Ik ben een megajolt ontsteking in de mustang aan het maken. Dit is onderdeel van een groter project waaronder een nieuwe draadboom. Die draadboom maak ik zelf en ik wil de megajolt bedrading integreren in de nieuwe draadboom. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik het niet even simpelweg kan proberen.
Normaal wordt het veiligheidsrelais van het LPG systeem actief gehouden door een draad die van de min van de bobine afkomt, je ziet ook wel draden gewikkeld om een bougiekabel. Met de megajolt wordt de bobine vervangen door een andere waarvan de bedrading voor mij wat ondoorzichtiger is. De megajolt zelf heeft echter ook een aantal aansluitmogelijkheden. Ik vraag me af of ik daarvan 1 van de 4 user outputs kan gebruiken, of wellicht de uitgang voor de toerenteller? Iemand hier ervaring mee?
In de megajolt installatio guide lees ik bv het volgende over de toerenteller uitgang:
en het volgende over de user outputs:This Tach Out signal provides a 12V pulse for every ignition event. You may use this to provide the signal to compatible tachometers, or to provide a signal to a separate Engine Control Unit, data logger, or other device which requires this signal.
Ik geloof dat de toerenteller uitgang zou moeten voldoen, maar hou die liever vrij voor een toerenteller. Het heeft dus mijn voorkeur om 1 van die user outputs te gebruiken.The four user-defined outputs provided by the MJLJ can be set to trigger on RPM, Load, or Auxiliary Input thresholds. The separate 'shift light' output triggers only on RPM, but otherwise behaves identically to the user outputs.
The controller firmware applies Hysteresis to the user outputs. For RPM, the hysteresis threshold is 100 RPMs; for Load, the threshold is 1 KPa/1% TPS, and for Auxiliary input, the threshold is 1 configured unit.
Each output can supply up to 500mA, which is enough to drive LEDs, small incandescent lamps, relays, and small solenoid valves. If you are unsure on the amount of current drawn by the accessory, you can power it manually and measure it's current using a amp meter.