wat kan er hier aan de hand zijn E4OD
wat kan er hier aan de hand zijn E4OD
Hallo,
pas ben ik met pech komen te staan, Ik was onderweg met mijn 1989 Ford F-350 4x4 7.3 IDI Diesel, een mooie tocht, 900 km terwijl ik 60MPH reed, op 2000rpm merkte ik dat ie af en toe 200 rpm meer draaide, en dan weer terugviel naar 2000rpm.
Veel later tegen het einde van de tocht gebeurde dat regelmatiger. het was een gewichtig stel, net over de 5 ton.
Ik heb helemaal geen indicatoie gehad dat er iets warm zou lopen, geen wijzers die in een rood vlak terecht komen, geen luchtjes die op hete onderdelen of olie duiden, niets van dit alles.
topsnelheid 60/65 Mph, en op een gegeven moment begint bij het optrekken het langer te duren voordat ie overschakelt, gasgeven, rpm loopt op tot 3000/3500 voordat ie naar de volgende versnelling schakelt. zo reed ik 3 minuten, en toen ik stopte zag ik een rookwolk in de koplampen, en ineens rook ik hete olie!
Ik stap uit, en zie olie op straat stromen!?
enkele dagen later toen ik mijn truck weer thuis had, laat ik olie aflopen via de koelleiding aan de bak (een monster nemen) voor de kleur/geur etc.
hier kwam een beetje uit, donkerrood (dezelfde kleur als in de tussenbak.) ruikt niet verbrand, en zie geen deeltjes in de olie, schoon.
Ik denk dat de kleur komt door ouderdom, omdat iedezelfde kleur heeft als in de tussenbak.
daarna zoek ik de aflaatschroef aan de convertor, en laat nog 6 liter atf olie af, hier zie ik wel aluschilfertjes op de bodem.
wat zou hier aan de hand kunnen zijn? en waar kan ik in NL of Dld losse onderdelen voor een E4OD bestellen?
grt, Bart
pas ben ik met pech komen te staan, Ik was onderweg met mijn 1989 Ford F-350 4x4 7.3 IDI Diesel, een mooie tocht, 900 km terwijl ik 60MPH reed, op 2000rpm merkte ik dat ie af en toe 200 rpm meer draaide, en dan weer terugviel naar 2000rpm.
Veel later tegen het einde van de tocht gebeurde dat regelmatiger. het was een gewichtig stel, net over de 5 ton.
Ik heb helemaal geen indicatoie gehad dat er iets warm zou lopen, geen wijzers die in een rood vlak terecht komen, geen luchtjes die op hete onderdelen of olie duiden, niets van dit alles.
topsnelheid 60/65 Mph, en op een gegeven moment begint bij het optrekken het langer te duren voordat ie overschakelt, gasgeven, rpm loopt op tot 3000/3500 voordat ie naar de volgende versnelling schakelt. zo reed ik 3 minuten, en toen ik stopte zag ik een rookwolk in de koplampen, en ineens rook ik hete olie!
Ik stap uit, en zie olie op straat stromen!?
enkele dagen later toen ik mijn truck weer thuis had, laat ik olie aflopen via de koelleiding aan de bak (een monster nemen) voor de kleur/geur etc.
hier kwam een beetje uit, donkerrood (dezelfde kleur als in de tussenbak.) ruikt niet verbrand, en zie geen deeltjes in de olie, schoon.
Ik denk dat de kleur komt door ouderdom, omdat iedezelfde kleur heeft als in de tussenbak.
daarna zoek ik de aflaatschroef aan de convertor, en laat nog 6 liter atf olie af, hier zie ik wel aluschilfertjes op de bodem.
wat zou hier aan de hand kunnen zijn? en waar kan ik in NL of Dld losse onderdelen voor een E4OD bestellen?
grt, Bart
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: wat kan er hier aan de hand zijn E4OD
Koppelomvormer defect misschien?
Re: wat kan er hier aan de hand zijn E4OD
niemand anders een idee?
en waar zou ik eventueel onderdelen kunnen krijgen?
ik heb het al geprobeert bij enkele bedrijven in NL, GB, D. chevy is geen probleem, of dodge, maar ford...kennen ze niet.
en waar zou ik eventueel onderdelen kunnen krijgen?
ik heb het al geprobeert bij enkele bedrijven in NL, GB, D. chevy is geen probleem, of dodge, maar ford...kennen ze niet.
