af of chevrolet al metallic lak gebruikte in 1965, dus ik vermoed dat dit toch een heel andere kleur is.
Ik kan wel de keur kijgen in een basislak van dupont maar dat is een vrij lichte kleur groen.
De orginele kleur is iets donkerder als ik de plaatjes op het internet zo bekijk.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: kleurcodes

Post by SRB12 »

Kan je geen sample uit de vs krijgen? En dat een lokale spuiter die kleur voor je maakt?
corvair
Posts: 81
Joined: Mon Aug 31, 2015 8:29 pm

Re: kleurcodes

Post by corvair »

inderdaad, heb ik ook al aan zitten denken.
er zit een grote corvairclub in amerika. msschien kan iemand een kleurklaartje naar mij toe sturen dan kan de spuiter via een kleurkaartje wel de juiste kleur aanmaken.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: kleurcodes

Post by MotiV8 »

Sample is al onderweg. Wij hebben onlangs al meerdere vintage Ditzler PPG paint chip boeken aangeschaft en beschikken nu over vele kleursamples van de jaren 50 / 60 & 70.
Het voor ons ontbrekende boek Chevrolet jaren 50 & 60 met daarin bevestigd Cypress Green is gevonden en komt zsm naar Geldermalsen zodat wij instaat zijn zelf de verf te scannen en te maken.

Een spuiter kan over het algemeen geen verf namaken aan de hand van een kaartje. Daarvoor heeft de spuiter ( met een eigen verfmengmachine ) een recept nodig.
Daar elke verf fabriek zijn eigen verf namen hanteert ivm gebruikte grondstoffen ( ook verschil tussen PPG EU & PPG USA ) kan je dus niet het recept gebruiken van Spies & Hecker om bijvoorbeeld met PPG verf de kleur te mengen.

Om een recept te maken aan de hand van een paint chip heb je een scanner nodig en een programma die de kleuren spectra converteert naar een recept. Grotere paint chips kunnen wij zelf inscannen. Kleinere paint chips doet PPG voor ons.
Wij beschikken over een eigen scanner en verfmeng machine en mengen zowel 1K & 2K basis & metalic in zowel spuitbus (1k & 2 K!! ) alswel voor de verfspuit.

Vocor Tools Geldermalsen, at your service.
corvair
Posts: 81
Joined: Mon Aug 31, 2015 8:29 pm

Re: kleurcodes

Post by corvair »

:thumbs: :thumbs: :thumbs: Motiv8.

Ik neem wel even contact met je op via pb
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: kleurcodes

Post by MotiV8 »

http://www.tools.vocor.nl
Voor contact zie onderaan de website.
Post Reply