Vervuilde lifters

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
FritsVrolijk
Posts: 911
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Vervuilde lifters

Post by FritsVrolijk » Mon Sep 11, 2017 4:23 pm

Jeroen_Sp wrote:
Mon Sep 11, 2017 11:44 am
Hoe weet je dat die forte producten goed zijn? Misschien mikken ze wel ATF in een potje, plakken hun sticker erop en noemen het een wondermiddel?


Nou werk bij een bedrijf waar 2000 of meer leasebakken rond tuffen exclusief de vrachtwagens

En lul veel met monteurs en die zijn er ook weg van dus tja wie ben ik dan

User avatar
Bromgabber
Posts: 2636
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Vervuilde lifters

Post by Bromgabber » Mon Sep 11, 2017 6:11 pm

Bij de meeste Forté producten is het hoofdbestanddeel kerosine.
Blijkbaar heeft dat bepaalde eigenschappen wat bij veel van hun producten toch wel aardig werkt.

FritsVrolijk
Posts: 911
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Vervuilde lifters

Post by FritsVrolijk » Mon Sep 11, 2017 6:37 pm

Ja en ben al bij zestienhoven geweest om te kijken of het daar te koop is helaas

Kerosine is een wonder middel ook voor injector reiniging

User avatar
hemi
Posts: 245
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Vervuilde lifters

Post by hemi » Mon Sep 11, 2017 8:34 pm

Gewoon een slangetje in de tank van een f16 en zuigen maar

User avatar
hemi
Posts: 245
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Vervuilde lifters

Post by hemi » Mon Sep 11, 2017 8:38 pm

FritsVrolijk wrote:
Sun Sep 10, 2017 3:50 pm
Maar waarom met atf lopen kloten als er goede producten van Forte zijn

En over olie blijf je kletsen iedereen weet het beter 5w40 in mijn BigBlok en we zien wel hoe of wat


En aangezien je alle olie soorten kunt mixen zie ik geen probleem


Kan altijd nog veranderen

Ik persoonlijk ben wel tevreden over de 5w40 vol synthetisch.
Hij start wat makkelijker in de winter en synthetisch houd de motor schoon.
Maar meer kans op lekkages begreep ik omdat het dunner is en de synthetische olie de oude keerkringen aan kan tasten.

FritsVrolijk
Posts: 911
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Vervuilde lifters

Post by FritsVrolijk » Mon Sep 11, 2017 9:24 pm

Ja is ook mijn favoriete olie we zien wel of hij olie gaat verbruiken als een malle of gaat lekken

Verlopig andere zorgen aan me kop haha

User avatar
Waggel
Posts: 1060
Joined: Tue Feb 10, 2004 5:54 pm

Re: Vervuilde lifters

Post by Waggel » Tue Sep 12, 2017 7:46 am

Een litertje denk ik?

FritsVrolijk
Posts: 911
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Vervuilde lifters

Post by FritsVrolijk » Tue Sep 12, 2017 4:35 pm

hemi wrote:
Mon Sep 11, 2017 8:34 pm
Gewoon een slangetje in de tank van een f16 en zuigen maar
Ben niet zo van het zuigen hier Jij wel ??? :idea:

User avatar
hemi
Posts: 245
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Vervuilde lifters

Post by hemi » Tue Sep 12, 2017 7:33 pm

FritsVrolijk wrote:
Tue Sep 12, 2017 4:35 pm
Ben niet zo van het zuigen hier Jij wel ??? :idea:
Alleen als ik aan de gezogen kant zit :roll:

FritsVrolijk
Posts: 911
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Vervuilde lifters

Post by FritsVrolijk » Tue Sep 12, 2017 7:40 pm

Ja snap ik :P

User avatar
Waggel
Posts: 1060
Joined: Tue Feb 10, 2004 5:54 pm

Re: Vervuilde lifters

Post by Waggel » Wed Sep 13, 2017 10:57 am

Ok, die atf... Liter er in en gewoon mee rijden, of eerst een tijd stationair laten lopen? Heb er al eens eerder wat atf in gegooit, maar ondat ik niet wist hoeveel, had ik et maar een scheutje kn gedaan.

FritsVrolijk
Posts: 911
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Vervuilde lifters

Post by FritsVrolijk » Wed Sep 13, 2017 3:13 pm

Blijft de vraag waarom je er ATF in moet meuken als er speciaal spullen voor zijn gemaakt die doen wat ze moeten doen

En ja heb het vroeger ook gebruikt maar zie daar nu echt het nut niet meer van in

User avatar
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 12905
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Vervuilde lifters

Post by BigBlockMopar » Wed Sep 13, 2017 8:54 pm

Omdat niemand die lapmiddeltjes-smurrie heeft liggen en ATF meestal wel.
Dus als je op een zondag erachterkomt dat er dringend een plens olie in je motor moet, dan is een liter ATF zo gepakt als de gewone motorolie op blijkt te zijn.

Daarnaast, bij de meeste Amerikaanse motoren maakt het echt weinig uit wat voor olie in het carter zit; zolang er maar een smerend hydraulisch laagje vloeistof tussen de lagers wordt geperst blijft alles wel werken.

Ik heb enige ervaring hiermee kan ik wel zeggen, zeg maar...
Vanaf waterdunne lampenolie t/m ATF, dikke achter-as olie en zelfs Xerox kopieermachine Fuser-olie op pure siliconenbasis heeft de revue gepasseerd :)

Madman
Posts: 653
Joined: Tue Feb 03, 2004 9:08 pm

Re: Vervuilde lifters

Post by Madman » Wed Sep 13, 2017 9:45 pm

:!:

wat hij zegt,
beetje V8 zuipt alles :D

FritsVrolijk
Posts: 911
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Vervuilde lifters

Post by FritsVrolijk » Wed Sep 13, 2017 10:50 pm

Oke geloof je gelijk BigBlockMopar

Maar heb zelf een flesje meuk er in gegooid en moet zeggen de olie was naar het reinigen zo schoon dat het niet eens is te zien op de peilstok


Maar als je Atf hebt staan dan zou ik zeggen meuk dat er in en gaan met de geit

Heb wel gelezen dat een Amerikaan zink nodig heeft in zijn olie om heel te blijven maar over olie kun je uren kletsen en boeken schrijven


Heb er nu 5w40 inzitten en klaar met het olie verhaal verlopig

Post Reply