283 revisie.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: 283 revisie.
Een boormachine die aangedreven wordt door een compressor; die rookt niet.....(als het goed is)
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: 283 revisie.
Nick, een vraag over je stoterstangen, heb je de one-piece gekocht of de cut-to-lenght ?
Ik moet er ook gaan bestellen en twijfel omdat het soms misgaat qua maatvoering en ff terugsturen is ook niet zo handig.....
Waar heb je gekocht ?
Ik moet er ook gaan bestellen en twijfel omdat het soms misgaat qua maatvoering en ff terugsturen is ook niet zo handig.....
Waar heb je gekocht ?
Re: 283 revisie.
Deze komen van ebay. Chevrolet heeft holle stoter stangen. Ik heb zo'n verstelbare stoterstang gekocht en daar mee gemeten. Je kan ook naar het streepje kijken op de klepsteel, dit moet in het midden zitten.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: 283 revisie.
Het grappige is dat ik exact dezelfde rollertip rockers heb als die van jou; nadeel is dat er maar 1 asje is aan het uiteinde, terwijl veel andere modellen, draaien ook op een as ipv een stud/halve kogel, waardoor je dan 1 centerline kunt trekken door het midden v/d assen.
Met onze rockers kun je alleen maar op het sleeppatroon te werk gaan.....
Neem aan dat je alleen de klepveren heb vervangen door zwakke exemplaren en daardoor de standaard lifter heb laten zitten ?
Met onze rockers kun je alleen maar op het sleeppatroon te werk gaan.....
Neem aan dat je alleen de klepveren heb vervangen door zwakke exemplaren en daardoor de standaard lifter heb laten zitten ?
Re: 283 revisie.
Ja exact van die penneveertjes, werkt prima.
Daarbij, de stoterstangen koop je per 0.050inch, wat ruim 1mm speling is. Dus zo super kritisch is het niet. Een schuifmaat is prima.
Ik heb idd het sleeppatroon gebruikt.
Daarbij, de stoterstangen koop je per 0.050inch, wat ruim 1mm speling is. Dus zo super kritisch is het niet. Een schuifmaat is prima.
Ik heb idd het sleeppatroon gebruikt.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: 283 revisie.
Ik ben ook zo ver dat ik een vergelijkbaar spoor heb op de klepsteel, maar die lengte v/d afstelbare pushrod, daar moet je toch nog de helft v/d liftertravel bij optellen, om in het midden v/d lifterbereik uit te komen ? Die lifter wordt toch niet ingeduwd vanwege de zwakke klepveren ?
Re: 283 revisie.
Dat maakt niet uit want de tuimelaar doorloopt zijn volle slag en rolt heen en weer op de klepsteel. Eigenlijk is het zo dat mid lift de tuimelaar haaks op de klepsteel moet staan. Deze methode is meer dan acceptabel.
Re: 283 revisie.
Weer een flink stuk opgeschoten. Eindelijk ligt het blok er in
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: 283 revisie.
Dacht krijgen we eindelijk de man te zien achter deze prachtige motor
Kijken we tegen een witte bal aan haha
Wel ff video opname maken he wil deze wel horen draaien
Kijken we tegen een witte bal aan haha
Wel ff video opname maken he wil deze wel horen draaien
Re: 283 revisie.
lol, dat knoeiwerk van Corp ken ik.
Re: 283 revisie.
Vandaag eindelijk klaar met de bedrading zodat er gestart kan worden.
Dit is niet helemaal gegaan zoals gedacht.
De holley 4160 loopt enorm over. Dus de vlotters maar lager gezet.
Alleen wil de auto totaal niet starten. Helemaal niks eigenlijk.
Oliedruk is er wel en vonk uit de bobine ook.
Heeft iemand een tip ?
Dit is niet helemaal gegaan zoals gedacht.
De holley 4160 loopt enorm over. Dus de vlotters maar lager gezet.
Alleen wil de auto totaal niet starten. Helemaal niks eigenlijk.
Oliedruk is er wel en vonk uit de bobine ook.
Heeft iemand een tip ?
Re: 283 revisie.
Ontsteking 180 graden draaien