diesel inbouwen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: diesel inbouwen

Post by FritsVrolijk »

:thumbs: Gaaf dat je project geslaagd is :thumbs:
Jan Bee
Posts: 76
Joined: Tue Oct 08, 2013 8:43 am

Re: diesel inbouwen

Post by Jan Bee »

Een oud draadje, maar toch nog even een update:
Zoals eerder gemeld is de sub probleemloos door de keuring gekomen met de diesel.
Toch was ik niet helemaal tevreden. paar keer stil gestaan met lucht in het brandstofsysteem.
En als tie liep mistte ik vermogen. Het leek wel of tie te weinig brandstof kreeg, vooral als ik uit de tunnel kwam bijvoorbeeld.
Had -in alle eerlijkheid spijt van de ombouw en het vele werk. Kosten zijn binnen de grenzen gebleven. Het heeft me ongeveer 700 euro gekost in totáal.
Uiteindelijk het hele systeem, van zenderunit in de tank tot nieuwe electrische diesel opvoerpomp gemonteerd en dus ook alle brandstofleidingen van achter tot voor vernieuwd.
Wat nou precies het probleem was, weet ik nu nog niet, maar mijn dieseltje rijdt nu als de brandweer. Trekkracht is ruim voldoende en een kruissnelheid van 100-120 km per uur is makkelijk haalbaar.
Blok start goed en loopt gewoon heel lekker. Brandstof gebruik is na een paar keer tanken gemiddeld 1 op 7,3 . Vind ik niet slecht en tanken kan ik overal.
Kortom, toch nog goed gekomen.
Jan.
busbart
Posts: 33
Joined: Mon Dec 30, 2013 9:27 am

Re: diesel inbouwen

Post by busbart »

Mooi Jan, dat je dit toch nog even meld, dat zie je niet vaak op dit soort posts.
Fijn voor je dat ook het verbruik goed meevalt!
Post Reply