toerenteller 4 of 6 cilinder ?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
corvair
Posts: 81
Joined: Mon Aug 31, 2015 8:29 pm

toerenteller 4 of 6 cilinder ?

Post by corvair »

hallo,

ik heb een vraag over het monteren van een toerenteller.

ik was van plan om in het dashboard van mijn corvair een toerenteller te plaatsen. Het dashboard heb ik toch gedemonteerd i.v.m reparatie snelheidmeter dus vandaar. Nou heb ik al eens gekeken voor een toerenteller wat kwa afmetingen gaat passen in mijn dashboard, en heb er 1 gevonden alleen is dit een toerenteller wat waarschijnkijk bedoeld is voor een motorfiets. (toerental loopt tot 15.000 toeren) dus ik vraag mij af of een dergelijke toerenteller geschikt is voor mijn auto. Ook lees ik regelmatig geschikt voor 4 en 6 cilinder motoren, maakt dit nog wat uit ? of is iedere (12v) toerenteller te gebruiken. De toerenteller die ik op het oog heb heeft 5 draden 1 voor bobine 1 voor contact 1 voor massa en (+en -) voor verlichting.

alvast bedankt
Bean Bandit
Posts: 337
Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am

Re: toerenteller 4 of 6 cilinder ?

Post by Bean Bandit »

Hi,
Ja het maakt zeker uit voor hoeveel cilinders de toerenteller bedoelt is.
Als je er één gebruikt die niet voor jouw hoeveelheid cilinders is, geeft de meter niet het juiste toerental aan.

Kijk eens op Summitracing, daar kan je ook filteren op cilinders en op inbouw diameter volgens mij. Je hoeft 'm daar niet te kopen, maar je kan iig kijken of er wat geschikts op de markt is. LINK naar toerentelles

Groeten, Remco
chevelletje70
Posts: 439
Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm

Re: toerenteller 4 of 6 cilinder ?

Post by chevelletje70 »

Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: toerenteller 4 of 6 cilinder ?

Post by Funk »

Ik heb zo'n universeel ding van Summit, zit gewoon een dip switch op voor 4/6/8 cil, hebben de meeste volgens mij wel.
Post Reply