AFR waarde lpg impco 425 383 stroker

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Robin_Chevelle
Posts: 736
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

AFR waarde lpg impco 425 383 stroker

Post by Robin_Chevelle »

Heb mijn G20 weer op de weg, 383 stroker met 180cc afr koppen (met Inconel uitlaat kleppen), 10 op 1 compressie, edelbrock rpm air-gap inlaat, setje long tube headers. Nokkenas (Jones cam designs) int. 208 @.050 .299 lift exh. 210 @.050 .300 lift. L/C 113graden Intake C/L 110 graden en exhaust C/L 116 graden.
In laten lopen naast de auto in test-stand op benzine. Geval loopt op lpg, Impco met 425 mixer.
Opzich niet echt relevant, zit een th350 achter en achteras is 3.08 overbrenging.

Ontsteking staat op 15 graden vervroeging bij 500rpm en heeft 34 graden totaal bij 2300rpm zonder vacuum.

Heb er een Innovate mtx-l plus wide band in de hoop hem er goed mee af te kunnen stellen, maar zal wel iets over het hoofd zien of niet goed doen want krijg de volgende waarde:
Stationair: 600rpm 13.2 neutraal
Stationair: 550rpm 13.2 drive
cruise: 1000rpm 16.4 (vanaf 1000rpm tot 2600rpm = 100km/h bij lichte belasting of constant rijden).
1/2 gas: 15.5 (half gas optrekken van stilstand tot ongeveer 80km/h, bij 80 gaat hij weer naar 16.4)
vol gas: 13.3

Stationair ruik je ook best wel een lpg lucht uit de uitlaat. Als ik hem krapper zet naar stationair 14.5 bijvoorbeeld loopt hij iets minder mooi en gaat hij tijdens constant rijden/cruise naar 17.2. Bij 15.5 stationair zelfs naar 18
Dat lijkt mij, voor zover ik het begrepen heb, veel te krap. Klopt dat? Hoe krap kan of mag hij staan, zonder dat de boel kapot loopt? Of hoe bereik je het dat hij stationair wat krapper staat en bij een constante snelheid wat rijker?
Oja ik heb de Innovate omgezet van benzine naar lpg en gekalibreerd volgens het boekje.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: AFR waarde lpg impco 425 383 stroker

Post by Corp »

15.5 is stoich dus vol gas zou 13.5 mooi zijn. Stationair en light cruise kan t wel wat schraler.

Die meter is gecalibreerd voor benzine en ziet niet wat je verbrand. Hij meet alleen chemisch potentiaal tussen rest o2 in uitlaat en buiten o2. 14.7 op de meter zou dus 15.5 zijn.
Robin_Chevelle
Posts: 736
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: AFR waarde lpg impco 425 383 stroker

Post by Robin_Chevelle »

Dank voor je reactie.

Hij wordt geleverd met 'benzine' instelling. Met de software op de laptop aan de meter kan je hem omzetten naar LPG, Diesel en nog een paar brandstoffen. Ik heb hem omgezet naar LPG. Als het goed is moet hij daarom nu 15.5 als stoich aangeven. (volgens boekje dan) ;)

Maargoed hij mag stationair schraler. Light cruise gaat automatisch mee kwam ik achter. Ik was bang dat light cruise dan te schraal werd maar dat valt dus wel mee?
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: AFR waarde lpg impco 425 383 stroker

Post by BigBlockMopar »

Een 425 heeft 2 plekken om de afstelling te regelen: "Stationair" en vollast.
De stationair afstelling heeft ook betrekking tot mid-last, en de vollast-afstelling heeft eveneens betrekking tot het mid-last mengsel.

Zelf rij ik ook rond de 16-16.5 met cruise, 12.5 vollast, en idle rond de 15-17 (Wil nog wel eens varieëren ivm motorruimte warmte en heatsoak van de items onder de kap.

Ik kreeg zelf ook nooit een afstelling die ik wilde totdat ik de verdamper zelf voorzag van een extra light veertje. Het veertje kwam van onder de acceleratiepomp uit een ouwe Carter/Edelbrock carb.
Daarmee verander je de leverings-curve van de verdamper en kan je de 425 op afstellen.
Daarnaast is de hoogte van het interne heveltje ook vrij belangrijk. Wellicht staat het nu een fractie te hoog waardoor je bij stationair teveel LPG geleverd krijgt, of het membraam heeft een klein lekje wat alleen bij stationair lopen opgemerkt wordt.

De ontsteking kan je limiteren tot 32° max vervroeging rond 2800 rpm.
Stationair MET vervroeging heb ik mijn auto op 24° staan bij 550rpm (digitale ontsteking).
Post Reply