open header probleem

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
mercury-capri
Posts: 370
Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm

open header probleem

Post by mercury-capri »

Hoi,

Ik heb een probleempje. Mijn uitlaat is tot de header eraf gevallen (gerot).

En nu voor apk moet ik eerst ergens een uitlaat erop laten lassen.

Het gaat erom dat hij "apk waardig" wordt gelast en daarna ga ik kijken rustig naar een goede.

Het probleem zit hem in het rijden naar de lasser. Het is niet ver, maar geluid is echt absurd :D .
(Ik woon in de binnenstad van Den Haag, toch wel wat politie die rond rijd :) )

Wat zou ik kunnen doen om het geluid te kunnen dempen om 3 a 4 km te kunnen rijden?

Zal een stukje straight al helpen met geluid? Wellicht met een speciale kit of wat anders? hij hoeft maar paar kilometer te redden :) .

Laatste geval slepen daar naar toe, het is een automaat dus liever niet.

camaro 75 - header komt van een 350sbc.

filmpje open header


filmpje header met uitlaat eraan (bestuurders kant)


film van mijn andere camaro



https://afbeelding.im/qtVRqPao
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: open header probleem

Post by sjak_brak »

Zorg dat je de afspraak bij de lasser schriftelijk bevestigt (bv mailtje) met daarin duidelijk vermeld dat je voor uitlaat-reparatie komt.

Neem printje van de mail mee als je erheen rijdt.

Ook als je een provisorische reparatie maakt voor het ritje.
mercury-capri
Posts: 370
Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm

Re: open header probleem

Post by mercury-capri »

Hoi

Ok dat is idd een goede tip...., andere probleem auto heeft apk.

De bedoeling is dat ik hem volgende week zou laten keuren etc.

Daar lassen ze niet. Ze hadden me ook doorverwezen naar de lasser hier in de buurt.

Vandaar dat ik "sneaky" naar de lasser heen en weer wil rijden, voordat ik hem daar breng.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: open header probleem

Post by gert »

ik zou de flens eraf schroeven, en daaraan een tijdelijke demper lassen.
of de rechter cilinderbank even uitschalelen en gewoon rijden op die 4 andere pitten.
mercury-capri
Posts: 370
Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm

Re: open header probleem

Post by mercury-capri »

Hoi Gert dat is wel een bizar goede oplossing. Gewoon bougie kappen eraf? van een zijde of bedoel op een ander manier uitschakelen.

Maar die demper direct daarop is ook interessant...iemand hier in den haag omstreeks nog een oude demper rondslingeren :)

Dit kan geen kwaad voor 350 blokkie? op 4 pitten rijden. het is binnenstad dus zal niet boven 50 uitkomen.

Ondertussen heb ik ea bij elkaar gesprokkeld.

Stalen buis van een meter die net erin past. Wat dikke tape en grote tie wraps

Ik dacht tape aan het einde en dan in de header collector proppen
Met tie wraps om de balk.. Tie wraps met iets isoleren tegen resonatie...heb nog wat headerwrap liggen ergens..

Image

Image


Image
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: open header probleem

Post by Bromgabber »

Ik vind die 3 punts flensen waardeloze dingen.
Kan je niet gewoon voor die flens afzagen, een passende uitlaatmof plaatsen en daar de uitlaat weer in schuiven?
Dan zit het ook meteen netjes voor apk.
mercury-capri
Posts: 370
Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm

Re: open header probleem

Post by mercury-capri »

Ja dat lijkt me ook een goed idee. Die flens is niks idd.

Vanaf de header naar achteren is is toch 2.80m? ong
vanaf de header tot de bocht omhoog bij de achteras is ong 1.90m, daarna maakt hij paar bochten en komt naar beneden.

Wellicht maar gelijk side-pipe maken :)
jelmoer
Posts: 300
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: open header probleem

Post by jelmoer »

Evt bij Piet de lasser informeren voor beste oplossing.
Last alles en heeft materiaal liggen.
Zit ook in D-H.
mercury-capri
Posts: 370
Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm

Re: open header probleem

Post by mercury-capri »

Hoi de pijp heb ik van Piet de lasser en ik dat is de lasser waar ik naar toe wil :)
jelmoer
Posts: 300
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: open header probleem

Post by jelmoer »

Gewoon d'r heen rijden en als je aangehouden wordt laat je ze toch even met hem bellen.
Zijn nog zat agenten met een beetje begrip.
Mits je normaal iets uitlegd
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: open header probleem

Post by Nick_nl »

Is auto transport dan zo duur? Laatst heb ik mijn auto op een transporter laten vervoeren, 8km voor 55 euro dacht ik.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: open header probleem

Post by gert »

bougie doppen aan massa leggen, dan heb je een 4 cilinder zonder lawaai
ken je best stukje rustig mee rijden
moderne motoren hebben ook zo'n voorziening, dat heet noodloop.....
mercury-capri
Posts: 370
Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm

Re: open header probleem

Post by mercury-capri »

Hi ok thanks voor alle tips

Ik ga toch eerst proberen om dat pijp provisorisch aan te leggen, met demper erop. Dus even ergens een demper zoeken...

Auto is nu wel verzekerd,
Auto is pas aangeschaft, heb nu kentekenpasje binnen met gelijk een met brief dat hij niet is gekeurd??? Meestal ging hier een tijdje overeen voordat je een brief hier over kreeg. Nogal wat geautomatiseerd daar zo te zien :).

Dus even schorsen die handel.
jelmoer
Posts: 300
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: open header probleem

Post by jelmoer »

Je had toch al een 74er Camaro?
Is die uiteindelijk toch verkocht.
Heb je ook foto's van je nieuwe voiture?
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: open header probleem

Post by muddy bandit »

Verrotte stuk uitlaat 10 cm inkorten, pijp erin schuiven, recht voor de header plaatsen en pijp een stukje de header in schuiven.
Even aftapen en 2 slangklemmen op de pijp klemmen zodat dat deze niet meer kan schuiven, en je uitlaat is weer (tijdelijk) gasdicht en apk-waardig.
Post Reply