LPG safety relais bekrachtiging vanuit megajolt

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Art
Posts: 109
Joined: Thu Jun 10, 2010 9:51 am

LPG safety relais bekrachtiging vanuit megajolt

Post by Art »

Hoi,

Ik ben een megajolt ontsteking in de mustang aan het maken. Dit is onderdeel van een groter project waaronder een nieuwe draadboom. Die draadboom maak ik zelf en ik wil de megajolt bedrading integreren in de nieuwe draadboom. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik het niet even simpelweg kan proberen.

Normaal wordt het veiligheidsrelais van het LPG systeem actief gehouden door een draad die van de min van de bobine afkomt, je ziet ook wel draden gewikkeld om een bougiekabel. Met de megajolt wordt de bobine vervangen door een andere waarvan de bedrading voor mij wat ondoorzichtiger is. De megajolt zelf heeft echter ook een aantal aansluitmogelijkheden. Ik vraag me af of ik daarvan 1 van de 4 user outputs kan gebruiken, of wellicht de uitgang voor de toerenteller? Iemand hier ervaring mee?

In de megajolt installatio guide lees ik bv het volgende over de toerenteller uitgang:
This Tach Out signal provides a 12V pulse for every ignition event. You may use this to provide the signal to compatible tachometers, or to provide a signal to a separate Engine Control Unit, data logger, or other device which requires this signal.
en het volgende over de user outputs:
The four user-defined outputs provided by the MJLJ can be set to trigger on RPM, Load, or Auxiliary Input thresholds. The separate 'shift light' output triggers only on RPM, but otherwise behaves identically to the user outputs.
The controller firmware applies Hysteresis to the user outputs. For RPM, the hysteresis threshold is 100 RPMs; for Load, the threshold is 1 KPa/1% TPS, and for Auxiliary input, the threshold is 1 configured unit.
Each output can supply up to 500mA, which is enough to drive LEDs, small incandescent lamps, relays, and small solenoid valves. If you are unsure on the amount of current drawn by the accessory, you can power it manually and measure it's current using a amp meter.
Ik geloof dat de toerenteller uitgang zou moeten voldoen, maar hou die liever vrij voor een toerenteller. Het heeft dus mijn voorkeur om 1 van die user outputs te gebruiken.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: LPG safety relais bekrachtiging vanuit megajolt

Post by sjak_brak »

Ik ben niet bekend met die specifieke ontsteking, maar bij bv een Crane- of MSD-box heb ik de toerenteller-aansluiting hiervoor gebruikt.

Ik zou niet te bang zijn voor het "niet kunnen uitproberen", het gaat maar om 1 draadje uit je kabelboom, waarvan 1 stekker al vast ligt (die komt op je LPG-relais); zo problematisch is dat niet om eerst te testen en dan pas de kabelboom definitief dicht te tapen oid.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: LPG safety relais bekrachtiging vanuit megajolt

Post by mercury1970 »

LPG relais weglaten, zijn alleen maar storingsgevoelige krengen......
gert
Posts: 3762
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: LPG safety relais bekrachtiging vanuit megajolt

Post by gert »

precies, ik heb al 2 maal een kapotte weggehaald.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: LPG safety relais bekrachtiging vanuit megajolt

Post by sjak_brak »

Volgens die logica zou je ook een dynamo weg moeten halen, over diverse merken (US & EU) is dat uiteindelijk het meest storingsgevoelige onderdeel gebleken in al mijn wagens. LPG-relais daarentegen nooit een probleem mee gehad.

Of als je die redenering doortrekt, waarom ga je dan niet fietsen :D

Maar we dwalen af, de vraagstelling was volgens mij niet of, maar hoe je het relais aansluit op een bepaald type ontsteking.
gert
Posts: 3762
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: LPG safety relais bekrachtiging vanuit megajolt

Post by gert »

ok, maar door verwijderen van dat ding is Art zijn probleem wel opgelost Sjak.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: LPG safety relais bekrachtiging vanuit megajolt

Post by sjak_brak »

Nee want hij weet dan nog steeds niet hoe hij het (ook al is het in theorie) zou moeten aansluiten op zijn nieuwe ontsteking :D
gert
Posts: 3762
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: LPG safety relais bekrachtiging vanuit megajolt

Post by gert »

das waar.....
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: LPG safety relais bekrachtiging vanuit megajolt

Post by FritsVrolijk »

Nou wie gaat het hem uitleggen dan
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: LPG safety relais bekrachtiging vanuit megajolt

Post by Funk »

Als ik 't zo lees heb je 4 vrij programmeerbare poorten;

"The four user-defined outputs provided by the MJLJ can be set to trigger on RPM, Load, or Auxiliary Input thresholds."
"Each output can supply up to 500mA, which is enough to drive LEDs, small incandescent lamps, relays, and small solenoid valves."

Dat is voldoende informatie toch? En als je de output voor de toerenteller toch wilt/moet gebruiken, dan kan je 'm ook splitten lijkt me.
Post Reply