Start problemen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Arjan2
Posts: 170
Joined: Tue Oct 15, 2013 8:57 pm

Re: Start problemen

Post by Arjan2 »

Mooi, dank je wel!

Ik ga het met de monteur overleggen, info volgt.
Arjan2
Posts: 170
Joined: Tue Oct 15, 2013 8:57 pm

Re: Start problemen

Post by Arjan2 »

Even een foto opzoeken van de auto.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Start problemen

Post by Wilf »

Heb je het uit elkaar halen van de carb overigens in een dichte bak gedaan, want er zitten ook check balls in de meeste carbs, die rollen makkelijk weg.
hanver
Posts: 104
Joined: Sat Jun 05, 2010 9:47 am

Re: Start problemen

Post by hanver »

Wilf wrote: Tue May 30, 2017 6:02 pm Heb je het uit elkaar halen van de carb overigens in een dichte bak gedaan, want er zitten ook check balls in de meeste carbs, die rollen makkelijk weg.
Dat dacht ik ook, normaal wordt er in meeste gevallen van een check-ball gesproken die in de acceleratorpomp zit, maar in de mijne zit een check-valve. Na onderzoek blijken de nieuwe Holley carbs overgestapt te zijn van check-ball naar check-valve.
Reden hiervoor is dat het even duurt voordat de check-ball in het gaatje gezogen wordt en zo de afvoer sluit, terwijl dit met een check-valve onmiddelijk gaat omdat die er vlak tegen zit :)
Arjan2
Posts: 170
Joined: Tue Oct 15, 2013 8:57 pm

Re: Start problemen

Post by Arjan2 »

Beide bedankt voor jullie bericht, heel fijn. Ik ga straks naar de garage, en horen wat het nu precies is of hopelijk geweest. Ik zal dit uiteraard hier melden. Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken :thumbs:
Arjan2
Posts: 170
Joined: Tue Oct 15, 2013 8:57 pm

Re: Start problemen

Post by Arjan2 »

Start weer goed! Bleek uiteindelijk toch de choke te zijn. Choke bleef dicht na het starten, en kreeg dus geen benzine. Choke is nu afgesteld, en nu start ie prima. Hoop dat ik het goed heb vertaald, vanuit de monteur.

Bedankt iedereen!
Post Reply