EFI ipv. 425 impco???
EFI ipv. 425 impco???
ik ben nu bezig om mijn 1971 gto te restaureren. (zie projecten)
het plan was om de 454 ci te voorzien van een impco 425 mixer.
het plan was om de ram-air motorkap te voorzien van een shaker hood zodat de mixer eronder past..
het idee om in de originele (zeldzame) motorkap te gaan zagen begint steeds meer pijn te doen. ( en een een berg werk om het netjes te krijgen)
ik ben bang dat het een beetje teveel word.. hoodscoops en shaker en strepen..
ik heb de lpg tank al helemaal pas gemaakt strak achter de achterbank...
ik zit nu te dubben om het hele lpg verhaal te laten zitten en een EFI kitje te kopen voor op de 454.
Bijv. een Holley Sniper kit
blok heeft nu 400 echte pk's (carb) en zal met de impco 425, maar rond de 270 pk hebben (wel genoeg koppel) op benzine met injectie zal dat rond de 430 zitten denk ik..
om te bouwen is het even duur.
ik heb een th700 bak en 3:36 gearing.
Wat is wijsheid... ???
ik kan nu nog kiezen..
het plan was om de 454 ci te voorzien van een impco 425 mixer.
het plan was om de ram-air motorkap te voorzien van een shaker hood zodat de mixer eronder past..
het idee om in de originele (zeldzame) motorkap te gaan zagen begint steeds meer pijn te doen. ( en een een berg werk om het netjes te krijgen)
ik ben bang dat het een beetje teveel word.. hoodscoops en shaker en strepen..
ik heb de lpg tank al helemaal pas gemaakt strak achter de achterbank...
ik zit nu te dubben om het hele lpg verhaal te laten zitten en een EFI kitje te kopen voor op de 454.
Bijv. een Holley Sniper kit
blok heeft nu 400 echte pk's (carb) en zal met de impco 425, maar rond de 270 pk hebben (wel genoeg koppel) op benzine met injectie zal dat rond de 430 zitten denk ik..
om te bouwen is het even duur.
ik heb een th700 bak en 3:36 gearing.
Wat is wijsheid... ???
ik kan nu nog kiezen..
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: EFI ipv. 425 impco???
Als je niet veel gaat rijden zou ik het lpg verhaal vergeten
Re: EFI ipv. 425 impco???
vergeet niet dat een 454 veel benzine gaat verbruiken, je gaat toch lekker gasgeven, dus qua kosten zou ik lekker lpg nemen.
en hoe betrouwbaar is zo,n holley kit?
en ik denk dat je met een 425 mixer en dikke leidingen echt wel meer fut dan 270 eruit haalt.
past de mixer er echt niet onder? kan er wat van het intake af?
misschien een dual quad intake en 2stuks 300A mixertjes, die zijn veel lager.
en hoe betrouwbaar is zo,n holley kit?
en ik denk dat je met een 425 mixer en dikke leidingen echt wel meer fut dan 270 eruit haalt.
past de mixer er echt niet onder? kan er wat van het intake af?
misschien een dual quad intake en 2stuks 300A mixertjes, die zijn veel lager.
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: EFI ipv. 425 impco???
Zou er gewoon een berekening op loslaten
Wat ga ik ermee rijden per jaar en wat is me winst en waarde verlies van je auto denk ik zomaar
Veel mensen willen geen LPG auto kopen denk ik ???
En dan nog de extra kosten voor onderhoud en op LPG gaat hij nog meer verbruiken alles slijt harder tis maar wat je wil
Ben ben benieuwd wat het gaat worden
Wat ga ik ermee rijden per jaar en wat is me winst en waarde verlies van je auto denk ik zomaar
Veel mensen willen geen LPG auto kopen denk ik ???
En dan nog de extra kosten voor onderhoud en op LPG gaat hij nog meer verbruiken alles slijt harder tis maar wat je wil
Ben ben benieuwd wat het gaat worden
Re: EFI ipv. 425 impco???
Voorlopig benzine en op termijn elektrisch.
EFI lijkt me wel wat in zo’n wagen. Mijn auto rijdt 1 op 4 op benzine en ik heb uitgerekend dat het 6 jaar duurt vooraleer ik de kosten van lpg er uit heb. Ik heb straks een andere achteras en hoop dan tussen de 1 op 6 en 1 op 8 uit te komen. Mijn wagen is geen muscle car trouwens.
Een muscle car met een overdrive en EFI die op moderne benzine kan rijden houdt zijn waarde (vooral internationaal) beter vast dan met LPG en als je puur voor de hobby rijdt denk ik dat de ombouw het niet waard is. Puur persoonlijke mening.
Voor een daily is het een ander verhaal.
EFI lijkt me wel wat in zo’n wagen. Mijn auto rijdt 1 op 4 op benzine en ik heb uitgerekend dat het 6 jaar duurt vooraleer ik de kosten van lpg er uit heb. Ik heb straks een andere achteras en hoop dan tussen de 1 op 6 en 1 op 8 uit te komen. Mijn wagen is geen muscle car trouwens.
