Repareren (nieuwe) brakebooster

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Repareren (nieuwe) brakebooster

Post by Funk »

Heb vorige week een nieuwe booster + HRC binnen gekregen, maar deze is kapot binnen gekomen..
De cilinder van de control valve is afgebroken, en ik vraag me af of deze parts los te verkrijgen zijn.

Image

Image
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Repareren (nieuwe) brakebooster

Post by Corp »

Heb je je oude nog? Zelfde verhaal hier, paar keer gehad. Elke keer uit nieuwe en 1 of 2 ouden erbij een complete opgebouwd.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Repareren (nieuwe) brakebooster

Post by Funk »

ja pff dat schiet toch niet op.
Heb de oude nog wel maar vraag me ook af of 't dezelfde cilinder is.
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Repareren (nieuwe) brakebooster

Post by gert »

is het Ford?
ik heb er nog een goeie liggen die er erg op lijkt......
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Repareren (nieuwe) brakebooster

Post by Funk »

Nee GM 1974
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Repareren (nieuwe) brakebooster

Post by sjak_brak »

Je zou partnrs kunnen vergelijken. GM en Ford maakten doorgaans zelf geen remdelen, maar gebruikten spul van bv Raybestos, Bendix e.d. en is dus goed mogelijk dat dezelfde booster op zowel een Ford als een GM is gekomen :)

Als het deze is: viewtopic.php?f=2&t=86758

Alvast paypal + ebay dispuut aanmaken zodat je $$ terug kan krijgen
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Repareren (nieuwe) brakebooster

Post by Renev »

Gewoon nieuwe bestellen lijkt mij !!
Worship79
Posts: 545
Joined: Sat Sep 30, 2006 1:01 am

Re: Repareren (nieuwe) brakebooster

Post by Worship79 »

Ik heb nog een GM liggen; komt van mijn '79 corvette, in 2004 nieuw gekocht. Stap zelf over op hydroboost. PM bij interesse :)
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Repareren (nieuwe) brakebooster

Post by Corp »

Ik zou m houden want zodra je die hydrobooster erop hebt kom je er snel achter hoe waardeloos het pedaalgevoel is met zo'n ding en het helpt echt helemaal niks want pedaalkracht is niet het probleem met de remmen. Hoe je het pedaal ook bekrachtigd, vacuum of hydraulisch... waar het om draait is lijndruk. Dit is afhankelijk van pedaaldruk, pedaal ratio en hoofdremcilinder ratio (hydraulisch effect), dit is allemaal mooi maar kan een set gedateerde klauwen van een marginaal ontwerp niet echt helpen. Betere blokken, Wilwood D8 klauwen met moderne open zuigers (minder warmteoverdracht), betere afdichting (geen vocht in de vloeistof), isolatoren evt achter de blokken...dat helpt.m Ik heb in de vroege jaren 90 al zo'n hydrobooster gehad, ik vond 't helemaal niks. Echt een ding voor diesels, niet voor sportief rijden waarbij pedaalgevoel alles is. een anker remt ook, maar wil je dat?
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Repareren (nieuwe) brakebooster

Post by Renev »

Sinds de restauratie heb ik ook een hydroboost op mijn Camaro en ik ben er best content mee moet ik zeggen.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Repareren (nieuwe) brakebooster

Post by Funk »

Heb m'n geld al teruggekregen, dat is netjes geregeld. Kan een nieuwe bestellen maar die dingen zijn gewoon slecht ingepakt, en mede met Corp z'n ervaring heb ik weinig vertrouwen dat de volgende wel veilig z'n weg zal afleggen.
Heb niet voor niks een nieuwe besteld, dus bedankt voor het aanbod maar ik doe 't of zelf, of bestel een nieuwe.
Worship79
Posts: 545
Joined: Sat Sep 30, 2006 1:01 am

Re: Repareren (nieuwe) brakebooster

Post by Worship79 »

Funk wrote:Heb m'n geld al teruggekregen, dat is netjes geregeld. Kan een nieuwe bestellen maar die dingen zijn gewoon slecht ingepakt, en mede met Corp z'n ervaring heb ik weinig vertrouwen dat de volgende wel veilig z'n weg zal afleggen.
Heb niet voor niks een nieuwe besteld, dus bedankt voor het aanbod maar ik doe 't of zelf, of bestel een nieuwe.
:thumbs:
Post Reply