defecte motor na revisie

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: defecte motor na revisie

Post by sjak_brak »

FritsVrolijk wrote: Fri Sep 29, 2017 4:45 pm Uiteindelijk zal de rechter er wel een uitspraak over doen
Als de zaak duidelijk is, dan kan een concept-dagvaarding al wonderen doen :cool:
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: defecte motor na revisie

Post by Renev »

Als een automonteur zegt dat die zeef niet zo belangrijk is dan moet hij ander werk gaan zoeken.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: defecte motor na revisie

Post by SRB12 »

Eigenlijk is dat een verkapte schuldbekentenis. Zo'n opmerking is een excuus, dus dat impliceert al dat er fouten zijn gemaakt.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: defecte motor na revisie

Post by FritsVrolijk »

Maar je gelijk hebben en krijgen zijn twee verschillende dingen

Doe knoeiert zal ook wel geen lid zijn van de bovag dan had je nog iets om op terug te vallen
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: defecte motor na revisie

Post by sjak_brak »

SRB12 wrote: Sun Oct 01, 2017 8:24 pm Eigenlijk is dat een verkapte schuldbekentenis. Zo'n opmerking is een excuus, dus dat impliceert al dat er fouten zijn gemaakt.
Dit is inderdaad wel een goed punt om achter de hand te houden. Er zijn immers niet voor niks allerlei specificaties, montage-instructies etc voor een motor. Als deze niet goed opgevolgd worden, dan kan dit problemen veroorzaken. Dat risico lijkt zich hier te hebben verwezenlijkt. Dat de aansprakelijke partij een onderaannemer heeft ingeschakeld voor een deel van het werk doet hier niets aan af.

Daarnaast ben ik ook benieuwd hoe de aanbieding van 50% van de kosten door A is aangeboden. Is hier een voorbehoud bij gemaakt? (behalve dan dat hij voor de overige 50% ten onrechte naar B wijst)
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: defecte motor na revisie

Post by FritsVrolijk »

Dat gaat de Monteur toch ontkennen of je moet getuigen hebben

Als je al zo een hork bent iemand met deze ellende op te schepen dan hou je hart maar vast
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: defecte motor na revisie

Post by sjak_brak »

FritsVrolijk wrote: Sun Oct 01, 2017 10:33 pm Dat gaat de Monteur toch ontkennen of je moet getuigen hebben
In dit opzicht kan de expertise waardevol blijken.

Zou proberen te regelen dat je ook een kopie van het rapport krijgt.
Yellowchevy
Posts: 13
Joined: Thu Sep 28, 2017 10:40 pm

Re: defecte motor na revisie

Post by Yellowchevy »

UPDATE, 02-10-2017 expert van partij B is geweest en had weinig tijd nodig om te zien dat er wel een nieuwe oliepomp inzat maar een oude oliezeef. Op verzoek van B even naar de zaak gereden en zelf geprobeerd om de oliezeef in de oliepomp te monteren dit kon dus zonder problemen, met andere woorden de oliezeef zat los in de oliepomp en kon er dus heel gemakkelijk uit trillen met als gevolg dat (volgens expert van B) de pomp lucht aan kan zuigen.
Ik krijg een kopie van dit rapport.
B heeft contact met A gehad die nu plotseling weer wel verzekerd is en ook een expert in schakelt waar ik dus weer een week op moet wachten. Hij heeft telefonisch aan B medegedeeld nooit meer als de helft te vergoeden.
Wel heb ik ook gisteren de rechtsbijstand ingeschakeld.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: defecte motor na revisie

Post by Corp »

Ook wel sneu geknoei zeg... oude zeef op nieuwe pomp. 10tje bespaard.. maar niet heus.
Summerboy
Posts: 218
Joined: Thu Apr 01, 2004 11:39 pm

Re: defecte motor na revisie

Post by Summerboy »

En wat zegt de expert?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: defecte motor na revisie

Post by sjak_brak »

Yellowchevy wrote: Tue Oct 03, 2017 5:07 am UPDATE, 02-10-2017 expert van partij B is geweest en had weinig tijd nodig om te zien dat er wel een nieuwe oliepomp inzat maar een oude oliezeef. Op verzoek van B even naar de zaak gereden en zelf geprobeerd om de oliezeef in de oliepomp te monteren dit kon dus zonder problemen, met andere woorden de oliezeef zat los in de oliepomp en kon er dus heel gemakkelijk uit trillen met als gevolg dat (volgens expert van B) de pomp lucht aan kan zuigen.
Dit is, met oog op de aansprakelijkheidsvraag, een voor jou gunstige vaststelling.

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Yellowchevy
Posts: 13
Joined: Thu Sep 28, 2017 10:40 pm

Re: defecte motor na revisie

Post by Yellowchevy »

UPDATE, op 10-10-2017 bedrijf A aansprakelijk gesteld voor de schade aan mijn auto, zoals verwacht krijg ik de reactie dat het onderblok reviseren niet onder zijn verantwoording valt (hier vergeet hij dat hij zelf de oliezeef heeft teruggeplaatst), en ik niet terug ben geweest om olie en filter te verversen (hoewel hij niet weet dat ik misschien nog niet de benodigde 1000km heb gereden) en we notabene de afspraak hadden dat ik dit zelf mocht doen.
Akelige man om op deze manier te reageren, wel dik geld beuren ( €3050,- + €1700 voor revisie onderblok) maar geen verantwoording nemen. OP 10-10-2017 was de expert van A al ingeschakeld maar is nu nog steeds niet geweest.
Hij moet op 24-10-2017 hebben gereageerd met een oplossing anders gaan we naar de rechtbank om dit uit te vechten.

wish me good luck
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: defecte motor na revisie

Post by mercury1970 »

Sterkte met deze ellende, dit gaat lang duren, bereid je daar maar op voor......
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: defecte motor na revisie

Post by Jeroen_Sp »

Owh! En probeer geld te krijgen ipv een reparatie. Dat je straks niet alsnog je motor daar moet laten maken (waar de man geen zin in zal hebben en wat de kwaliteit dus niet ten goede komt)
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: defecte motor na revisie

Post by FritsVrolijk »

wish me good luck Doen we bij deze


En zou dat klote bedrijf zeker op internet aan de schandpaal hangen sterkte met alles
Post Reply