283 revisie.
Re: 283 revisie.
bougie eruit bij #1, propje of vinger in het gat, beetje rond starten in korte stoten (bumpen), bij druk ff kijken op de demper en verder bumpen tot je ongeveer de 0 markering hebt, hoeft niet heel precies. Afhankelijk van adv of retard tov 0 een toren kiezen voor kabel 1 en de rotor goed om (evt nieuw steken). IPV te pielen met erin zetten en de oliepomp as op te lijnen, zet de verdeler zoals je m wilt, hou m met iets druk naar beneden en iemand weer starter bumpen, dan drukt hij vanzelf een keer naar beneden en hops...ongeveer goed.
Re: 283 revisie.
Bedankt, vanavond eerst de bougies er uit halen en droog maken. Dan de rest proberen.
Re: 283 revisie.
De verdeler lijkt goed te staan 1 staat op compressie en de rotor wijst al de goede kant op richting 1.
Wel viel me op dat de olie naar benzine ruikt, deze maar even vervangen door verse.
Nog steeds geen teken van leven eigenlijk.
Ik kan de kabels nog eens na lopen, misschien heb ik er een gekruist.
Re: 283 revisie.
Blijkbaar was de laatste opmerking een goede.
De motor is gestart, maar loopt nog erg ruw.
Toch al een begin
De motor is gestart, maar loopt nog erg ruw.
Toch al een begin
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: 283 revisie.
Lastig he 8 cilinders haha
Re: 283 revisie.
Veel te rijk dus.
Hoe heb je de carb gesteld?
Benzine in olie betekent fuel wash... ik zou wat olie in de cilinders nevelen zodat je niet op schrale wanden start
Hoe heb je de carb gesteld?
Benzine in olie betekent fuel wash... ik zou wat olie in de cilinders nevelen zodat je niet op schrale wanden start
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: 283 revisie.
Corp kun je met dit ding D2 Digital Wideband O2 AFR Gauge ook stationair je carb goed afstellen
Hoop dat ik deze vraag ff mag stellen Thanks
Hoop dat ik deze vraag ff mag stellen Thanks
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: 283 revisie.
Dat is een van de weinige manieren om een carb juist goed af te stellen.
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: 283 revisie.
Oke dan gaan we die bestellen Bedankt voor je antwoord
Back on topic
Back on topic
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: 283 revisie.
Met een simpele CO-meter kan het ook.
Maar met een AFR-meter kan je juist ook alle andere toerentallen aftstellen.
Maar met een AFR-meter kan je juist ook alle andere toerentallen aftstellen.
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: 283 revisie.
Daarom en het geld moet rollen toch komt goed
Re: 283 revisie.
Nu met filmpje
https://youtu.be/CSJ5S--EuUw
https://youtu.be/CSJ5S--EuUw
Re: 283 revisie.
Ai er tikt wat. Gooi due toeren omhoog..gelijk. 2500 minimaal. Zonder spatsmering is je nokkenas zo weg. Toeren een beetje moduleren. Als hij verrot loopt gewoon afzetten en opnieuw maar vermijdt lang starten en lopen op lage toeren.
Was dat tikken gelijk al? Misschien slecht gestelde tuimelaar.
Was dat tikken gelijk al? Misschien slecht gestelde tuimelaar.
Re: 283 revisie.
Deze nokkenas is al ingelopen en de stoters zitten weer op zelfde plek. Dus daar verwacht ik geen problemen. Dit was plank gas, hoger wil nog niet. Het tikken is later gekomen.