Na vandaag wat tijd te hebben gehad weer eens verder gezocht.
De stekkers van de ODB gaan samen met een heleboel andere naar 2 zwarte stekkers die achter het dashboardkastje / kickpanel zitten.
Ook het eerder genoemde groene kastje wat je op bovenstaande foto rechts ziet hangen hoort in deze kabel boom.
Deze 2 zwarte stekkers horen naar mijn weten naar de / een ECM te gaan !
nu gaan ze een wit stekkerblok in, welke aanzienlijk minder draden / stekker aansluitingen hebben. een hoop van de kabels die dus de 2 zwarte stekkers in gaan lijken verloren te gaan en/of worden nergens op doorverbonden.
Wat is wijsheid om verder te gaan, carburateur omwisselen voor een "electronicaloze" edelbrock?
De auto start altijd, maar loopt rijk en niet zo zacht en rustig als dat een v8 hoort te doen.
De TPS in de Quadrajet krijgt wel stroom e.d. dus op zich lijkt deze prima te functioneren, maar het missen van de ECM moet ergens gevolgen hebben en dus een oorzaak zijn van het ruwe lopen lijkt me?
*edit* foto's groter gepost
Caprice misfires en ecm locatie
Re: Caprice misfires en ecm locatie
Last edited by ChevRies on Mon Oct 23, 2017 12:45 pm, edited 1 time in total.
Re: Caprice misfires en ecm locatie
Zonder ECM heeft de TPS geen %v, geen van de sensoren truwens (bareo etc...)
schroef nou dat kickpanel eraf en kijk of de ECM er zit
Die zwarte stekkers horen op de witte? Ik kant t niet zien de op de telefoon, de foto's zijn zo klein
schroef nou dat kickpanel eraf en kijk of de ECM er zit
Die zwarte stekkers horen op de witte? Ik kant t niet zien de op de telefoon, de foto's zijn zo klein
Re: Caprice misfires en ecm locatie
ik heb de foto's wat groter gepost..
De kickpanel(s) zijn eraf, zo ook de middenconsole , vloerbedekking en units.
Je ziet dat de draden vanaf de ODB ( te herkennen aan de kleurstellingen ) in de twee zwarte stekkers eindigen.
het komt erop neer dat van de twee zwarte stekkers, er drie door gaan naar de motorruimte middels de witte stekkersblokken.
Overigens heeft de TPS altijd een constante stroom, welke niet lijkt te reageren op gas geven ?
Thanks voor de hulp tot dusver, and excuse my ignorance maar ik wordt verward door wat ik vindt en wat ik verwacht tegen te komen...
De kickpanel(s) zijn eraf, zo ook de middenconsole , vloerbedekking en units.
Je ziet dat de draden vanaf de ODB ( te herkennen aan de kleurstellingen ) in de twee zwarte stekkers eindigen.
het komt erop neer dat van de twee zwarte stekkers, er drie door gaan naar de motorruimte middels de witte stekkersblokken.
Overigens heeft de TPS altijd een constante stroom, welke niet lijkt te reageren op gas geven ?
Thanks voor de hulp tot dusver, and excuse my ignorance maar ik wordt verward door wat ik vindt en wat ik verwacht tegen te komen...
Re: Caprice misfires en ecm locatie
De TPS heeft 5V spanning op 1 draad, een potentiometrische afgeregeld mbt gassstand tussen 0 en 5v en de andere draad is de potentiometrische weerstand.
Ik zie duidelijk de draden naar boven gaan boven het handschoenenvakje.
Ik zie duidelijk de draden naar boven gaan boven het handschoenenvakje.
Re: Caprice misfires en ecm locatie
heeft er iemand aan de witte kant zitten knippen ofzo? Idd, wel erg weinig pinouts daarop.
Re: Caprice misfires en ecm locatie
Yup, de draden gaan naar boven.
Deze gaan naar de zekeringskast, odb aansluiting, etc..
En wat betreft de TPS, 12 volt en geen ractie op gasstand ..
Deze gaan naar de zekeringskast, odb aansluiting, etc..
En wat betreft de TPS, 12 volt en geen ractie op gasstand ..
Re: Caprice misfires en ecm locatie
Het mooiste zou zijn als ik ergens in noord brabant of omgeving dordrecht een sloop caprice vindt waar ik kan kijken wat ik allemaal mis...
9 van de 10 zijn echter al gestript voordat ze in onderdelen verkocht worde
9 van de 10 zijn echter al gestript voordat ze in onderdelen verkocht worde
Re: Caprice misfires en ecm locatie
De caprice die ik gesloopt heb is al weg.......maar de kabelboom heb ik misschien nog wel. Ik zal van de week eens zoeken voor je.
Overigens mocht je nog wat onderdelen zoeken...ik heb nog wel wat liggen van dat ding.
Overigens mocht je nog wat onderdelen zoeken...ik heb nog wel wat liggen van dat ding.