Auto en onderdelen kopen in de States

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
JurgenS
Posts: 570
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:35 pm

Auto en onderdelen kopen in de States

Post by JurgenS »

Ik wil een project auto (49 - 52 Chevrolet fleetline) kopen in de USA en alle nodige onderdelen. Eerst alles daar verzamelen en dan pas gelijktijdig laten verschepen. Mogelijk zal er eerst een beetje gesleuteld moeten worden om bijv V8 motor in te bouwen, iets wat ik graag zelf zou doen.

Iemand enig idee hoe zoiets te organiseren is?
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Auto en onderdelen kopen in de States

Post by Texas Boy »

Zoiets konden we vroeger wel regelen toen we daar woonden, nu doen we alleen export, www.usa2ned.com
JurgenS
Posts: 570
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:35 pm

Re: Auto en onderdelen kopen in de States

Post by JurgenS »

Heb toen ook gebruikt gemaakt van jullie diensten. Nu dus weer op zoek naar iemand die zo'n service aanbiedt.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Auto en onderdelen kopen in de States

Post by FritsVrolijk »

Je kan toch gewoon je onderdelen naar de verscheper laten sturen

Die gooit het in je auto en laat de boel overkomen plane en simpel
JurgenS
Posts: 570
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:35 pm

Re: Auto en onderdelen kopen in de States

Post by JurgenS »

Klopt wel maar wat ik op het oog heb, is een project body en een nieuw chassis. Er is dus niet echt een "auto" om in het in te gooien. Motor en bak komen ook weer elders vandaan.

idealieter zou alles op 1 plaats moeten geleverd worden en vlieg ik daar toe eens alles er is om er dan een auto van de te maken die in een container gerolt kan worden.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Auto en onderdelen kopen in de States

Post by FritsVrolijk »

Ja das fff ander verhaal

Ga het volgen kijken of het je lukt sterkte :thumbs:
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Auto en onderdelen kopen in de States

Post by Wilf »

Hoe wil je dat op NL kenteken krijgen? Je kunt beter een originele auto hier halen, dan op kenteken zetten en dan pas aanpassen. Hoe kun je nu anders bewijzen dat de auto origineel is en de onderdelen niet gestolen?
JurgenS
Posts: 570
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:35 pm

Re: Auto en onderdelen kopen in de States

Post by JurgenS »

Is een aankoopbewijs dan niet voldoende om te bewijzen dat het niet gestolen is?
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Auto en onderdelen kopen in de States

Post by Wilf »

Heb je van de onderdelen bewijzen uit welke auto ze komen en dat ze gekocht zijn? Dat scheelt zeker. Met een nieuw chassis en andere onderdelen moet de auto echter naar Lelystad en dus voldoen aan alle eisen van een auto uit 2018.
gert
Posts: 3738
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Auto en onderdelen kopen in de States

Post by gert »

en dat zijn er nogal wat!
inderdaad beter een standaard auto op kenteken zetten hier, en dan ombouwen.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Auto en onderdelen kopen in de States

Post by FritsVrolijk »

En geloof me ze kunnen knap zeiken bij de Rdw geen bon toedeloe met je handel
JurgenS
Posts: 570
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:35 pm

Re: Auto en onderdelen kopen in de States

Post by JurgenS »

Het nieuwe chassis wat ik voor ogen heb, is een aftermarket Art Morrison en komt compleet met remmen en assen. Alleen body is nog origineel. Motor wordt een LS.

Ik woon wel in België maar dacht er wel aan om dit via Nederland in te voeren maar ook dat lijkt bijna een onbegonnen zaak.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Auto en onderdelen kopen in de States

Post by Nick_nl »

België is volgens mij nog strenger dan Nederland.
Laatst ben ik bij iemand geweest die een 57 chevy aan het ombouwen was naar IRS maar deze auto heeft al een NL kenteken. APK is niet meer voor deze auto's.
Dus ik ben bang dat je eerst een auto op kenteken moet zetten en dan pas kan gaan verbouwen.
Let wel op bij mijn auto is op het frame alsnog de VIN gegraveerd, dus en frame swap is niet mogelijk. Alleen verbouwen / aanpassen zou kunnen.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Auto en onderdelen kopen in de States

Post by boyanka »

Een nieuw chassis betekent een nieuw kenteken die moet voldoen als een auto uit 2018. Dus idd eerst maar op kenteken zetten
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: Auto en onderdelen kopen in de States

Post by Lennard »

nee hoor, een auto moet 2/3 orgineel zijn,
chassis wisselen zou dus mogen maar dan moeten de motor/aandrijflijn en de body wel orgineel zijn.
Bij twijfel zal er een pat team op gezet worden die de identiteit van de auto gaan onderzoeken.
Als ze het niet vertrouwen kun je een kenteken wel vergeten, zoek dr maar eens op via google, dr zijn dr zo meerdere hun kenteken kwijt geraakt.
Post Reply