Remote/inline thermostat housing

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Remote/inline thermostat housing

Post by SRB12 »

Voor mijn Europese daily wil ik een thermostaathuis in de slang monteren, omdat de huidige thermostaat zelf kapot is in de open stand. En even een thermostaatje vervangen betekent de halve auto uit elkaar slopen (A6 C5 2.5 TDI). Dus vind ik dit wel een aardige fix:

Image

Wie weet of zoiets ook in nederland te koop is? De lokale autoonderdelen boer heeft zoiets niet.
gert
Posts: 3760
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Remote/inline thermostat housing

Post by gert »

leuk he? zo'n moderne auto!
kun je niet een universeel therostaatje in een slang monteren?
camaro rs
Posts: 441
Joined: Mon Jun 30, 2008 9:51 pm

Re: Remote/inline thermostat housing

Post by camaro rs »

De plaats van een thermostaat is volgens mij goed berekend, denk niet dat je zomaar een thermostaat op een andere plaats kan monteren.
Zo zou het kunnen dat het te lang duurt voor die warm is (open gaat) zodat het op andere plaatsen in het koelsysteem al te warm is.
gert
Posts: 3760
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Remote/inline thermostat housing

Post by gert »

ja, das waar
zo dicht mogelijk bij de wateruitlaat van de cil. kop
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Remote/inline thermostat housing

Post by Bromgabber »

Die zit inderdaad op een mooi plekje bij zon kettingrekker..
Ik ben ze weleens tegen gekomen maar geen idee meer waar, kan ze ook zo niet vinden op internet in Nederland.
Zou hem dan in de zelfde slang plaatsen als waar de thermostaat op zit.
Misschien eentje die eerder opent b.v. bij 85graden Celsius al voor de zekerheid.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Remote/inline thermostat housing

Post by SRB12 »

gert wrote: Sat Mar 25, 2017 10:41 am leuk he? zo'n moderne auto!
kun je niet een universeel therostaatje in een slang monteren?
Dat past helaas niet. De Renault 5-mod zie ik veel bij auto's, dat is een thermostaat die je rechtstreeks in de slang kan plaatsen. Alleen heeft die een diameter van zo'n 40mm en de slang waar ik hem in wil hebben heeft een binnendiameter van 28mm.

Ding komt vlak na het slangetje naar het expansievat, dus is er gewoon flow langs de thermostaat. Dus opening zal op tijd zijn.

Ik ga nog even over de grens kijken, misschien via Amazon.de en anders moet ding maar uit de VS komen. In ieder geval bedankt voor de replies :thumbs:
jelmoer
Posts: 307
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: Remote/inline thermostat housing

Post by jelmoer »

Ik heb ook nog wel eens een elektrische verstelbaar schot voor een radiateur gezien.
Als je toch crea bea wilt zijn.
Maar bij een audi bumper los.
En front omklappen lijkt misschien veel werk maar valt reuze mee met de juiste dopset.
Bij mijn A4 redde ik het dmv wegnemen gasklephuis en dynamo maar was wel een 4 cilinder benzine versie.
Geen idee waar deze zich precies bij een 2.5 TDI bevindt.
Maar er zijn meerdere personen geweest die een inline hebben gemonteerd naast het expansievat.
Dus ja het kan maar mijn voorkeur is altijd nog repareren alszijnde origineel.
Post Reply