Problemen holley 1barrel ford 3.3

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Problemen holley 1barrel ford 3.3

Post by peerke »

Hoi. Ik heb een ford inline 6 met 1 barrel holley. Benzinepomp nieuw. Carburateur voorzien van nieuwe pakking en gedeelte wat zorgt dat de vlotter de benzinetoevoer afsluit vernieuwd. Start en loopt als de choke er op staat. Zodra hij warm wordt en de choke opengaat moet je hem aan de praat houden. Loopt stationair niet. Krijg hem niet met afstellen veranderd. Krijgt volgens mij geen valse lucht. Wat zou het kunnen zijn?
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Problemen holley 1barrel ford 3.3

Post by Bromgabber »

Wat stel je af?
Vaak zit er nog wel meer op dat 1 stelschroef.
Ook al aan de 4gas meter gehad?
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Problemen holley 1barrel ford 3.3

Post by peerke »

Er zit een idle mixture schroef onderop. Begreep dat ik daar mee moest beginnen.
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Problemen holley 1barrel ford 3.3

Post by peerke »

Heb trouwens ook heel de benzineleiding doorgeblazen van voor tot achter. In de tank is de sending unit ook gewoon open. Het pijpje wat in de tank steekt zeg maar. Heb een benzinefilter groot doorzichtig tussen stalen leiding onder de auto en de benzinepomp gezet. Dus in dat stukje rubberen leiding. En er zit z,on stalen benzinefilter op de carburateur geschroefd
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Problemen holley 1barrel ford 3.3

Post by Bromgabber »

Is het probleem ontstaan na dat je met deze punten allemaal bezig bent geweest?
Weet je toevallig wat voor carburateur model erop zit? Type nummer of iets van Holley.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Problemen holley 1barrel ford 3.3

Post by Wilf »

Die Holleys zijn ook een keer op. Ik heb er sowieso niet veel mee. De main metering van die 1bbls kan je meestal niet reviseren afhankelijk van type. En daar begint de ellende: ze hebben duizenden types gemaakt en geen enkel revisiekitje lijkt precies voor net dat type dat je zelf hebt.

Test eerst eens met een busje remmenreiniger rondom de carburateur of je een vacuümlek hebt: Zet de motor aan en spuit vooral rond de gasklep, de bowl (voorste gedeelte), boven bij het membraan en aan de zijkant bij de acceleratiepomp. Als de motor dan niet sneller gaat lopen is het geen extern vacuumprobleem. Let wel dat je niet in de venturi spuit dus laat als je er dan nog bij kan je filterhuis erop en zorg dat je niet in het luchtfilter spuit. Dat hij dan sneller gaat lopen is immers logisch.

Anyway, als je de stationairmengschroef goed hebt staan (koperkleurige schroef - let op: niet te strak dichtdraaien als je er mee gaat spelen, als je dat al wil doen; eigenlijk moet dat met een CO-meter maar 1,5 slag los vanaf licht seated en dan zoeken naar wanneer de motor het snelst en stabielst draait is ook een soort van fix) en ook je stationairschroef staat goed (je hebt op de gasklep de fast idle en de idle, de laatste doet pas mee als de choke eraf is) en je kleppen zijn goed afgesteld en je hebt goede compressie dan kan het best zijn dat de kanalen in de Holley versleten zijn en zoals al gezegd zijn bij die 1bbls de main meter blocks vaak nauwelijks servicable. Ik heb de mijne ook geprobeerd te reviseren maar mijn revisiekitje was er ook niet en de main meter block was één geheel. Nu heb ik een Carter en loopt m'n Slant six geweldig.
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Problemen holley 1barrel ford 3.3

Post by peerke »

Ok. Bedankt voor de reactie. Heb hem nu wel stationair lopend. Heb die idle schroef ingedraaid. Dus niet de mixture schroef. Hij loopt nu wel snel stationair. Niet helemaal mooi rond. Pakt wel heel goed op. Valse lucht ga ik inderdaad nog testen met remreiniger inderdaad. Heb een vacuummeter besteld die ik op de intake aan kan sluiten. Zo ga ik het mengsel afstellen met die idle mixture schroef onderop. Als het vergane glorie is met die holley?wat voor een type carter is dan geschikt?
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Problemen holley 1barrel ford 3.3

Post by peerke »

Heb trouwens ook nog een slant six staan met z,on carburateur. Kan ik daar ook weer mee aan de slag als ik hier mee klaar ben😊
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Problemen holley 1barrel ford 3.3

Post by peerke »

En op mijn 57er ford zit er ook al een op😊. Alleen dat is een ander model 1barrel zie ik
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Problemen holley 1barrel ford 3.3

Post by Jeroen_Sp »

Het was dus je stationair schroef welke niet goed stond? Hoe zit het met de ontstekingsdelen op de wagen? Alles nog fris? Anders alles een keer vervangen voor nieuw. Dat zijn de kosten niet en dan weet je vaak dat het gewoon goed is.
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Problemen holley 1barrel ford 3.3

Post by peerke »

Bougies nieuw. Kabels hele goede conditie. Verdeelkap redelijk . Die ga ik in ieder geval vernieuwen. Misschien ook nog een nieuwe bobine
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Problemen holley 1barrel ford 3.3

Post by Jeroen_Sp »

rotor, puntjes, condensator
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Problemen holley 1barrel ford 3.3

Post by peerke »

Electronische ontsteking. Rotor vernieuw ik altijd met verdeelkap
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Problemen holley 1barrel ford 3.3

Post by Jeroen_Sp »

Zit de pick up spoel op de juiste afstand van dat roterende ding (weet de naam ff niet meer). Dat scheelde enorm in mooie loop van mijn W200.
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Problemen holley 1barrel ford 3.3

Post by peerke »

Ok volgens mij kan ik daar weinig aan veranderen bij mijn ford
Post Reply