caprice is te stil
Re: caprice is te stil
Nee zeker niet Je hoeft je niet aangevallen te voelen.
Ok, ik heb geen smog blok, maar ook zeker geen performance, want het is allemaal stock. Dus volgens mij mankeert er niet zoveel aan mijn lees-skills.
Net even vergeleken op Youtube, dat Spintech spul is wel mooi werk inderdaad, dat klinkt stukken beter dan Flowmaster.
Ok, ik heb geen smog blok, maar ook zeker geen performance, want het is allemaal stock. Dus volgens mij mankeert er niet zoveel aan mijn lees-skills.
Net even vergeleken op Youtube, dat Spintech spul is wel mooi werk inderdaad, dat klinkt stukken beter dan Flowmaster.
Re: caprice is te stil
Stock in 69 is performance voor een smogger. Die motoren hadden hogere compressie, betere koppen enz enz. Het is niet voor niets dat de vermogens zo gigantisch kelderden. Een smog blok is er eentje van na 73 ongeveer, en hoe dichter naar de midden jaren 80 deste erger
Re: caprice is te stil
Willen de klanten ook een taxi die "kabaal" maakt?
Re: caprice is te stil
Dat zeker en de kwaliteit is ook zo veel beter.SRB12 wrote:Nee zeker niet Je hoeft je niet aangevallen te voelen.
Ok, ik heb geen smog blok, maar ook zeker geen performance, want het is allemaal stock. Dus volgens mij mankeert er niet zoveel aan mijn lees-skills.
Net even vergeleken op Youtube, dat Spintech spul is wel mooi werk inderdaad, dat klinkt stukken beter dan Flowmaster.
hier:
komt dit achter:
https://lh3.googleusercontent.com/-WJ1F ... WA0008.jpg
(klikken, plaatje te groot)
3,5" in en uit, super pro street dus kabaal geen probleem
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: caprice is te stil
Zie ik dat goed, gaat je uitlaat van 2 naar 1, om vervolgens weer van 1 naar 2 te gaan ?
Re: caprice is te stil
nee, dat zie je verkeerd, maar wat als het wel zo zou zijn, wat maakt dat uit? 2x 2.75 -> 1x 3.5 -> 2x 2.75 of 3" is goed te doen hoor en dat is ook fabrieksopstelling op veel auto's.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: caprice is te stil
Tuurlijk maakt dat niks uit, van mij mag je van 1 naar 8 gaan als je dat mooi vind, leek alleen zo op de foto.......
-
- Posts: 1418
- Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm
Re: caprice is te stil
doe is een foto van de wage corp ?
-
- Posts: 1611
- Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm
-
- Posts: 1611
- Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm
Re: caprice is te stil
je kan ook een recente foto plaatsen, maar deze vond ik grappiger
-
- Posts: 5
- Joined: Mon Feb 08, 2016 8:57 pm
Re: caprice is te stil
ik had op mijn oude caprice 5.7 v8 de cherry bombs goedkoop en mooi geluid (heb nu nog origineel)
-
- Posts: 136
- Joined: Tue Apr 09, 2013 9:27 pm
Re: caprice is te stil
Interessant topic.
Even tussendoor:
Weet iemand hoe een 'drone' resonantie ontstaat of liever hoe je het voorkomt.
Ik heb bij o.a. 60 km/u een enorme dreun in de wagen.
Momenteel 2 x 3" RVS met balanspijp in het midden vd auto en 2 flowmasters net voor de achteras.
Ik wil sowieso een smallere pijp (2.75).
Even tussendoor:
Weet iemand hoe een 'drone' resonantie ontstaat of liever hoe je het voorkomt.
Ik heb bij o.a. 60 km/u een enorme dreun in de wagen.
Momenteel 2 x 3" RVS met balanspijp in het midden vd auto en 2 flowmasters net voor de achteras.
Ik wil sowieso een smallere pijp (2.75).
Re: caprice is te stil
in 1 woord resonantie, door eigen frequentie an de uitlaat of versterkende interferentie tussen bijv de uitlaat en iets anders als aandrijfas-onbalans of onbalans in banden. Als de eigenfrequentie hetzelfde is als die van een groot deel van je auto zoals het chassis of het blok dan krijg je binnen een heel resonantie waarbij je hele vloer (vooral) een soort drumvel wordt dat het geluid versterkt.
De pijpdiameter is niet zozeer je probleem, de flowmasters wel. Niet voor niets dronemasters
De pijpdiameter is niet zozeer je probleem, de flowmasters wel. Niet voor niets dronemasters