GM 3.8 V6 Automaat slipt en trilt in 3 en 4

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
loka
Posts: 68
Joined: Fri Jul 02, 2004 8:57 pm

GM 3.8 V6 Automaat slipt en trilt in 3 en 4

Post by loka »

Hallo jongens, de automaat van mijn 1990 Buick Reatta doet vreemd. Voorheen slipte hij in 3 en 4 voordat hij dan uit eindelijk na 10 seconden toch zijn lock-up vond. Ik dacht, nieuw filter en nieuwe olie en het zal wel opgelost zijn.
Nu zit er sinds vandaag een nieuw filter en nieuwe olie in en hij slipt nog steeds maar nu trilt ook de motor/bak tijdens het schakelen naar 3 en 4?? :?

Iets klopt er niet. De oude olie rook ook verbrand. Wie heeft goede raad? Is er misschien een additief wat je aan de olie kunt toevoegen? Kan het een vacuüm probleem zijn?
Groet en bedankt, Lou
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: GM 3.8 V6 Automaat slipt en trilt in 3 en 4

Post by MotiV8 »

T word tijd voor een stuk of wat nieuwe koppelingsplaatjes denk ik...
LN3 transmissie toch ??
camaro rs
Posts: 441
Joined: Mon Jun 30, 2008 9:51 pm

Re: GM 3.8 V6 Automaat slipt en trilt in 3 en 4

Post by camaro rs »

een additief om verbrande platen te herstellen zal er nooit komen vrees ik
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: GM 3.8 V6 Automaat slipt en trilt in 3 en 4

Post by sjak_brak »

Bij olie die verbrand ruikt, is er wel meer aan de hand dan alleen een vacuumprobleempje.

Waarschijnlijk te lang doorgereden met slippende platen, wat tot te veel hitte leidt, wat tot verbrande olie leidt, want weer tot slechtere werking van de olie leidt, wat weer leidt tot...

Bij diagnose moet ook gekeken worden wat de oorzaak dat de platen uberhaupt gingen slippen. Misschien is het wel gewoon leeftijd, maar kan ook wat anders zijn.

Vermoedelijk zal de bak eronderuit moeten voor volledige diagnose + reparatie. (of ruilbak eronder)
loka
Posts: 68
Joined: Fri Jul 02, 2004 8:57 pm

Re: GM 3.8 V6 Automaat slipt en trilt in 3 en 4

Post by loka »

Bedankt voor de reacties!
Wie weet een goed adres in Limburg, Brabant voor een diagnose van het probleem en eventueel reparatie??
rakkertje
Posts: 11
Joined: Wed Nov 06, 2013 11:55 pm

Re: GM 3.8 V6 Automaat slipt en trilt in 3 en 4

Post by rakkertje »

Peter Achten in deurne.

m.vr.gr Jack
Post Reply