Nokkenas keuze

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
User avatar
desmond
Posts: 97
Joined: Sun Jun 30, 2013 6:21 pm

Nokkenas keuze

Post by desmond » Sun Jun 18, 2017 9:54 pm

Hallo medeforumers,

Voor mijn 1979 C10 ben ik wat voorbereidingen aan het treffen om wat meer vermogen te krijgen.
Op dit moment zit er een originele 350 in met de bekende scheur koppen en een TH700 erachter.
Ik beschik al over een setje Vortec 350 koppen, Edelbrock Performer RPM vortec inlaat en een setje headers dat over gaat naar 3 inch.
Nu ben ik nog op zoek naar een geschikte nokkenas (geen roller cam, het is een budget build) en alles wat daar bij komt kijken (tuimelaars, klepveren, stoterstangen).
De Chevy C10 bevat dus een TH700 met lockup. Final drive ga ik morgen even controleren.
Qua nokkenas ben ik opzoek naar iets wat nog wel voldoende vacuum bied en kan werken met de standaard koppelomvormer. Wel wil ik heel graag een flinke lopey idle :lol: .

Ik lees veel over comp cams en dat in combinatie met com beehive veren om geen problemen te krijgen met de maximale lift. Alsnog kom ik er niet echt uit welke nokkenas ik het beste kan gaan gebruiken :o .

User avatar
Nick_nl
Posts: 986
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Nokkenas keuze

Post by Nick_nl » Mon Jun 19, 2017 6:58 pm

Eigenlijk is het vrij eenvoudig.
Stuur eens een mail met je exacte wensen en gegevens van de motor naar:

http://www.lunatipower.com/FindMyCam.aspx
http://www.compcams.com/Company/CC/CamR ... lpNew.aspx
http://www.iskycams.com/contact-us.html

Hoe exacter en eerlijker je bent hou beter het advies van deze firma's zal zijn.

User avatar
Worship79
Posts: 516
Joined: Sat Sep 30, 2006 1:01 am

Re: Nokkenas keuze

Post by Worship79 » Mon Jun 19, 2017 11:12 pm

Google Goodwrench Quest!

User avatar
Pavement Pounder
Posts: 7815
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Nokkenas keuze

Post by Pavement Pounder » Tue Jun 20, 2017 12:31 pm

Uitlaat 2x3" ? Das veels te lomp

paulv
Posts: 500
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: Nokkenas keuze

Post by paulv » Tue Jun 20, 2017 12:46 pm

uitlaat 2x 2,5"is meer dan veoldoende..
kies je nokas liever iets te klein dan iets te groot.. zal je in de praktijk veel meer plezier van hebben!

groet paul

User avatar
desmond
Posts: 97
Joined: Sun Jun 30, 2013 6:21 pm

Re: Nokkenas keuze

Post by desmond » Tue Jun 20, 2017 9:56 pm

Goedenavond mensen dan koop ik gewoon 2.5" collectors
Ik zal jullie advies zeker meenemen in mijn keuze!

Nick erg bedankt heb al deze firma's een berichtje gestuurd!

User avatar
Nick_nl
Posts: 986
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Nokkenas keuze

Post by Nick_nl » Wed Jun 21, 2017 9:55 pm

Graag gedaan. Ik ben benieuwd wat de adviezen zijn en of deze dicht bij elkaar liggen.

User avatar
Robin_Chevelle
Posts: 461
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: Nokkenas keuze

Post by Robin_Chevelle » Thu Jun 22, 2017 7:12 pm

desmond wrote:
Sun Jun 18, 2017 9:54 pm

Qua nokkenas ben ik opzoek naar iets wat nog wel voldoende vacuum bied en kan werken met de standaard koppelomvormer. Wel wil ik heel graag een flinke lopey idle :lol: .
welke van de 3 wil je?
Goed vacuum?
Standaard koppelomvormer?
Lopey Idle?


Dit laatste is lastig te combineren met de eerste 2.

Je kan uitlaat geluid ook 'maken' met flowmaster dempers ofzo (als het je daarom te doen is).

http://garage.grumpysperformance.com/in ... -dcr.1070/

dit 'even' ;) lezen, een goede nokkenas keuze is moeilijk. Zoals al eerder gezegd, wil je ermee rijden met je standaard th700 in zijn 4 met lock-up? Kies dan eerder een iets te kleine dan een iets te grote/zware.

User avatar
desmond
Posts: 97
Joined: Sun Jun 30, 2013 6:21 pm

Re: Nokkenas keuze

Post by desmond » Thu Jun 22, 2017 9:07 pm

Hoi Robin chevelle ik moet geen gruwelijke lopey idle hebben dat ie niet meer stationair loopt hoor haha.
Ik heb een redelijk korte eindoverbrenging. :cool:

Hij draait bij 90 in ze lock up rond de 2000 toeren dus er moet wel wat te rommelen zijn ik wacht het even af ga nog contact opnemen met wat engine specialisten


Ik houd jullie op hoogte! :idea: :thumbs:

User avatar
Jeroen_Sp
Posts: 2275
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Nokkenas keuze

Post by Jeroen_Sp » Sat Jun 24, 2017 11:27 am

En een Mutha Thumpr van Comp Cams. Die zijn volgens mij voornamelijk voor het geluid...


User avatar
SRB12
Posts: 350
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Nokkenas keuze

Post by SRB12 » Sat Jun 24, 2017 8:48 pm

Ik vind dat eerste veel mooier :D

User avatar
desmond
Posts: 97
Joined: Sun Jun 30, 2013 6:21 pm

Re: Nokkenas keuze

Post by desmond » Mon Jun 26, 2017 12:15 pm

Goededag allemaal ik heb even een andere uitgezocht en meeste die toch wordt gebruikt bij vortec koppen is een comp cam xe262.

Deze nokkenas heeft de goede lift en duration voor de vortec cilinderkoppen. Idle blijft enigszins nog redelijk en kan me standaard converter gebruiken (volgens de Amerikaanse forums) en vacuüm moet ook goed zijn

Iemand ervaring met deze nokkenas?

Jeroen dat klinkt wel heel mooi!

Helaas heb ik nog niks ontvangen via de Mail van de aanvraag die ik heb gedaan van comp cam en lunati.

Groetjes desmond

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot], kikkegek, paulv and 9 guests