283 revisie.
Re: 283 revisie.
Dat zijn toch die zwarte composiet dingen? Die zitten trouwens standaard op corvettes met alu koppen en zzx motoren. Ik vind ze niet geweldig. Ze hebben icm de alu koppen nogal eens wat weepage. Daarbij zijn ze niet echt geschikt voor een ongevlakt dekvlak met de juiste ruwheid. Hoezo waren die heel duur? Dat is tientjes spul. Cometics zijn duur. Als je er meer dan 50e voor betaald hebt ben je wel een beetje genaaid.
Ik had een net setje felpro 10xx gehaald, dat zijn die zwarte met die blauwe lijntjes sealer erop.
Ik had een net setje felpro 10xx gehaald, dat zijn die zwarte met die blauwe lijntjes sealer erop.
Re: 283 revisie.
Per stuk idd en dan nog de porto uit de US. Het voordeel van deze pakkingen is dat de boring 4.00 inch is, wat perfect voor mijn blok is.
Toch een oplossing gevonden.
Op de zuiger wat soldeertin, koppakking er op en 2x ronddraaien.
De dunste stip was 1mm = 0.040"
Blijkbaar kan zo'n zuiger flink bewegen in de boring.
Toch een oplossing gevonden.
Op de zuiger wat soldeertin, koppakking er op en 2x ronddraaien.
De dunste stip was 1mm = 0.040"
Blijkbaar kan zo'n zuiger flink bewegen in de boring.
Re: 283 revisie.
Of met die quench leven of een dunnere pakking.
Re: 283 revisie.
Interessante stof, ik kende het niet, dus ik moest me even inlezen. Maar mooi werk
Re: 283 revisie.
Vandaag alles nog eens meten met de soldeer tin methode.
Koppakking er op, deze aangetrokken op 50ft/lb, 2e stap van de 3 en daarna de motor een paar keer rond gedraaid.
Dit gaf de volgende resultaten in INCH
Is het verschil klein genoeg om geen problemen met te krijgen? Het is een straat motor, geen race motor.
Of is het verstandig een dunnere pakking te gebruiken aan een kant.
Koppakking er op, deze aangetrokken op 50ft/lb, 2e stap van de 3 en daarna de motor een paar keer rond gedraaid.
Dit gaf de volgende resultaten in INCH
- Cyl 1 0.035 - 0.056 average 0.046
- Cyl 3 0.032 - 0.052 average 0.042
- Cyl 5 0.029 - 0.054 average 0.042
- Cyl 7 0.032 - 0.056 average 0.044
- Cyl 2 0.038 - 0.060 average 0.049
- Cyl 4 0.037 - 0.059 average 0.048
- Cyl 6 0.035 - 0.064 average 0.050
- Cyl 8 0.035 - 0.066 average 0.051
Is het verschil klein genoeg om geen problemen met te krijgen? Het is een straat motor, geen race motor.
Of is het verstandig een dunnere pakking te gebruiken aan een kant.
Re: 283 revisie.
Neem de waarden van het grote platte vlak tegeniver het platte vlak naast de verbrandingskamer. Rond de 50 a 55 zou mooi zijn. 60 65 niet desastreues daarboven is de werveling wel minder. Voor 40 en lager heb je toch flink duur niet rekkend spul nodig onderin.
Re: 283 revisie.
Eindelijk weer eens flink door kunnen werken.
Morgen nog even de kleppen stellen en de inlaat er weer op
Morgen nog even de kleppen stellen en de inlaat er weer op
Re: 283 revisie.
Vandaag weer een stuk opgeschoten, een berg kleine spullen schoongemaakt, gespoten en gemonteerd
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: 283 revisie.
Mooi motortje hoor ben benieuwd hoe hij straks gaat lopen
-
- Posts: 31
- Joined: Thu Jul 09, 2015 7:22 am
Re: 283 revisie.
Netjes hoor, goed aangepakt Staat hier ook nog een keer op de planning op een blok wat al een tijd in de garage ligt
Persoonlijk zou ik de koppen en inlaat niet meegespoten hebben, wellicht dat het straks in de auto tot z'n recht komt.
Persoonlijk zou ik de koppen en inlaat niet meegespoten hebben, wellicht dat het straks in de auto tot z'n recht komt.
Re: 283 revisie.
Het moet origineel lijken... ik had t ook gespoten.
Netjes hoor
Netjes hoor
Re: 283 revisie.
1 dingetje... een srtje polylocks past vast wel onder de deksels als je de extra dikke kleppendekselpakking gebruikt. Veel handiger dan knelmoeren
Die spruitstukken... ik zou ze ff stralen en bij blankers/frost die por cast iron verf halen. Blijft best lang mooi
Die spruitstukken... ik zou ze ff stralen en bij blankers/frost die por cast iron verf halen. Blijft best lang mooi
Re: 283 revisie.
Het idee is om alles een beetje origineel te laten uitzien, daarom is alles gespoten. En het blijft langer netjes, dat grove alu loopt vol met vuil en ziet er dan helemaal niet meer uit.
@ Corp, zo'n dikke pakking is zeker een optie. Eigenlijk wilde ik graag full roller tuimelaars, maar dat geeft ruimte problemen en hoge klepdeksels geven vaak ook weer problemen bij deze auto.
Het is allemaal een beetje krap tegen het schutbord
De spruitstukken spuiten is ook een optie, al wil ik volgend jaar het uitlaat systeem geheel vervangen door RVS en eigenlijk ook een setje maatwerk headers (tri-y) ivm de bodemvrijheid. Dus dat blijft even zoals het is
@ Corp, zo'n dikke pakking is zeker een optie. Eigenlijk wilde ik graag full roller tuimelaars, maar dat geeft ruimte problemen en hoge klepdeksels geven vaak ook weer problemen bij deze auto.
Het is allemaal een beetje krap tegen het schutbord
De spruitstukken spuiten is ook een optie, al wil ik volgend jaar het uitlaat systeem geheel vervangen door RVS en eigenlijk ook een setje maatwerk headers (tri-y) ivm de bodemvrijheid. Dus dat blijft even zoals het is
Re: 283 revisie.
Even een heel andere vraag.
Wat voor boormachine moet je hebben om te primen?
Een 400w begint een beetje te roken met 20w50 olie.
Wat voor boormachine moet je hebben om te primen?
Een 400w begint een beetje te roken met 20w50 olie.