diesel inbouwen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: diesel inbouwen

Post by Rob Rules »

challenger72 wrote: Wed Feb 28, 2018 10:04 pm deze diesels zijn niet geschikt om aanhangers/caravans te sleuren,dan gaan ze stuk
Oh? Vertel.. Sleur zo nu en dan vanalles in t rond met mijn 6.2 dieseltje.
Dan zouden ze volgens die logica ook niet geschikt zijn om lading te vervoeren in de bak....
Jan Bee
Posts: 76
Joined: Tue Oct 08, 2013 8:43 am

Re: diesel inbouwen

Post by Jan Bee »

hemi wrote: Thu Mar 01, 2018 12:23 pm Ik ben geen expert maar is 1 op 3 met een 5.7 niet vrij fors?
Is de surb een 4x4?
misschien kan je met een een andere versnellingsbak zuiniger rijden?
Ja, das zeker veel, haha. We hebben ook een vrij nieuwe Hyundai en die loopt 1 op 18 (serieus : 5.4 liter per 100 km) , maar das ook geen Suburban hè met zijn stroomlijn van een zeecontainer. Deze Suburban is mijn 6e Amerikaan sinds 1988 met een V8 en verbruik was altijd rond de 1 op 3 tot 4 op gas, zeker met een aanhanger/caravan. Maar ligt ook aan de rijstijl :cool: natuurlijk.
En met een andere versnellingsbak met overdrijf of een lock-up zal het wel schelen en een andere achterasoverbrenging kan ook wat schelen, maar het blijft wel een benzineslurper.
Jan Bee
Posts: 76
Joined: Tue Oct 08, 2013 8:43 am

Re: diesel inbouwen

Post by Jan Bee »

Rob Rules wrote: Thu Mar 01, 2018 8:25 pm Oh? Vertel.. Sleur zo nu en dan vanalles in t rond met mijn 6.2 dieseltje.
Dan zouden ze volgens die logica ook niet geschikt zijn om lading te vervoeren in de bak....
:thumbs:
challenger72
Posts: 398
Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm

Re: diesel inbouwen

Post by challenger72 »

nou er waren verschillende mensen die altijd landcruisers en patrols hadden om grote aanhangers te trekken, toen stapten ze over naar deze dikke diesels maar dit gaf toch een hoop motorische problemen omdat t eigenlijk omgebouwde benzineblokken zijn
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: diesel inbouwen

Post by hemi »

Maar die blokken zijn toch gebruikt door het usa leger?
Ik heb ook altijd begrepen dat het onverwoestbare motoren zijn die op alles lopen maar ik heb er geen ervaring mee.
challenger72
Posts: 398
Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm

Re: diesel inbouwen

Post by challenger72 »

ook de 6,5td
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: diesel inbouwen

Post by Homer »

Ik zou maar niet meer naar Arnhem gaan met een diesel :(
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: diesel inbouwen

Post by Wilf »

Of Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Duitsland… :P
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: diesel inbouwen

Post by hemi »

De surb van Jan bee is ouder dan 40 jaar toch?
Dan mag hij alle steden in.
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: diesel inbouwen

Post by Rob Rules »

challenger72 wrote: Tue Mar 06, 2018 6:35 pm nou er waren verschillende mensen die altijd landcruisers en patrols hadden om grote aanhangers te trekken, toen stapten ze over naar deze dikke diesels maar dit gaf toch een hoop motorische problemen omdat t eigenlijk omgebouwde benzineblokken zijn
De 5.7 diesels waren omgebouwde benzineblokken.
De 6.2 (o.a. ex-army) blokken zijn van detroit diesel.
hemi wrote: Tue Mar 06, 2018 7:21 pm Ik heb ook altijd begrepen dat het onverwoestbare motoren zijn die op alles lopen maar ik heb er geen ervaring mee.
Dat zijn de motoren uit de Reo's, multifuel technologie, lopen idd op alles wat vloeibaar en brandbaar is.
Jan Bee
Posts: 76
Joined: Tue Oct 08, 2013 8:43 am

Re: diesel inbouwen

Post by Jan Bee »

hemi wrote: Wed Mar 07, 2018 6:51 am De surb van Jan bee is ouder dan 40 jaar toch?
Dan mag hij alle steden in.
:thumbs: :thumbs: :thumbs:
Jan Bee
Posts: 76
Joined: Tue Oct 08, 2013 8:43 am

Re: diesel inbouwen

Post by Jan Bee »

Heb de vraag of zo'n 6.2 turboloze Detroit diesel een beetje van zijn plek kan komen met een aanhanger op USA Facebookpagina "classic Suburban" gesteld.
Kreeg daar alleen maar positieve reacties. Trekken daar zonder probleem een aanhanger van 5000lb , ook in de bergen.
Dat moet dus goed komen, zolang ik geen stoplichtsprintje wil winnen en ik ga ook niet meedoen met trekker-trek of dragraces.
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: diesel inbouwen

Post by paulv »

Ik denk als je gaat rekenen dat je beter op vakantie regelmatig benzine kan tanken.. ( en iets meer betalen)

I.p.v. een diesel inbouwen..
Diesel inbouwen en omkeuren kost ook heel veel tijd en geld.
Alleen omdat iets kan moet je het nog niet altijd willen..
Succes
Jan Bee
Posts: 76
Joined: Tue Oct 08, 2013 8:43 am

Re: diesel inbouwen

Post by Jan Bee »

paulv wrote: Fri Mar 16, 2018 2:11 pm Ik denk als je gaat rekenen dat je beter op vakantie regelmatig benzine kan tanken.. ( en iets meer betalen)

I.p.v. een diesel inbouwen..
Diesel inbouwen en omkeuren kost ook heel veel tijd en geld.
Alleen omdat iets kan moet je het nog niet altijd willen..
Succes
Te Laat !!!
Lpgblok is al verkocht en diesel hangt in de takel om op zijn plek te laten zakken.
Bromgabber
Posts: 3056
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: diesel inbouwen

Post by Bromgabber »

Mooi zwarte stralen rook uit die pijp, nog een reden om het te doen. ;)
Post Reply