Ontstekings vraag

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
57Belair
Posts: 287
Joined: Fri Aug 19, 2011 7:42 pm

Ontstekings vraag

Post by 57Belair »

Ik heb een nieuwe MSD hei ontsteking in mijn chevy gezet maar krijg hem niet aan de praat.
Nu blijkt dat tijdens het starten de stroom zakt van 12,5V naar onder de 9V met een nieuwe accu.
Ik heb een draad rechtreeks van de + van de accu naar ontsteking gelegd en dan start hij prima.
Ik verlies dus ergens stroom.
Wie weet waar ik moet beginnen met zoeken, ben namelijk een leek als het op stroom aan komt.

Peter
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Ontstekings vraag

Post by thunderbuick »

Als je de originele draad wil gebruiken, die zakken idd vaak naar 9V en dat hoort zo.
Je zal dus een nieuwe aan moeten leggen voor de HEI die constant de volle mep geeft als hij op contact staat en start en afgesloten is als het contact uit staat.
57Belair
Posts: 287
Joined: Fri Aug 19, 2011 7:42 pm

Re: Ontstekings vraag

Post by 57Belair »

Thanks
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Ontstekings vraag

Post by Corp »

origineel zit er een draad van de s terminal van de starter naar de ontsteking om zo de max spanning erop te houden, dat t inkakt naar 9v heeft niks met de originele setup te maken want als je het via een ballast had, dan had je nooit 12v met contact aan en enkel bij starten. Je hebt je MSD misschien wel aangesloten op een circuit dat ONDERBROKEN wordt tijdens starten (in het verende gedeelte van het contact, en de 9v is na paar sec gewoon 0 of ietsje meer door ruis e.d.), dat t op run 12V heeft zegt dan niks. Simpelste oplossing is die S draad trekken
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Ontstekings vraag

Post by thunderbuick »

Een nieuwe aanleggen die constant de volle mep geeft dus :thumbs:
Post Reply