283 revisie.

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 283 revisie.

Post by Corp »

bougie eruit bij #1, propje of vinger in het gat, beetje rond starten in korte stoten (bumpen), bij druk ff kijken op de demper en verder bumpen tot je ongeveer de 0 markering hebt, hoeft niet heel precies. Afhankelijk van adv of retard tov 0 een toren kiezen voor kabel 1 en de rotor goed om (evt nieuw steken). IPV te pielen met erin zetten en de oliepomp as op te lijnen, zet de verdeler zoals je m wilt, hou m met iets druk naar beneden en iemand weer starter bumpen, dan drukt hij vanzelf een keer naar beneden en hops...ongeveer goed.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: 283 revisie.

Post by Nick_nl »

Bedankt, vanavond eerst de bougies er uit halen en droog maken. Dan de rest proberen.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: 283 revisie.

Post by Nick_nl »

Image
Image

De verdeler lijkt goed te staan 1 staat op compressie en de rotor wijst al de goede kant op richting 1.
Wel viel me op dat de olie naar benzine ruikt, deze maar even vervangen door verse.
Nog steeds geen teken van leven eigenlijk.
Ik kan de kabels nog eens na lopen, misschien heb ik er een gekruist.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: 283 revisie.

Post by Nick_nl »

Blijkbaar was de laatste opmerking een goede.
De motor is gestart, maar loopt nog erg ruw.
Toch al een begin :)
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: 283 revisie.

Post by FritsVrolijk »

Lastig he 8 cilinders haha
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 283 revisie.

Post by Corp »

Veel te rijk dus.
Hoe heb je de carb gesteld?

Benzine in olie betekent fuel wash... ik zou wat olie in de cilinders nevelen zodat je niet op schrale wanden start
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: 283 revisie.

Post by FritsVrolijk »

Corp kun je met dit ding D2 Digital Wideband O2 AFR Gauge ook stationair je carb goed afstellen


Hoop dat ik deze vraag ff mag stellen Thanks
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: 283 revisie.

Post by BigBlockMopar »

Dat is een van de weinige manieren om een carb juist goed af te stellen.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: 283 revisie.

Post by FritsVrolijk »

Oke dan gaan we die bestellen Bedankt voor je antwoord


Back on topic :thumbs:
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: 283 revisie.

Post by BigBlockMopar »

Met een simpele CO-meter kan het ook.
Maar met een AFR-meter kan je juist ook alle andere toerentallen aftstellen.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: 283 revisie.

Post by FritsVrolijk »

Daarom en het geld moet rollen toch komt goed
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: 283 revisie.

Post by Nick_nl »

Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 283 revisie.

Post by Corp »

Ai er tikt wat. Gooi due toeren omhoog..gelijk. 2500 minimaal. Zonder spatsmering is je nokkenas zo weg. Toeren een beetje moduleren. Als hij verrot loopt gewoon afzetten en opnieuw maar vermijdt lang starten en lopen op lage toeren.

Was dat tikken gelijk al? Misschien slecht gestelde tuimelaar.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: 283 revisie.

Post by FritsVrolijk »

Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: 283 revisie.

Post by Nick_nl »

Deze nokkenas is al ingelopen en de stoters zitten weer op zelfde plek. Dus daar verwacht ik geen problemen. Dit was plank gas, hoger wil nog niet. Het tikken is later gekomen.
Post Reply