snelle nokas jeep wrangler 4.0 Ho

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

snelle nokas jeep wrangler 4.0 Ho

Post by paulv »

ik heb mijn 1986 jeep wrangler HO omgebouwd van 4,5 liter stroker op LPG only naar een 4.0 HO injectie ivm lagerschade en de "nieuwe"youngtimerregeling. (doet nog pijn.. )

nu dat mijn injectie motor eindelijk goed aangesloten is heb ik te maken gehad met het niet werken van de electrische fan en benzinetekort wat geleid heeft tot zwaar oververhitte motor... :( (het zal ook eens in 1 keer goed gaan... )
met als gevolg tikkende , naklikkerenden lifters bij het uitzetten van de motor...
ik heb nu van de week gelijk olie ververst en compressie gemeten.. (die was goed.) ik zat te denken om de lifters te vervangen...
(motor loopt verder prima..)

ik heb uit mijn oude strokerblok nog een Comp. cams nokas en lifters liggen en zat de denken om deze met compleet bewerkte cylinderkop deze winter op mijn blok te zetten..(basis hiervan was ook een 4.0 HO)
maar deze nokas is oorspronkelijk bedoeld voor een carburateur en niet voor een injectie motor..
ga ik nog voordeel hebben van de nokas en lifters of kan ik beter gewoon 12 nieuwe originele lifters kopen...????

jeep heeft verder :borla header en demper, k&n filter. 3.55 assen ipv 3.08
jeep wordt alleen op straat gebruikt.

bedankt groet Paul
milsbeek
specs van nokas in volgende bericht..
Last edited by paulv on Sat Aug 26, 2017 11:31 am, edited 2 times in total.
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: snelle nokas jeep wrangler 4.0 Ho

Post by paulv »

Post Reply