Dodge 2bbl naar 4bbl ombouw

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
busbart
Posts: 33
Joined: Mon Dec 30, 2013 9:27 am

Dodge 2bbl naar 4bbl ombouw

Post by busbart »

Hallo,

Nu sjees ik al aardig wat jaartjes rond met mijn standaard Dodge W-200 318-727-203-D44-D60 1:4.10.
en dat is eigenlijk altijd wel goed gegaan. Nu woon ik in een omgeving die wat heuvelachtiger is als voorheen, niet veel byzonders, maar toch is het zo dat als ik mijn aanhanger trek die ik vaak gebruik, 2-2,5 ton ik terugval tot soms maar 30Km/H en dat vind ik niet prettig.
de motor heeft pas 22000 miles gelopen, ik heb een jaar geleden de koppen eraf gehad, kleppen opnieuw ingeslepen pakkingen e.d.
de motor is helemaal standaard, en ik zoek naar een manier (het liefst met de originele motor) om uiteindelijk niet zoveel last meer te hebben van de terugval.

waar ik nu aan denk, is de 2bbl vervangen door een 4bbl. en de OMVL met bovenring door een IMPCO 300a met model E verdamper

wat denken jullie? enige adviezen?

Mijn Dodge moet hier wel verplicht op gas én benzine lopen. dat zegt de wet.

vr.gr, Bart
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Dodge 2bbl naar 4bbl ombouw

Post by peerke »

Om te beginnen die omvl maar eens ombouwen naar impco. Het zal je verbazen hoeveel dat scheelt. Dat zou ik eerst doen.
busbart
Posts: 33
Joined: Mon Dec 30, 2013 9:27 am

Re: Dodge 2bbl naar 4bbl ombouw

Post by busbart »

Dat heb ik al eens vaker horen zeggen, toen ik mijn gasinstallatie in heb laten bouwen vertelde die man dat de OMVL goed zou zijn tot 200PK, en aangezien mijn Dodge er maar 150 heeft?!?

Klopt het ook dat er hier op het forum iemand is die erg veel verstand van gas heeft?
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Dodge 2bbl naar 4bbl ombouw

Post by FritsVrolijk »

sjak_brak Deze beste man bedoel je denk ik
Post Reply