Een muscle car met een overdrive en EFI die op moderne benzine kan rijden houdt zijn waarde (vooral internationaal) beter vast dan met LPG en als je puur voor de hobby rijdt denk ik dat de ombouw het niet waard is. Puur persoonlijke mening.
Voor een daily is het een ander verhaal.
Re: EFI ipv. 425 impco???
Dan rijd je niet veel. Ik had de kosten voor lpg er in het eerste jaar al terug verdiend.
Enkel mijn pickup rijdt op benzine. Dit jaar 450 mijl mee gereden
Enkel mijn pickup rijdt op benzine. Dit jaar 450 mijl mee gereden
Re: EFI ipv. 425 impco???
Mercruiser efi inlaat kun je vaak goedkoop scoren. Lijkt op ramjet maar haakse throttle body. Of mooie accel 1000
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: EFI ipv. 425 impco???
Aan de Topicstarter... Een tank vullen met LPG is nog altijd een heel leuker dan een tank benzine vullen... Zeg mij maar waarmee je meer gaat rijden uiteindelijk.
En waarom niet gewoon EFI met LPG?
En waarom niet gewoon EFI met LPG?
Re: EFI ipv. 425 impco???
Ik denk dat benzine met injectie 1 op 5 gaat lopen gemiddeld en Lpg 1 op 3
Misschien iets zuiniger allebei, maar zal niet veel zijn.
Ik ga zoizo eerst verder met afbouwen.
Liefst zou ik iets van lpi willen hebben zonder benzine,
Maar dat kost ZWAAR geld en veel te veel kabels onder de kap.. ik wil alles zo simpel mogelijk maar zoveel mogelijk
Vermogen 2x 425 impco zou ideaal zijn, maar past nooit
Netjes onder de kap..
En grotere lpg mixers (technocarb)worden niet meer gemaakt.
Ik ook al in Australië geïnformeerd..
Auto gaat alleen met mooi weer gebruikt worden, max
5000 km per jaar..
Misschien iets zuiniger allebei, maar zal niet veel zijn.
Ik ga zoizo eerst verder met afbouwen.
Liefst zou ik iets van lpi willen hebben zonder benzine,
Maar dat kost ZWAAR geld en veel te veel kabels onder de kap.. ik wil alles zo simpel mogelijk maar zoveel mogelijk
Vermogen 2x 425 impco zou ideaal zijn, maar past nooit
Netjes onder de kap..
En grotere lpg mixers (technocarb)worden niet meer gemaakt.
Ik ook al in Australië geïnformeerd..
Auto gaat alleen met mooi weer gebruikt worden, max
5000 km per jaar..
Re: EFI ipv. 425 impco???
5000 / 3 * 0,70 = €1166
5000 / 5 * 1,60 = €1600
Verschil per jaar: €434
Nette inbouw, goed afgesteld, geen gatenboor door je carrosserie is zo €2000,-
2000 / 434 = 4,6 jaar om quitte te spelen.
5000 / 5 * 1,60 = €1600
Verschil per jaar: €434
Nette inbouw, goed afgesteld, geen gatenboor door je carrosserie is zo €2000,-
2000 / 434 = 4,6 jaar om quitte te spelen.
Re: EFI ipv. 425 impco???
Rond de 800 euro heb je alles in huis om het in te bouwen
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: EFI ipv. 425 impco???
Mocht ik op Lpg gaan rijden krijg je een pb
Voor 800 ga ik er nog eens over na denken denk niet met een 452 Mixer ???
Last edited by FritsVrolijk on Sat Nov 11, 2017 11:04 pm, edited 1 time in total.
Re: EFI ipv. 425 impco???
Heb al goed zitten kijken naar een sniper EFI kit van Holley..
Ben er al uit..
lpg gaat niet gebruikt worden..
Bedankt voor jullie tips
Ben er al uit..
lpg gaat niet gebruikt worden..
Bedankt voor jullie tips
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: EFI ipv. 425 impco???
Door het prijsverschil aan de pomp rij je in de praktijk op benzine misschien maar 1500km per jaar en op LPG 5000km per jaar. Simpelweg omdat het leuker is om voor een dagje rijden slechts €40,- te lappen ipv €140,-.
De Holley Sniper kit zal het verbruik op benzine wel kunnen verbeteren, als je tenminste een beetje in de afstelling wil duiken.
De Holley Sniper kit zal het verbruik op benzine wel kunnen verbeteren, als je tenminste een beetje in de afstelling wil duiken.
Re: EFI ipv. 425 impco???
Dat is maar net hoe je tankt. Voor mijn daily rijd ik naar goedkope pompen en houd ik mijn rechtervoet hoog maar in mijn hobbyauto’s tank ik smiles per gallon. De pompprijs kijk ik niet naar. Een dag Efteling is duurder dan een dag cruisen op benzine. PrioriteitenBigBlockMopar wrote: ↑Sat Nov 11, 2017 11:11 pm Door het prijsverschil aan de pomp rij je in de praktijk op benzine misschien maar 1500km per jaar en op LPG 5000km per jaar.