283 revisie.

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: 283 revisie.

Post by mercury1970 »

Een boormachine die aangedreven wordt door een compressor; die rookt niet.....(als het goed is)
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: 283 revisie.

Post by mercury1970 »

Nick, een vraag over je stoterstangen, heb je de one-piece gekocht of de cut-to-lenght ?
Ik moet er ook gaan bestellen en twijfel omdat het soms misgaat qua maatvoering en ff terugsturen is ook niet zo handig.....
Waar heb je gekocht ?
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: 283 revisie.

Post by Nick_nl »

Deze komen van ebay. Chevrolet heeft holle stoter stangen. Ik heb zo'n verstelbare stoterstang gekocht en daar mee gemeten. Je kan ook naar het streepje kijken op de klepsteel, dit moet in het midden zitten.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: 283 revisie.

Post by mercury1970 »

Het grappige is dat ik exact dezelfde rollertip rockers heb als die van jou; nadeel is dat er maar 1 asje is aan het uiteinde, terwijl veel andere modellen, draaien ook op een as ipv een stud/halve kogel, waardoor je dan 1 centerline kunt trekken door het midden v/d assen.
Met onze rockers kun je alleen maar op het sleeppatroon te werk gaan.....
Neem aan dat je alleen de klepveren heb vervangen door zwakke exemplaren en daardoor de standaard lifter heb laten zitten ?
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: 283 revisie.

Post by Nick_nl »

Ja exact van die penneveertjes, werkt prima.
Daarbij, de stoterstangen koop je per 0.050inch, wat ruim 1mm speling is. Dus zo super kritisch is het niet. Een schuifmaat is prima.
Ik heb idd het sleeppatroon gebruikt.
Nick_nl wrote: Sun May 14, 2017 8:22 pm
Dit is de uitlaat kant van cilinder 1 met originele stoterstang.
Image

Dit is de inlaat kant van cilinder 1 met originele stoterstang.
Image
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: 283 revisie.

Post by mercury1970 »

Ik ben ook zo ver dat ik een vergelijkbaar spoor heb op de klepsteel, maar die lengte v/d afstelbare pushrod, daar moet je toch nog de helft v/d liftertravel bij optellen, om in het midden v/d lifterbereik uit te komen ? Die lifter wordt toch niet ingeduwd vanwege de zwakke klepveren ?
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 283 revisie.

Post by Corp »

Dat maakt niet uit want de tuimelaar doorloopt zijn volle slag en rolt heen en weer op de klepsteel. Eigenlijk is het zo dat mid lift de tuimelaar haaks op de klepsteel moet staan. Deze methode is meer dan acceptabel.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: 283 revisie.

Post by mercury1970 »

Ok, thanks !
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: 283 revisie.

Post by Nick_nl »

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Weer een flink stuk opgeschoten. Eindelijk ligt het blok er in :)
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: 283 revisie.

Post by FritsVrolijk »

Dacht krijgen we eindelijk de man te zien achter deze prachtige motor


Kijken we tegen een witte bal aan haha

Wel ff video opname maken he wil deze wel horen draaien :thumbs:
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 283 revisie.

Post by Corp »

Knoeiwerk dat zie je zo 😊
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: 283 revisie.

Post by FritsVrolijk »

Echt niet
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: 283 revisie.

Post by Nick_nl »

lol, dat knoeiwerk van Corp ken ik. :thumbs:
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: 283 revisie.

Post by Nick_nl »

Vandaag eindelijk klaar met de bedrading zodat er gestart kan worden.
Dit is niet helemaal gegaan zoals gedacht.
De holley 4160 loopt enorm over. Dus de vlotters maar lager gezet.
Alleen wil de auto totaal niet starten. Helemaal niks eigenlijk.
Oliedruk is er wel en vonk uit de bobine ook.
Heeft iemand een tip ?
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: 283 revisie.

Post by boyanka »

Ontsteking 180 graden draaien
Post Reply