283 revisie.

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 283 revisie.

Post by Corp »

Weet je zeker dat t niet veel te arm loopt. Lijkt alsof je gewoon geen benzine krijgt. Zelfs moddervet loopt hij wel veel meer toeren plankgas zonder last
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: 283 revisie.

Post by Nick_nl »

Dat zou best kunnen, ik heb de vlotters flink lager gezet na de overstromingen. Kun je die ook met stilstaande motor stellen?
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: 283 revisie.

Post by FritsVrolijk »




Misschien heb je er wat aan
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 283 revisie.

Post by Corp »

T kan wel met een los pompje of nog simpeler een vaatje op hoogte dus gevoed door zwaartekracht. Draai ze eerst naar beneden. Dan vaatje eraan en opschroeven tot je peut uit de plugjes hebt.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: 283 revisie.

Post by Nick_nl »

Dat was een goede tip!.
Nu de vlotters een stukje hoger gezet en de motor heeft daadwerkelijk gelopen. ook hoger in toeren :)
Alleen de acceleratie pomp werkt niet, er zit een nieuw membraan in.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 283 revisie.

Post by Corp »

Heb je de carb los gehad? Sommige bowl pakkingen hebben maar 1 gaatje voor de transfer. Als je due verkeerdom hebt dan werkt t dus niet

Dr zit ook een check valve onder de squirter. Zit die vast... lekt of iets dergelijks?

Image
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: 283 revisie.

Post by Nick_nl »

Weer een flink stuk opgeschoten. Het getik was van een tuimelaar die niet voldoende aan gedraaid was.
De ontsteking staat op 10 graden initieel.

Alleen de holley 4160 heeft me flink koppijn gegeven maar dat lijkt opgelost. De acceleratie pomp was mijn fout, de veer zat aan de droge kant ipv de natte kant.

Met een beetje geluk volgend weekend een proefrit maken 😁
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: 283 revisie.

Post by FritsVrolijk »

Toppy dat het nu weer werkt


Succes met je eerste proefrit :thumbs:
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: 283 revisie.

Post by Nick_nl »

De Holley blijft lastig doen.
De vlotters staan nu goed, al blijft er benzine uit stromen als de niveau schroef los gaat. Dus ergens klopt iets niet.
Ook start de motor prima, maar loopt niet lang.

Ik moet er eerst wat wasbenzine in kiepen anders start de motor niet als deze even gelopen heeft.
Kiep ik er meer in, loopt de motor langer.
Toch stromen de vlotterkamers nog uit de niveauschroef aan de zijkant als de motor uitgevallen is.

Als ik achter de auto kijk zijn er zwarte vochtige plekken te zien op de grond.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 283 revisie.

Post by Corp »

Heb je de gaskleppen goed gezet zodat de transferslots een vierkantje zijn ipv gleuf als ze tebeel bloot staan aan inlaatvacuum trek je daar benzine en heeft de srelschroef geen nut want die regelt t kanaaltje onder de gasklep.

Als de motor loopt komt er dan bebzine uit de annulair?
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: 283 revisie.

Post by Nick_nl »

Nu staan de gaskleppen goed.
Primair een stuk verder dicht en secundair een stuk verder open.
Het ploffen is iets minder, maar het blijft bagger.
Even kijken of ik een andere goede carburateur kan vinden. Al dat gestart is niet goed voor mijn motor denk ik.
Het zou natuurlijk kunnen dat een powervalve kapot is, al zit er een kogeltje in de base plate.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: 283 revisie.

Post by Nick_nl »

Het ploffen is eindelijk opgelost, er zat de verkeerde pakking tussen de kleppenplaat en het huis.
De motor loopt goed :)
Nu nog wachten op het voorjaar.
Post Reply