Naaimachine geluid bij wegrijden?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Naaimachine geluid bij wegrijden?

Post by Elroy »

Graag jullie gedachten over wat dit geluid kan zijn?
Ik noem het maar naaimachine geluid want daar lijkt het ook op. Het gaat trouwens over mijn Suburban. De freqentie van het geluid gaat mee met het gas geven. Na een paar km rijden gaat het langzaam weg. Denk zelf dat het iets te maken heeft met de automaat?
Sta ik stil in P of N doet hij het niet als ik gas geef.
Alvast dank voor het meedenken!! TCB
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Naaimachine geluid bij wegrijden?

Post by Texas Boy »

Is het een Singer automaat ;) :D :lol:
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Naaimachine geluid bij wegrijden?

Post by boyanka »

Mijn dodge heeft het al jaren maar ook als hij warm is
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Naaimachine geluid bij wegrijden?

Post by Pavement Pounder »

Meestal zijn het de lifters die tikken in de motor
Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Re: Naaimachine geluid bij wegrijden?

Post by Elroy »

Texas Boy wrote: Mon Dec 18, 2017 8:09 pm Is het een Singer automaat ;) :D :lol:
Ha ja ha! Dus dat is dus jouw jaren lange kennis Texas Boy? Okay!? Om maar even in de humor te blijven: een naaimachine naait, een nietmachine niet!
Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Re: Naaimachine geluid bij wegrijden?

Post by Elroy »

Pavement Pounder wrote: Mon Dec 18, 2017 8:33 pm Meestal zijn het de lifters die tikken in de motor
Doen ze dat niet in N of P of na een paar km?
Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Re: Naaimachine geluid bij wegrijden?

Post by Elroy »

Kreeg van een klant te horen dat hij dacht dat het de olie en evt oliefilter zou kunnen zijn van de automaat. Als ik de olie bekijk ziet het er schoon en rood uit. Maar zou het mogelijk zijn dat dit geluid weg gaat met nieuwe olie en filter??
Hoop dat er nog iemand een tip heeft! Thanks
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Naaimachine geluid bij wegrijden?

Post by Texas Boy »

Elroy wrote: Mon Dec 18, 2017 9:19 pm Ha ja ha! Dus dat is dus jouw jaren lange kennis Texas Boy? Okay!? Om maar even in de humor te blijven: een naaimachine naait, een nietmachine niet!
Ik weet, was flauw en ben geen echte techneut, hadden we mensen voor in dienst, onze oude Amerikaanse monteur die kende elk geluid, succes
Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Re: Naaimachine geluid bij wegrijden?

Post by Elroy »

Heb het geluid even opgenomen, wie heeft een idee wat het is? Alvast dank!

Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Naaimachine geluid bij wegrijden?

Post by Corp »

Kijk de bouten van de koppelomvormer op flexplate eens na

Kan t trouwens slecht horen
Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Re: Naaimachine geluid bij wegrijden?

Post by Elroy »

Zal dat niet zelf doen maar laten doen Corp, en meekijken! Maar hoezo slecht horen? Ik hoor het heel duidelijk op het filmpje. Bedankt voor jouw suggestie.
Hoop op nog een paar reakties!!
Ps was wel benieuwd waar Corp voor staat? Of is dat jouw naam?? Gaat me natuurlijk niks aan, is ook oke hoor.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Naaimachine geluid bij wegrijden?

Post by Corp »

CorporalJigsoreQuandary. Dat is een gezellig kerstliedje van eem vrolijke band :D

Ik hoir wel klapperen ja maar kon zomaar steigerpijpuitlaatgeluid zijn ... this is aap he... je weet maar nooit ;)
Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Re: Naaimachine geluid bij wegrijden?

Post by Elroy »

Kerstliedje from hell, dacht dat ik met GNR al heavy bezig was! Gisteren in mijn les ( Spinning maar bij mij SpinRock) trouwens dit kerst nummer gedraaid.
Maar mijn uitlaat is wel luid en zal maar zeggen ( metal) daarnaast hoor je toch zeker wel het redelijk luid suizend geluid welke met de toeren mee gaat. Zou het evt met olie en filter iets te maken kunnen hebben?

Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Naaimachine geluid bij wegrijden?

Post by Corp »

Als je last op de bak hebt duwt de koppelomvorner naar voren vandaar ook de verende flexplate. Of er zit een barst in de flexplate. Als je het deksel onder de omvormer eraf haalt kun je ze zo controleren.
Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Re: Naaimachine geluid bij wegrijden?

Post by Elroy »

Bedankt voor de info! Je hebt het er maar druk mee hier op dit forum. Ik ga de koppelomvormer en flexplate even googlen zodat ik weet hoe het werkt en er uit ziet.
Post Reply