Metalen brandstofleiding.

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
User avatar
Nick_nl
Posts: 1010
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Metalen brandstofleiding.

Post by Nick_nl » Sun Jul 16, 2017 5:18 pm

Voor mijn auto wil ik de brandstofleiding van de pomp naar de carburateur vervangen.
Een slang wil ik niet, dus vaste leiding zoals af fabriek.
Alleen waar krijg je dat spul?
Ingang 1/4 NPT (sbc brandstofpomp) Uitgang slangnippel voor naar de Holley.
Zelf buigen zou prima zijn.

Corp
Posts: 4403
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Metalen brandstofleiding.

Post by Corp » Sun Jul 16, 2017 6:06 pm

De buis zal waarschijnlijk 3/8 zijn. Ff zoeken op de interwebs

User avatar
mercury1970
Posts: 3681
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Metalen brandstofleiding.

Post by mercury1970 » Sun Jul 16, 2017 6:07 pm

Probeer eens bij de lokale hydrauliek boer; daar hebben ze metalen leiding in diverse diameters.......
Schiet me net te binnen dat je in Roermond werkt ? Flexion industrieterrein richting Herkenbosch.

User avatar
Bromgabber
Posts: 2566
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Metalen brandstofleiding.

Post by Bromgabber » Sun Jul 16, 2017 6:09 pm

Is dat niet gewoon te maken met koperleiding en dan de aansluiting in vorm persen net als remleidingen?
Dat is bij de meeste auto onderdelen winkels wel te krijgen.

FritsVrolijk
Posts: 440
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Metalen brandstofleiding.

Post by FritsVrolijk » Sun Jul 16, 2017 6:11 pm


User avatar
Wilf
Posts: 9877
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Metalen brandstofleiding.

Post by Wilf » Sun Jul 16, 2017 6:37 pm

En dan een hitteschild over je leiding onder je kap: https://www.specialpartz.com/c-2443162/ ... ld-sleeve/

User avatar
Nick_nl
Posts: 1010
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Metalen brandstofleiding.

Post by Nick_nl » Sun Jul 16, 2017 8:02 pm

Corp, volgens mij is het maar 5/16 net geen 8mm buiten diameter.
Flexion Roermond is is vlak bij idd.
Koper of kunifer is zeker een optie, alleen kom ik dit in stukken van 25ft tegen op ebay. Dat is een beetje veel.
Zo'n hitte schild is misschien wel een heel goed idee, al had ik in het verleden nooit last van vaporlock.

User avatar
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30917
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Metalen brandstofleiding.

Post by sjak_brak » Mon Jul 17, 2017 9:03 am

Gecoate 8mm koperen LPG-leiding ;)

Is je leiding meteen net iets beter beschermd tegen steenslag e.d.

User avatar
Nick_nl
Posts: 1010
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Metalen brandstofleiding.

Post by Nick_nl » Mon Jul 17, 2017 5:42 pm

Dat is ook een idee. Al heb je weinig steenslag van de pomp naar de carburateur toe.

User avatar
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30917
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Metalen brandstofleiding.

Post by sjak_brak » Mon Jul 17, 2017 5:45 pm

O sorry, niet goed gelezen dat t alleen om dat stuje ging :oops: onder de kap is zon gecoat stukje soms minder mooi, afhankelijk van hoe je motorcompartiment is afgewerkt.

User avatar
Nick_nl
Posts: 1010
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Metalen brandstofleiding.

Post by Nick_nl » Tue Jul 18, 2017 9:17 pm

De leiding gaat nog wel lukken, bij de Hornback verkopen ze RVS 8mm leiding.
Alleen die wartels zijn een ramp, al 2 hydrauliek bedrijven gehad maar niemand heeft deze.

FritsVrolijk
Posts: 440
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Metalen brandstofleiding.

Post by FritsVrolijk » Tue Jul 18, 2017 10:09 pm

Heeft een gasboer die wartels niet dan

User avatar
Nick_nl
Posts: 1010
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Metalen brandstofleiding.

Post by Nick_nl » Tue Jul 18, 2017 10:18 pm

In Nederland is gasdraad bsp(t) draad, npt(f) is alleen Amerikaans. Maar ik kan het zeker eens proberen ☺️

User avatar
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 12870
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Metalen brandstofleiding.

Post by BigBlockMopar » Tue Jul 18, 2017 10:21 pm

RVS zelf buigen en met name flensen maken met zo'n China-hobbytooltje kan je bijna wel vergeten.
Het materiaal is behoorlijk 'taai' en kan makkelijk inscheuren.

Standaard ijzeren leidingen zijn soms al een uitdaging om netjes en goed te flensen.

Post Reply