diesel inbouwen
Re: diesel inbouwen
Dank Nick, goed gezien, maarrrr.....
Ik heb een ex army blok met 185 hp. Mijn standaard 350 had 175 pk . Dieselblok heeft 447 nm trekkracht. Als het echt niet gaat, dan kan ik er altijd nog een turbosetje opzetten. Maar ik denk dat het wel goed gaat komen zo.
Ik heb een ex army blok met 185 hp. Mijn standaard 350 had 175 pk . Dieselblok heeft 447 nm trekkracht. Als het echt niet gaat, dan kan ik er altijd nog een turbosetje opzetten. Maar ik denk dat het wel goed gaat komen zo.
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: diesel inbouwen
Dan kun je rijk worden als je dit type blok kan chippen
Deze zijn nog helemaal mechanisch zonder ECU. Dus kun je alleen met de brandstofpomp werken en eventueel voorzien van turbo's.
Deze zijn nog helemaal mechanisch zonder ECU. Dus kun je alleen met de brandstofpomp werken en eventueel voorzien van turbo's.
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: diesel inbouwen
Oke zei ook misschien he haha
Re: diesel inbouwen
Die 6.2 diesel van je is iets gekieteld dan? These were rated at 155 hp (116 kW) and 240 lb⋅ft (325 N⋅m).
Heb zelf een ex-army K30 met 6.2 diesel, th400 en 4.56:1 eindoverbrenging.
Het duurt wat langer voor je op gang bent, maar eenmaal op toeren houd ie wel vast.
90 km/h is dan wel het snelste wat je wilt rijden ivm toeren dat ie draait.
Re: diesel inbouwen
Tja Rob, ik weet het ook niet,we gaan het zien. .
Auto/ blok is van 1985 . En 90 is hard zat met een caravan erachter.
En dit heb ik gevonden
6.2L
The original 6.2 L (379 cu in) diesel V8 was introduced in 1982 for the Chevrolet C/K and was produced until 1993. The 6.2 L diesel emerged as a high-MPG alternative to the V8 gasoline engine lineup, and achieved better mileage than the General Motors 4.3 L V6 gasoline engines of the 1980s, at a time when the market was focused on power rather than efficiency. However, it was designed to easily install in place of the gasoline V8, using the same mounting and attachments for transmissions as all GM truck engines. Overall weight for the complete engine is slightly heavier than the 7.4 L gasoline engine.
Applications Edit
1982–1993 Chevrolet/GMC C/K 1500, 2500, 3500
1992–1993 AM General Hummer H1
1982–1993 AM General HMMWV
GM version of the CUCV
1982–93 Chevrolet Van
Specifications Edit
Engine RPO codes: LH6 ('C' series, with EGR / EPR) and LL4 ('J' series)
Displacement: 6.2 L / 379 cu in
Bore × stroke: 3.98 in × 3.80 in (101 mm × 97 mm)
Block / Head: Cast iron / Cast iron
Aspiration: Natural
Valvetrain: OHV 16-valve
Compression: 21.5:1
Injection: Indirect
Horsepower / Torque (at launch): 130 hp (97 kW) @ 3,600 rpm / 240 lb⋅ft (325 N⋅m) @ 2,000 rpm
Horsepower / Torque (final): 160 hp (119 kW) @ 3,600 rpm / 285 lb⋅ft (386 N⋅m) @ 2,000 rpm
Horsepower / Torque (US Army HMMWV model): 185 hp (138 kW) @ 3,600 rpm / 330 lb⋅ft (447 N⋅m) @ 2,100 rpm
Max RPMs: 3,600 rpm
Idle RPMs: 550 ± 25
Auto/ blok is van 1985 . En 90 is hard zat met een caravan erachter.
En dit heb ik gevonden
6.2L
The original 6.2 L (379 cu in) diesel V8 was introduced in 1982 for the Chevrolet C/K and was produced until 1993. The 6.2 L diesel emerged as a high-MPG alternative to the V8 gasoline engine lineup, and achieved better mileage than the General Motors 4.3 L V6 gasoline engines of the 1980s, at a time when the market was focused on power rather than efficiency. However, it was designed to easily install in place of the gasoline V8, using the same mounting and attachments for transmissions as all GM truck engines. Overall weight for the complete engine is slightly heavier than the 7.4 L gasoline engine.
Applications Edit
1982–1993 Chevrolet/GMC C/K 1500, 2500, 3500
1992–1993 AM General Hummer H1
1982–1993 AM General HMMWV
GM version of the CUCV
1982–93 Chevrolet Van
Specifications Edit
Engine RPO codes: LH6 ('C' series, with EGR / EPR) and LL4 ('J' series)
Displacement: 6.2 L / 379 cu in
Bore × stroke: 3.98 in × 3.80 in (101 mm × 97 mm)
Block / Head: Cast iron / Cast iron
Aspiration: Natural
Valvetrain: OHV 16-valve
Compression: 21.5:1
Injection: Indirect
Horsepower / Torque (at launch): 130 hp (97 kW) @ 3,600 rpm / 240 lb⋅ft (325 N⋅m) @ 2,000 rpm
Horsepower / Torque (final): 160 hp (119 kW) @ 3,600 rpm / 285 lb⋅ft (386 N⋅m) @ 2,000 rpm
Horsepower / Torque (US Army HMMWV model): 185 hp (138 kW) @ 3,600 rpm / 330 lb⋅ft (447 N⋅m) @ 2,100 rpm
Max RPMs: 3,600 rpm
Idle RPMs: 550 ± 25
Re: diesel inbouwen
De army versies hadden allen dezelfde motor, afgaande op de wiki van de CUCV's:
All CUCV were powered by GM’s 6.2L J-series Detroit Diesel V8 engine non-emissions diesel.[7] These were rated at 155 hp (116 kW) and 240 lb⋅ft (325 N⋅m), which was 5 hp (3.7 kW) more than the emissions diesel engine of the time.