Re: wat kan er hier aan de hand zijn E4OD
Dan vraag ik me af welke bedrijven je in Nederland gemaild hebt
Re: wat kan er hier aan de hand zijn E4OD
daar zijn ook bedrijven bij die de E4OD dus niet kennen, en wel willen reviseren, maar als je met iemand belt die zelf aangeeft dit of dat te doen zonder dat je het daar over gehad hebt, krijg je wel meer vertrouwen in zo iemand.
maar nog steeds heb ik niet gehoord wat daar nu gebeurt kan zijn???
er zal hier toch wel iemand rondhangen die deze bak, en/of met deze symptomen kent?
het zou toch zonde zijn als je een bak helemaal laat reviseren terwijl je misschien alleen met een filter en een pakking klaar zou kunnen zijn?
maar nog steeds heb ik niet gehoord wat daar nu gebeurt kan zijn???
er zal hier toch wel iemand rondhangen die deze bak, en/of met deze symptomen kent?
het zou toch zonde zijn als je een bak helemaal laat reviseren terwijl je misschien alleen met een filter en een pakking klaar zou kunnen zijn?
Re: wat kan er hier aan de hand zijn E4OD
https://www.debakmakker-shop.nl/
Heb je deze man al gesproken?
Ik ken hem verder niet maar hij heeft onderdelen voor jouw bak.
Heb je deze man al gesproken?
Ik ken hem verder niet maar hij heeft onderdelen voor jouw bak.
Re: wat kan er hier aan de hand zijn E4OD
Mooi, zal er eens kijken. merci
Re: wat kan er hier aan de hand zijn E4OD
Als je zin en tijd heb zou je dan een foto van je Ford willen posten?
Ik ben wel benieuwd hoe dat ding eruit ziet.
Ik ben wel benieuwd hoe dat ding eruit ziet.
Re: wat kan er hier aan de hand zijn E4OD
Kun je me even helpen hoe dat hier gaat? since het photobucket debacle heb ik niets meer met foto's gedaan.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: wat kan er hier aan de hand zijn E4OD
Eerste simptomen klinken naar de lockup die er in en uit gaan. 200 rpm.
Harde overschakelen is meestal slip in de bak en de ecm voert dan de lijndruk op.
Alles wijst wel in de richting van de converter. De e4od staat er wel bekent om electrische storingen in de solenoid pack in de bak.
Onderdelen in NL zijn te krijgen bij tpe in Utrecht, evren Googlen.
Harde overschakelen is meestal slip in de bak en de ecm voert dan de lijndruk op.
Alles wijst wel in de richting van de converter. De e4od staat er wel bekent om electrische storingen in de solenoid pack in de bak.
Onderdelen in NL zijn te krijgen bij tpe in Utrecht, evren Googlen.
Re: wat kan er hier aan de hand zijn E4OD
Pavement Pounder wrote: ↑Fri Apr 20, 2018 2:07 pm Eerste simptomen klinken naar de lockup die er in en uit gaan. 200 rpm.
Harde overschakelen is meestal slip in de bak en de ecm voert dan de lijndruk op.
Alles wijst wel in de richting van de converter. De e4od staat er wel bekent om electrische storingen in de solenoid pack in de bak.
Onderdelen in NL zijn te krijgen bij tpe in Utrecht, evren Googlen.
De bakken van Ford waren in 1989 al elektrisch?
Re: wat kan er hier aan de hand zijn E4OD
@ Hemi, ja daar heb ik het bewijs van in de truck zitten. ik zal toch iets moeten nu die ^%%#$@ niet meer werkt omdat ze $$$$ willen zien!?
net even gekeken, maar dropbox is geloof ik niet het juiste om hier foto's te laten zien?
net even gekeken, maar dropbox is geloof ik niet het juiste om hier foto's te laten zien?
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: wat kan er hier aan de hand zijn E4OD
1989 kwam de eerste e4od op de markt.
Re: wat kan er hier aan de hand zijn E4OD
Precies, en met de zoekackties die ik nu gedaan heb nu ik die panne heb, ben ik erachter gekomen dat dat een soort van "test" was.
eerst tekenen ze wat, dan proto bouwen, dan testen op fabrieksterrein en teststands, en als dat allemaal wel wat lijkt, gooien we de eerste exemplaren op de markt. (verkopen in nieuwe auto's) en aan de hand van hoeveel we er terugkrijgen voor garantie kijken we wel wat we er verder mee doen. (doorontwikkelen, versterken.)
het schijnt zelfs zo te zijn dat er in/na '95 een E4OD Mk2 (of 2.0) verschenen is die niet al die kinderziekten meer heeft. HHmmmm, balen! (dat ik nog met de Mk 1 versie zit...)
eerst tekenen ze wat, dan proto bouwen, dan testen op fabrieksterrein en teststands, en als dat allemaal wel wat lijkt, gooien we de eerste exemplaren op de markt. (verkopen in nieuwe auto's) en aan de hand van hoeveel we er terugkrijgen voor garantie kijken we wel wat we er verder mee doen. (doorontwikkelen, versterken.)
het schijnt zelfs zo te zijn dat er in/na '95 een E4OD Mk2 (of 2.0) verschenen is die niet al die kinderziekten meer heeft. HHmmmm, balen! (dat ik nog met de Mk 1 versie zit...)