Slechtlopende chevy 235

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
henne
Posts: 99
Joined: Tue Jul 19, 2011 11:38 am

Re: Slechtlopende chevy 235

Post by henne »

@ Pavement pounder, ik woon in de buurt van Apeldoorn.
@ Silentchaos, ik vond het ook gek want ik heb dit nog niet eerder meegemaakt, deze week carb nogmaals uitmekaar halen.
Slechte lagers ben ik nog niet helemaal van overtuigt, ik heb er al heel wat startspray omheen gespoten en dit leverde geen verschil in toeren op.
Chucky
Posts: 3468
Joined: Fri Nov 19, 2004 9:35 pm

Re: Slechtlopende chevy 235

Post by Chucky »

Duidelijk, stel anders je vlotter iets lager af zodat het niveau in je vlotterkamer iets lager is, gewoon om te checken. Wat silentchaos zegt is goed mogelijk. Benzine langs de gasklep as had ik ook met een te hoog afgestelde vlotter.
henne
Posts: 99
Joined: Tue Jul 19, 2011 11:38 am

Re: Slechtlopende chevy 235

Post by henne »

Zou een te hoge brandstof druk ook kunnen?
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Slechtlopende chevy 235

Post by Pavement Pounder »

Heb je er soms een electrische pomp in zitten ?
henne
Posts: 99
Joined: Tue Jul 19, 2011 11:38 am

Re: Slechtlopende chevy 235

Post by henne »

Nee conventionele pomp op de orginele plek, wel een nieuwe. Heb ook al gelezen dat als een carburateur als deze te vaak word opengemaakt en weer dichtgemaakt(lees, te strak aangedraait) de body niet meer vlak is. Gewarpt in het Engels. Misschien daarom dat ie nu zo lekt, ding ondertussen alwel 8 keer opengehad.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Slechtlopende chevy 235

Post by Pavement Pounder »

Ja zelf ook vaak open gehad, sproeier afdichting is erg gevoelig. Check ook of de vlotter niet lek is of kan blijfen hangen ergens aan, mischien pakkking die aan de binnenkant uitsteekt.
henne
Posts: 99
Joined: Tue Jul 19, 2011 11:38 am

Re: Slechtlopende chevy 235

Post by henne »

Eindelijk een oorzaak gevonden voor dat beroerde lopen, 6 nieuwe bougies waarvan er 4 zijn doorgeslagen. Tijdens het zoeken maar eens kijken hoe de vonk is, bougie eruit, kabel eraan, op contact, starten, geen vonk. Eigenlijk per ongeluk de bougie een stukje van het blok af tijdens het starten en pats, dikke vonken. Eerst maar weer nieuwe bougies regelen.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Slechtlopende chevy 235

Post by Wilf »

Als je de bougie niet tegen je blok hebt valt er weinig te vonken (er is dan geen massa dus kan er geen stroom lopen) dus dat een bougie niet in het luchtledige vonkt is logisch.
henne
Posts: 99
Joined: Tue Jul 19, 2011 11:38 am

Re: Slechtlopende chevy 235

Post by henne »

Ik had de bougie tegen het blok, toen gebeurde er niets. Er gebeurde natuurlijk wel wat, als de bougie doorslaat krijg je geen vonk. Dan heb je een soort kortsluiting naar massa. Zo gauw ik de bougie een klein stukje van het blok hield ging de hele bougie werken als electrode, en toen zag ik pas vonken.
In elk geval vandaag andere bougies erin en lopen als een zonnetje. Die grote smile gaat er de rest van de dag niet meer af.
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Slechtlopende chevy 235

Post by silentchaos »

Het kan soms zo simpel zijn idd :)
Post Reply