Zo eentje heb ik nog liggen in de schuurfury 74 wrote:Dit zit bij een Mopar C body voor het achterraam droog te houden en werk erg goed.
http://www.ebay.com/itm/MOPAR-REAR-WIND ... 2302444532
Zijn ook wel wat goedkoper te vinden denk ik.
Mooie oplossing gezocht!
Re: Mooie oplossing gezocht!
Re: Mooie oplossing gezocht!
de beste, en goedkoopste, oplossing is een los verwarmings radatortje van de sloop, met en 12 volt ventilatortje monteren onder een gat in je hoedenpank.
en 2 leidinkjes onder de auto door naar de motor, en die in serie met de bestaande koelwaterslangen van de verwarming.
dat is tevens onzichtbaar.
en 2 leidinkjes onder de auto door naar de motor, en die in serie met de bestaande koelwaterslangen van de verwarming.
dat is tevens onzichtbaar.
-
- Posts: 2086
- Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm
Re: Mooie oplossing gezocht!
Haalt ie wel constant koude vochtige lucht uit de kofferbak en ik vraag me af hoeveel die slangen onder de auto door van voor naar achter afkoelen bij een graadje of wat en of de motor en andere kachel nog goed op temperatuur komen bij een extra kachel en zoveel warmte afgifte.
Re: Mooie oplossing gezocht!
Die komt wel op temperatuur hoor, dat regelt de thermostaat wel. M'n buick heeft ook leidingen naar achter (gaat bijna 15 liter in het systeem). Weliswaar niet helemaal naar achter (warmtewisselaar en blower onder de stoel) maar best een eind dus.
Als je het aftakt na je kachelkraan van het interieur dan heb je sowieso minder last van dat de motor niet snel op bedrijfstemperatuur komt. Ik zet in mijn daily nu eerst ook de blower uit en de kachel op koud; dan komt mijn efficiënte dieselmotor sneller op temperatuur; scheelt brandstof en je kan dan uiteindelijk eerder warme lucht blazen (als ik de warme blazer gelijk aan zet duurt het 25 minuten voor de kvs op temperatuur is, met alles koud/uit is hij binnen 7 minuten op temperatuur).
Als je het aftakt na je kachelkraan van het interieur dan heb je sowieso minder last van dat de motor niet snel op bedrijfstemperatuur komt. Ik zet in mijn daily nu eerst ook de blower uit en de kachel op koud; dan komt mijn efficiënte dieselmotor sneller op temperatuur; scheelt brandstof en je kan dan uiteindelijk eerder warme lucht blazen (als ik de warme blazer gelijk aan zet duurt het 25 minuten voor de kvs op temperatuur is, met alles koud/uit is hij binnen 7 minuten op temperatuur).
-
- Posts: 2086
- Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm
Re: Mooie oplossing gezocht!
Vraag me trouwens af wat de mogelijkheden zijn met een standkachel in de kofferbak, daar kun je anders ook nog wat aan hebben.
Niet echt een goedkoop iets maar het lijkt me wel wat in de oldie, een dagje op de kletter en ergens stilstaan wil nog wel eens koud zijn en een standkachel geeft vrijwel direct warmte.
Verder geen verstand van die dingen en wat/welke geschikt is trouwens maar die kennis is hier vast wel aanwezig
Niet echt een goedkoop iets maar het lijkt me wel wat in de oldie, een dagje op de kletter en ergens stilstaan wil nog wel eens koud zijn en een standkachel geeft vrijwel direct warmte.
Verder geen verstand van die dingen en wat/welke geschikt is trouwens maar die kennis is hier vast wel aanwezig
Re: Mooie oplossing gezocht!
een standkachel is geweldig, maar ook de duurste oplossing.
-
- Posts: 3057
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Mooie oplossing gezocht!
http://link.marktplaats.nl/a1080395089
Geen idee of het wat is..
Maar zoiets kan je ook vast wel netjes weg werken.
Draadjes erheen en knopje op dashboard.
Geen idee of het wat is..
Maar zoiets kan je ook vast wel netjes weg werken.
Draadjes erheen en knopje op dashboard.
Re: Mooie oplossing gezocht!
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... b9c5b7a618
Heb ik in mijn Dodge bus geprobeerd toen de ventilator het niet deed en ik niet meteen tijd had om uit te zoeken waarom.
Kan je beter zelf tegen de ruit blazen dat werkt beter!
Heb ik in mijn Dodge bus geprobeerd toen de ventilator het niet deed en ik niet meteen tijd had om uit te zoeken waarom.
Kan je beter zelf tegen de ruit blazen dat werkt beter!
Re: Mooie oplossing gezocht!
150 W is veel te weinig.
Re: Mooie oplossing gezocht!
150 watt is vrij weinig inderdaad. Niet voor een 12v-systeem (10-12A) maar wel voor een verwarmingselement plús ventilator. Dat is praktisch evenveel energie als een menselijk lichaam in rust uitstraalt… Meeste warmte-elementen worden aangegeven in kW en dat is niet voor niets.