Of je motorblok moet uit een HMMWV komen, dan wel 185hp
Als het blok uit een pickup of blazer komt, dan zal het toch echt een 155hp blok zijn.
Edit: met een andere brandstofpomp kom je ook aan hogere vermogens, maar gaat t verbruik wel omhoog.
Maar zoals je zelf zegt, we gaan het vanzelf zien.
Naar mijn eigen ervaring is het wel een degelijk blok, rustig warm rijden en dan kan je hem redelijk mishandelen :p
All CUCV were powered by GM’s 6.2L J-series Detroit Diesel V8 engine non-emissions diesel.[7] These were rated at 155 hp (116 kW) and 240 lb⋅ft (325 N⋅m), which was 5 hp (3.7 kW) more than the emissions diesel engine of the time.
Of je motorblok moet uit een HMMWV komen, dan wel 185hp
Als het blok uit een pickup of blazer komt, dan zal het toch echt een 155hp blok zijn.
Edit: met een andere brandstofpomp kom je ook aan hogere vermogens, maar gaat t verbruik wel omhoog.
Maar zoals je zelf zegt, we gaan het vanzelf zien.
Naar mijn eigen ervaring is het wel een degelijk blok, rustig warm rijden en dan kan je hem redelijk mishandelen :p
Re: diesel inbouwen
Je hebt er verstand van kerel ! Klinkt logisch wat je zegt. Dan doen we het gewoon met 155 pk Rob. Ik zie in zuid Frankrijk ook een Renault scenic met een 1.9 diesel, 130 pk en een 1500 kg caravan erachter probleemloos rondtuffen. Zal wel goedkomen, toch?
Re: diesel inbouwen
Ach, als je zelf zo'n ex-army geval hebt, dan ga je nog eens wat uitzoeken he.
Komt wel goed hoor, ik zit met mijn speeltje aan de 1 op 6,5 op de lange baan, 2650kg met of zonder aanhanger.
Zoals ik al zei, snel istie niet, duurt wat langer voor je op snelheid bent met aanhanger/caravan,
maar eenmaal goed op toeren, houdt ie snelheid best goed vast.
Komt wel goed hoor, ik zit met mijn speeltje aan de 1 op 6,5 op de lange baan, 2650kg met of zonder aanhanger.
Zoals ik al zei, snel istie niet, duurt wat langer voor je op snelheid bent met aanhanger/caravan,
maar eenmaal goed op toeren, houdt ie snelheid best goed vast.
Re: diesel inbouwen
Allemaal mooi en interessant , maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Heb wel iets gevonden bij lmc. Part nummer 34-0330 zou moeten passen op een 1972 chassis (en die is weer anders dan een 1967-1971 en vanaf 1973 chassis)
Ga ze maar bestellen en kijken of het past of hoe ik het passend kan maken.
Laat wel wat weten tzt.
Ga ze maar bestellen en kijken of het past of hoe ik het passend kan maken.
Laat wel wat weten tzt.
Re: diesel inbouwen
Duramax erin en met de juiste vertraging en vertanding maximaal 1:10 haalbaar....
Re: diesel inbouwen
Of een cummins 6bt, die dingen stoppen ze overal in.
-
- Posts: 398
- Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm
Re: diesel inbouwen
deze diesels zijn niet geschikt om aanhangers/caravans te sleuren,dan gaan ze stuk
Re: diesel inbouwen
Kan je dat wat meer toelichten? Ervaring of wetenschap?
Had ik nog niet eerder gehoord of gelezen namelijk. Rob Rules geeft hierboven aan dat het gaat, maar dat je geen haast moet hebben.
Wel weet ik van de eerste serie, de 5.7 diesels, o.a. In Oldsmobile en Cadillac omstreeks eind jaren 70. Die waren niet zo best(of eigenlijk gewoon slecht) .
Deze door Detroitdiesel nieuw ontwikkelde diesels schijnen betrouwbaar te zijn, maar goed: we gaan het zien !
Ben voorlopig even bezig met het aanpassen van een 35 gallon brandstoftank. Vulpijp vandaag verplaats, bedrading trekhaak gefatsoeneerd en meer van dat voorbereidend werk.
Had ik nog niet eerder gehoord of gelezen namelijk. Rob Rules geeft hierboven aan dat het gaat, maar dat je geen haast moet hebben.
Wel weet ik van de eerste serie, de 5.7 diesels, o.a. In Oldsmobile en Cadillac omstreeks eind jaren 70. Die waren niet zo best(of eigenlijk gewoon slecht) .
Deze door Detroitdiesel nieuw ontwikkelde diesels schijnen betrouwbaar te zijn, maar goed: we gaan het zien !
Ben voorlopig even bezig met het aanpassen van een 35 gallon brandstoftank. Vulpijp vandaag verplaats, bedrading trekhaak gefatsoeneerd en meer van dat voorbereidend werk.
Re: diesel inbouwen
Ik ben geen expert maar is 1 op 3 met een 5.7 niet vrij fors?
Is de surb een 4x4?
misschien kan je met een een andere versnellingsbak zuiniger rijden?
Is de surb een 4x4?
misschien kan je met een een andere versnellingsbak zuiniger rijden?