Zelf achterlicht lenzen gieten?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Zelf achterlicht lenzen gieten?

Post by Nick_nl »

Heeft iemand al eens zelf achterlicht lenzen nagemaakt?
Bij mijn auto zijn de achteruitrij lenzen van glas en die breken enorm snel.
Ik wil deze laten namaken in kunsthars zodat deze niet zo snel breken. Alleen heb ik geen idee of dit makkelijk te doen is.
Bedankt Nick
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Zelf achterlicht lenzen gieten?

Post by Rob Rules »

Zoek ook iemand die dat kan, voor de lenzen van mijn aanhanger in rood na te laten maken. ipv oranje met rood
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Zelf achterlicht lenzen gieten?

Post by Nick_nl »

Jaren geleden bij het mecc in Maastricht zo iemand gezien. Maar dat is al 15+ jaar geleden. Hij maakte lezen van ford's.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Zelf achterlicht lenzen gieten?

Post by BigBlockMopar »

Knoeien met gesmolten plastic is nogal onzinnig geworden in een tijdperk waarbij vrijwel alles 3D geprint kan worden.

Daarnaast, waarom zou je uberhaupt iets zelf willen maken als je de meest populaire jaren 50 auto hebt waar alles voor te koop is...? :)
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Zelf achterlicht lenzen gieten?

Post by mercury1970 »

kennis van mij maakt sieraden van doorzichtige kunsthars; kunt het zelfs met pigment een smoke waas geven.....
https://polyestershoppen.nl/polyester/p ... gLaB_D_BwE
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Zelf achterlicht lenzen gieten?

Post by Nick_nl »

BigBlockMopar wrote: Wed Apr 11, 2018 9:47 pm Knoeien met gesmolten plastic is nogal onzinnig geworden in een tijdperk waarbij vrijwel alles 3D geprint kan worden.

Daarnaast, waarom zou je uberhaupt iets zelf willen maken als je de meest populaire jaren 50 auto hebt waar alles voor te koop is...? :)
Zo'n ding 3d printen werkt niet, dat is nooit transparant.
Waarom ik deze wil laten gieten is simpel. De originele lezen zijn van echt glas maar die gaan erg snel kapot. Ik ben nu aan het 4e paar bezig. Daarom wil ik graag kunststof wat iets meer flexibel is.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Zelf achterlicht lenzen gieten?

Post by Wilf »

3D kan prima transparant, ligt aan het basismateriaal, resolutie van printer en nabewerking (lees: schuren en polijsten). Goedkoop is het waarschijnlijk niet.

Maar is dat niet after market te krijgen? Zelfs mijn zeldzame ‘40’s-wagen met One year only-achterlicht kan ik nieuw in kunststof kopen.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Zelf achterlicht lenzen gieten?

Post by BigBlockMopar »

Als glas snel breekt dat zit het waarschijnlijk te strak in de behuizing zou ik denken.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Zelf achterlicht lenzen gieten?

Post by Nick_nl »

Klopt, dit is idd een onhandige constructie. Een papieren/kurk pakking zit tussen het metalen huis en het glaasje.
2 parkers trekken alles vast, of stuk :( Veel rek zit er niet in.
Post Reply