283 revisie.
283 revisie.
De eerste paar dagen van het jaar zijn weer druk bezet geweest
Afgelopen zomer heeft de motor niet echt lekker gelopen en toch altijd veel olie verbruikt.
Dus nu maar alles eens uit elkaar trekken en kijken wat de staat is.
Er zitten nu revisie zuigers in, deze wil ik vervangen door KB165 zuigers welke een hogere compressie hoogte hebben van 1.805 inch om zo de compressie weer een beetje te verhogen.
De huidige zuigers zijn al 0.040 overmaat.
Kan iemand deze nummers vertalen naar een overmaat?
Deze kap is van een drijfstang lager.
[/QUOTE]
Afgelopen zomer heeft de motor niet echt lekker gelopen en toch altijd veel olie verbruikt.
Dus nu maar alles eens uit elkaar trekken en kijken wat de staat is.
Er zitten nu revisie zuigers in, deze wil ik vervangen door KB165 zuigers welke een hogere compressie hoogte hebben van 1.805 inch om zo de compressie weer een beetje te verhogen.
De huidige zuigers zijn al 0.040 overmaat.
Kan iemand deze nummers vertalen naar een overmaat?
Deze kap is van een drijfstang lager.
[/QUOTE]
Re: 283 revisie.
Nice,kan je niet helpen met de nummers maar...De koppelomvormer ondersteunt met een beugel aan bakhuis tegen doorhangen van keering ?
Re: 283 revisie.
Nog niet, dat doe ik vandaag even. Bedankt voor de tip.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: 283 revisie.
Dacht dat je een hijsplaat had geregeld ?
Op de foto trek je het blok eruit op 2 bouten ? Daredevil !
Op de foto trek je het blok eruit op 2 bouten ? Daredevil !
Re: 283 revisie.
Die komt dinsdag pas binnen. Geen zin om te wachten De spruitstuk bouten zijn 3/8 dus dat komt wel goed.
Re: 283 revisie.
Zo alles uit elkaar, morgen even naar een revisiebedrijf om alles op te meten en kijken hoe erg het er aan toe is.
Re: 283 revisie.
staat er niets op je andere lagerschaaltjes? Meestal staat er ergen wel 0 of 1 of 0.10 etc anders ff opmeten weet je het zeker
Re: 283 revisie.
Op de lagerschalen van de hoofdlagers wel, 010, maar op de andere niks.
Straks laat ik alles opmeten, zo'n exact gekalibreerd gereedschap heb ik niet.
Straks laat ik alles opmeten, zo'n exact gekalibreerd gereedschap heb ik niet.
Re: 283 revisie.
Zo alles laten opmeten bij 2 verschillende firma's.
De krukas moet naar -20, geen discussie.
De zuigers geven wel discussie.
De eerste firma geeft aan dat de huidige boringen erg ver op zijn en naar +60 moeten.
De tweede firma geeft aan dat de huidige boringen nog her te gebruiken zijn met nieuwe +40 zuigers.
Zelf ben ik niet zo'n voorstander van +60 bij een 283 van dit bouwjaar, 1957
De 57 283 is eigenlijk een +125 265 blok, dus veel wanddikte blijft niet meer over.
De krukas moet naar -20, geen discussie.
De zuigers geven wel discussie.
De eerste firma geeft aan dat de huidige boringen erg ver op zijn en naar +60 moeten.
De tweede firma geeft aan dat de huidige boringen nog her te gebruiken zijn met nieuwe +40 zuigers.
Zelf ben ik niet zo'n voorstander van +60 bij een 283 van dit bouwjaar, 1957
De 57 283 is eigenlijk een +125 265 blok, dus veel wanddikte blijft niet meer over.
Re: 283 revisie.
Ik zou gewoon een 350 of wat groters bouwen. Jammer geld zo
Ik heb nog wel wat 350s voor revisie
Ik heb nog wel wat 350s voor revisie
Re: 283 revisie.
Vandaag zelf aan het meten geweest, via een vriend van mijn vader een binnenmeettaster kunnen lenen.
Dit zijn de huidige boringen tov van de +40inch overmaat in mm.
De meeste vallen dus nog best mee eigenlijk, alleen cilinder 8 is minder goed.
Dit zijn de huidige boringen tov van de +40inch overmaat in mm.
De meeste vallen dus nog best mee eigenlijk, alleen cilinder 8 is minder goed.
Re: 283 revisie.
IS het in nederland gangbaar om bij boringen de wanddikte ultrasoon te laten meten?
Ik ben een paar bedrijven geweest en deze keken me allemaal erg moeilijk aan toen ik hier voor vroeg.
Ik ben een paar bedrijven geweest en deze keken me allemaal erg moeilijk aan toen ik hier voor vroeg.
Re: 283 revisie.
Niet echt gangbaar maar ik kan me voorstellen dat je het doet als je op de maximale diameter gaat zitten
Re: 283 revisie.
Daarom wil ik het ook laten doen. Heb je misschien een goed adres om deze meting te laten uitvoeren?