Auto en onderdelen kopen in de States

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
JurgenS
Posts: 570
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:35 pm

Re: Auto en onderdelen kopen in de States

Post by JurgenS »

Dus in theorie, zou ik dus wel een anders chassis kunnen hebben als ik dan motor en body origineel hou. Hou ik dan wel dezelfde VIN dit ivm het bouwjaar te behouden?
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Auto en onderdelen kopen in de States

Post by Wilf »

Als 2/3e aantoonbaar origineel is dan is de auto aantoonbaar uit die tijd dus krijg je een kenteken voor die gegevens, dus ja. Lastige is dat in die tijd het motorblok lastig te identificeren is bij een auto en dat het chassis geen vin heeft dus het moet voor de RDW nergens argwaan wekken. Een complete, ongerestaureerde auto met alle papieren erbij is dus het duidelijkst.

Zo’n auto met originele carrosserie en motor is dus alsnog best een uitdaging. Mijn ‘49 Buick had in de VS het motorblok op kenteken en niet het VIN. Gelukkig had de verkoper dit gedocumenteerd en zelfs het vin op een stuk papier gekrast (met potlood reliëf-afdruk gemaakt) en andere documentatie erbij (o.a. van DMV) waardoor de lastige vragen die ik kreeg beantwoord konden worden, al geloven ze je niet zomaar op je blauwe ogen dus de title is echt je grootste vriend (en de bill of sale je éénnagrootste).
JurgenS
Posts: 570
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:35 pm

Re: Auto en onderdelen kopen in de States

Post by JurgenS »

Iemand ervaring met het laten uitvoeren van een inspectie op een auto die in de states staat? Auto die ik op het oog heb staat in Hollister Californie. Andere optie is om er zelf naar toe te vliegen natuurlijk....
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Auto en onderdelen kopen in de States

Post by Texas Boy »

Paar keer gebruikt: http://www.automobileinspections.com/
Klant was tevreden, goedkopere optie is

of https://wegolook.com/
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Auto en onderdelen kopen in de States

Post by Nick_nl »

Of binnen de merken club iemand vragen. Dit heb ik in het verleden wel eens gedaan.
Post Reply