305 blok carb wissel
-
- Posts: 6
- Joined: Sun Sep 10, 2017 9:18 pm
305 blok carb wissel
Ik heb een Chevy c10 van 1977 met een 5ltr (305) blok erin, hier zit nu een 4bbl carberateur op, maar deze loopt aan het eind van zn latijn, ik wil er misschien een 2bbl opzetten omdat dat wellicht beter past bij het 305 blok, hij verzuipt nu regelmatig bij starten, met name als motor warm is.
Maar is het switchen van 4bbl naar 2bbl eenvoudig of past de kleinere niet op de inlaat?
Maar is het switchen van 4bbl naar 2bbl eenvoudig of past de kleinere niet op de inlaat?
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: 305 blok carb wissel
Inlaat is anders inderdaad.
Maar een knappe 4bbl zou het gewoon prima moeten doen.
Of zit er nu een verkeerde Quadrajet ofzo op?
Of een adapter:
https://www.amazon.com/Mr-Gasket-2-Barr ... B00068OS2W
Maar een knappe 4bbl zou het gewoon prima moeten doen.
Of zit er nu een verkeerde Quadrajet ofzo op?
Of een adapter:
https://www.amazon.com/Mr-Gasket-2-Barr ... B00068OS2W
Re: 305 blok carb wissel
Je kunt beginnen met een revisie van de bestaande, dan moet je niks aanpassen.
Dat moet je wel de juiste carburateur er al op hebben zitten.
Dat moet je wel de juiste carburateur er al op hebben zitten.
Re: 305 blok carb wissel
Zal wel weer een jokkebrokje worden
Re: 305 blok carb wissel
Heb je al een Phenolic spacer tussen je carb en inlaat ??? of nog steeds zo rechtstreeks op het inlaat spruitstuk...Chevy Jeff wrote: ↑Sat Mar 24, 2018 12:54 pm hij verzuipt nu regelmatig bij starten, met name als motor warm is.
Holley 600 vacuum secondairies 4 barreltje is prima geschikt voor je 305je mits in goede staat..
-
- Posts: 6
- Joined: Sun Sep 10, 2017 9:18 pm
Re: 305 blok carb wissel
spacer... zo ver ik weet niet, maar kom ook net kijken
zit geloof ik alleen de pakking tussen...
een 500cfm 4bbl werd idd ook al geopperd eventueel, maar 600 zou ook goed moeten zijn dan
durf ik zo niet te zeggen, maar dat eerste had ik ff nodig hihi, als 2bbl niet past (mits met adapter...), maar dan zet ik er liever 1 van de kleinere 4bbl opBromgabber wrote: ↑Sat Mar 24, 2018 1:31 pm Inlaat is anders inderdaad.
Maar een knappe 4bbl zou het gewoon prima moeten doen.
Of zit er nu een verkeerde Quadrajet ofzo op?
Of een adapter:
https://www.amazon.com/Mr-Gasket-2-Barr ... B00068OS2W
revisie setje zie ik niet zo zitten...
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: 305 blok carb wissel
Wat zit er nu op voor carburateur?
Foto is ook goed
Foto is ook goed
Re: 305 blok carb wissel
Ik zou ook een 4-barrel houden, 600cfm is beetje aan de hoge kant voor stock motor, 500cfm met "vacuum secondaries" lijkt mij idd goed zoals hierboven aangegeven.
Een "phenolic spacer" is ook zeker goed idee, als je er ruimte voor hebt tenminste. Je zal dan wel je koppeling met gaskabel wat moeten aanpassen.
Een "phenolic spacer" is ook zeker goed idee, als je er ruimte voor hebt tenminste. Je zal dan wel je koppeling met gaskabel wat moeten aanpassen.
-
- Posts: 6
- Joined: Sun Sep 10, 2017 9:18 pm
Re: 305 blok carb wissel
Er zit nu inderdaad een Rochester quadrajet op... ik ben het een beetje kwijt hoe ik het beste een foto kan plaatsen, doe tegenwoordig niet veel meer met fora, en voor de hosting sites die ik ken moet je tegenwoordig voor betalen om een foto te uploaden..
een 500 cfm was mij al eerder aanbevolen, maar ik heb wel een handbak,is dan een vacuum seconderies goed? heb een info filmpje van summit op YouTube gezien waar deze werd aangeprezen voor straat gebruik met/en automaat, en een mechanical secondary voor handbak?
een 500 cfm was mij al eerder aanbevolen, maar ik heb wel een handbak,is dan een vacuum seconderies goed? heb een info filmpje van summit op YouTube gezien waar deze werd aangeprezen voor straat gebruik met/en automaat, en een mechanical secondary voor handbak?
Re: 305 blok carb wissel
Ja mech voor handbak. Veel mooier
Re: 305 blok carb wissel
Voor handbak neem je idd beter mechanical secondaries.
-
- Posts: 1418
- Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm
Re: 305 blok carb wissel
rij al 10 jaar met rochestercarb, ook mee op gas gereden nooit problemen gehad