Stuur montage probleem

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Jurgenz28
Posts: 11
Joined: Sun Feb 14, 2016 8:49 am

Stuur montage probleem

Post by Jurgenz28 »

Ik heb vandaag een groot onderhoud gedaan met een makker, aan m'n camaro LT '73 ,
ging allemaal goed maar er zat ook wat speling op m'n stuur ( zal het stuurhuis ook grotendeels zijn denk ik maar toch..) dus gingen even kijken en heb m'n stuur losgehaald alsook de delen eronder tot aan het elektrisch gedeelte, nu kwam er een grote veer mee los die we dus niet meer op z'n plaats terug krijgen. Als ik ze toch op z'n plaats zet met de clips die ze vast moet houden dan krijg ik de rest er nooit helemaal opgezet en al zeker het stuurgedeelte niet. Iemand een tip hiervoor?
Het gaat om de nummer 8 in het exploded view
Image

Image
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Stuur montage probleem

Post by Corp »

harder indrukken of een compressor kopen of maken. Draadstang met grote U vormige beugel zodat je het clipje erop kunt prutsen. Meestal kun je het ding wel met zijn 2en installeren, 1 drukt hard met een grote tang of zo naar beneden de ander schuift t clipje vast over de as en schuift hem rap erop als je alles op de plek hebt.
Berry-S
Posts: 11
Joined: Mon Dec 23, 2013 8:26 pm

Re: Stuur montage probleem

Post by Berry-S »

Effe een tooltje maken (bijv een u profieltje met een gat)zodat je hem met de moer van de stuuras kunt aandrukken (tegen nr 8 aan) Dan schuif je zo gemakkelijk het klemringetje erop. Staat behoorlijk spanning op, maar gaat best gemakkelijk. Ik heb het zo al verschillende keren gedaan ivm de knipperlichtschakelaar.

Succes.
Jurgenz28
Posts: 11
Joined: Sun Feb 14, 2016 8:49 am

Re: Stuur montage probleem

Post by Jurgenz28 »

Thanks alvast!!
Ik ga indd dat tooltje proberen te maken want moet indd anders rare toeren uithalen om die spanning erop te krijgen.
Ik heb wel gezien dat er 2 inkepingen zijn voor de clips, op de eerste kregen we ze nog wel de veer, maar dan kregen we al de rest niet erop dus moet lijkt ons nog verder , maar op de laatste inkeping lukt ons echt nooit dan zou die veer volledig ingedrukt zitten en dat lijkt me sterk?
Nogmaals bedankt al!
Mvg
Berry-S
Posts: 11
Joined: Mon Dec 23, 2013 8:26 pm

Re: Stuur montage probleem

Post by Berry-S »

Image
Image

Voorbeeldje van mijn "gereedschap".
De bouten passen ook meteen in het stuur. Ik trek hiermee ook het stuur eraf. Vervolgen de bouten er ander opzetten, zodat je door de moeren aan te draaien de schotel (8) aandrukt.
Misschien heb je er wat aan.
Succes
chevelletje70
Posts: 439
Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm

Re: Stuur montage probleem

Post by chevelletje70 »

Jurgenz28
Posts: 11
Joined: Sun Feb 14, 2016 8:49 am

Re: Stuur montage probleem

Post by Jurgenz28 »

Super !! Allemaal heel hulpvol! Maar als ik het goed begrijp moet de clips pas erop na nr 6-7-8 gemonteerd zitten? En hiervoor een tool maken zoals in de link ?
Ik dacht dat de clips erop moest nadat de veer nr 8 erop zat en dan de rest monteren maar inderdaad dan kreeg ik alles er niet op omdat de schotel nr 6 niet ver genoeg erop geraakt ?
Alvast bedankt we gaan vanmiddag nog eens een poging wagen !
Als we dit terug gemonteerd krijgen ga ik hem toch binnen doen bij speedshop in Stekene voor wat pro hulp om m'n stuur terug strak te laten sturen...
Berry-S
Posts: 11
Joined: Mon Dec 23, 2013 8:26 pm

Re: Stuur montage probleem

Post by Berry-S »

Inderdaad wel de goede volgorde aanhouden!!
De clip zit na nr 8. Die schijf indrukken en dan de clip erop. Makkie!!

Succes
Jurgenz28
Posts: 11
Joined: Sun Feb 14, 2016 8:49 am

Re: Stuur montage probleem

Post by Jurgenz28 »

Wil even iedereen bedanken!
Het is ons dan toch gelukt en we hebben inderdaad even een tooltje gemaakt waarmee we de veer op spanning konden krijgen !
Dankzij alle tips en foto's was het echt niet zo moeilijk!
Dus we leren weer bij. Eerst zoeken hoe het ineens steekt en dan pas eraan beginnen :thumbs:
Post Reply