Ebc Red & Yellowstuff remblokken

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
arnold
Posts: 316
Joined: Sun May 21, 2006 8:33 pm

Ebc Red & Yellowstuff remblokken

Post by arnold »

Wie heeft er ervaring met deze remblokken?
Lees er veel positiefs over.
Wil de huidige blokken vervangen samen met bijbehorende Ebc schijven.

Merk je echt rem verschil of is stock net zo goed?
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Ebc Red & Yellowstuff remblokken

Post by Crash »

Red stuff gaan pas echt lekker werken als ze warm geremd zijn dus niet voor een straat auto.
Ik vond green stuff blokken ook goed kwam minder stof vanaf en remde krachtig ook koud.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Ebc Red & Yellowstuff remblokken

Post by BigBlockMopar »

Ik rij dagelijks met Yellow Stoff, eh Stuff remblokken op de voorwielen.
't is een stap beter dan stock dat wel.

Ik moet voor het mooie eigenlijk een HRC monteren met iets kleinere diameter voor een hogere remdruk om de remmen echt indrukwekkend te maken.



Image
pswildcat
Posts: 53
Joined: Fri Jan 04, 2013 11:42 am

Re: Ebc Red & Yellowstuff remblokken

Post by pswildcat »

voor mijn Volvo Amazon rallyauto gebruik ik Green Stuff, prima blokken, ook bergaf in de hitte geen fading, geeft wel stof maar dat vreet niet in velgen en poets je makkelijk weg
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Ebc Red & Yellowstuff remblokken

Post by mercury1970 »

Is dat niet de omgedraaide wereld: je HRC vervangen omdat je remblokken dan beter presteren ?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Ebc Red & Yellowstuff remblokken

Post by sjak_brak »

mercury1970 wrote:Is dat niet de omgedraaide wereld: je HRC vervangen omdat je remblokken dan beter presteren ?
Niet per se, zeker als je aftermarket of niet-originele componenten gebruikt voor de wagen in kwestie. Je remsysteem begint bij het pedaal (met bv variabelen zoals slag van het pedaal), en eindigt bij de schijven/blokjes. Alle componenten hebben invloed op elkaar, en op de werking en "gevoel" van het systeem. Als bepaalde componenten beter kunnen werken door een variabele elders in het systeem aan te passen, dan is daar toch niks mis mee?
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Ebc Red & Yellowstuff remblokken

Post by mercury1970 »

Daar is idd niks mis mee, tis BBM zijn feestje, maar het komt bij mij een beetje over als bv je klepveren eigenlijk iets te sterk zijn voor je huidige nokkenas, dus wil ik de nokkenas gaan vervangen.....
Het lijkt me gewoon logischer om een zoektocht naar de perfekte remblok te ondernemen, maar allez, dat is mijn denkwereld.
No offence intended !
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Ebc Red & Yellowstuff remblokken

Post by sjak_brak »

Ligt eraan waar de beperkende factor zit en/of ruimte voor verbetering. De vergelijking met je voorbeeld gaat m.i. niet op, dat is simpelweg een verkeerde onderdelen-combo.

De remwerking is op zich prima, maar met een andere hrc verwacht bbm een nog betere rem-perfomance :)
Post Reply