Olie koeler en oliedrukmeter vraag

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Wim Firebird
Posts: 252
Joined: Mon Aug 24, 2009 5:18 pm

Re: Olie koeler aansluiting onder of boven

Post by Wim Firebird »

FritsVrolijk wrote: Sat Sep 02, 2017 1:11 am Nog ff een vraagje op welke stand moet de naald van mijn oliedrukmeter staan wil de motor gezond zijn


Hij staat nu op de eerste streep van links lijkt mij beetje mager ??? en daar stond hij ook met de olie die er in zat dus niet alleen met de 5 w 40


En nee ben niet gelijk in paniek of ga me motor laten reviseren maar vroeg me het gewoon af


De oliedruk gaat wel omhoog met gas geven naar bijna de laatste streep op de meter


Fijn weekend iedereen :thumbs:
Tot hoever loopt je schaalverdeling op de oliedrukmeter?...hoeveel psi geeft ie aan dan?
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Olie koeler en oliedrukmeter vraag

Post by FritsVrolijk »

Zal straks even een foto maken ga hem zo toch even warm laten lopen

Vanaf streep een tot het einde heb ik 5 strepen bij het opstarten staat hij in het midden en zakt dan terug naar streep 2 dus een streepje verder


En geef ik gas dan ongeveer tot streep vier


Las ook dat in dit soort motoren 454 BigBlok eigenlijk een olie moet met veel zink


Bedankt voor het mee denken Wim
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Olie koeler en oliedrukmeter vraag

Post by Renev »

Het is heel normaal dat je oliedruk wat hoger is met koude motor en dan zakt als hij warm wordt.
De standaard druk meters moet je ook niet teveel van aantrekken want die zijn meestal niet erg precies.
Als hij doet wat jij zegt dan is het prima.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Olie koeler en oliedrukmeter vraag

Post by FritsVrolijk »

Bedankt Renev dan laten we het hierbij

Heb toch alweer een ander probleem geen brandstof haha denk dat de pomp is overleden


En ik verlies koelvloeistof maar dat kan komen omdat de vorige eigenaar een nieuwe radiator en pomp heeft gemonteerd laten we dat maar hopen


Ook zit er veel roest in me doorzichtige brandstof filter dus tijd om de hele meuk eens goed schoon te maken


Verlopig nog genoeg te doen hier alleen weer zo naatje dat ik net onderdelen heb laten komen en nu de pomp verrot is ff baal momentje
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Olie koeler en oliedrukmeter vraag

Post by Jeroen_Sp »

hang er een externe oliedrukmeter aan met schaal. Dan weet je toch precies wat de druk is?

En komt die roest niet uit je tank?
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Olie koeler en oliedrukmeter vraag

Post by FritsVrolijk »

Dat kan Jeroen maar die heb ik nu ff niet dus die moet ik dan kopen


En klopt die roest komt uit een van de 2 extra tanken die er onder zitten

De schakelaar stond in theorie op main Tank maar in praktijk op een van de twee andere Tanken met ouwe benzine


Dat probleem is opgelost hij loopt weer nog niet naar me zin maar dat komt hopelijk nog wel
Post Reply