LPG ringtank onder Chevy G20

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

LPG ringtank onder Chevy G20

Post by hemi »

Ik heb m'n benzinetank gedemonteerd en ik heb een LPG ringtank gekocht om op die plek te monteren.
Ik weet alleen nog niet hoe.....
Bovenop de tank zitten 4 gaten waar bouten in kunnen maar bij mijn Chevy zit niks.
Kan ik de originele banden die om de benzinetank heen zaten gebruiken voor de LPG tank?
Qua afmetingen zou het moeten passen.
Andere ideeën zijn ook welkom.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: LPG ringtank onder Chevy G20

Post by boyanka »

Je zult de voorgeschreven bevestiging moeten gebruiken
Chucky
Posts: 3468
Joined: Fri Nov 19, 2004 9:35 pm

Re: LPG ringtank onder Chevy G20

Post by Chucky »

je zal denk ik met een frame o.i.d. moeten werken om hem goed op te kunnen hangen. Je zit mooi tussen 2 chassis balken in dus er moet toch wel iets mogelijk zijn lijkt me.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: LPG ringtank onder Chevy G20

Post by muddy bandit »

Bij mijn Jeep Wagoneer heb ik de ringtank gewoon met slotbouten onder de bodem van de laadvloer bevestigd en niet aan het chassis, op de locatie waar normaal het reservewiel hoort te hangen.
Het kwam toevallig net mooi uit dat alle ophangpunten van de tank op een verdiept deel van de geprofileerde bodem uitkwamen, dus binnen in de auto een strook 3mm dik plat ijzer in de ribbels, slotbouten erdoor en de bekleding er weer over.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: LPG ringtank onder Chevy G20

Post by hemi »

Ok, zelf iets fabriceren dus.
Ik wil geen gaten in m'n vloer gaan maken.
Er staan wel berichten op forums van mensen die het gedaan hebben maar er staat niet bij hoe.
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: LPG ringtank onder Chevy G20

Post by cees V8 »

Ik heb een ringtank gemonteerd doormiddel van twee dikke strippen staal 30x60 mm. En zodanig lang, dat ze aan weerskanten op de flenzen van de koudgewalste U-profielen van het chassis liggen. 4x gat geboord per strip, 2 voor de tank en 2 voor de strip vast te bouten aan chassis. Dus ook 4 gaten geboord in chassis.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: LPG ringtank onder Chevy G20

Post by hemi »

Ok, klinkt goed.
Zou je de tank ook aan de bodemplaat mogen vastmaken of is dat metaal te dun?
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: LPG ringtank onder Chevy G20

Post by cees V8 »

Het is nog een pittig gewicht en aan het blik van de body ophangen is niet goed. Bij een keuring van de lpg installatie wordt ie zeker afgekeurd. Moet stevig en solide zijn en blijven zitten als je met 100 km per uur tegen een boom rijd.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: LPG ringtank onder Chevy G20

Post by hemi »

Ok bedankt.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: LPG ringtank onder Chevy G20

Post by muddy bandit »

cees V8 wrote: Sat Apr 21, 2018 2:14 pm Het is nog een pittig gewicht en aan het blik van de body ophangen is niet goed. Bij een keuring van de lpg installatie wordt ie zeker afgekeurd.
Heb er totaal geen problemen mee gehad, de RDW vond het prima dat de 102 liter ringtank onder mijn body bevestigd zit. (5 stuks M10-bouten door de laadvloer)
Het principe is gelijk aan de bevestiging van een tank in de auto, en die bout je ook vast door de laadvloer met de voorgeschreven bouten en carrosserieringen c.q. metalen strippen.
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: LPG ringtank onder Chevy G20

Post by cees V8 »

Maar nu zeg je er wat bij, strippen of carroserie ringen. Daar wordt het stevig van. Maar goed, ik zou voor chassis gaan en niet voor carroserie, dat is mijn menig.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: LPG ringtank onder Chevy G20

Post by hemi »

Ik ben de tank nu nog aan het schuren en verven.
Volgende week ga ik een nieuwe 6mm leiding bestellen naar m'n verdamper.
Dan ga ik hem proberen te monteren.
Qua gewicht en afmetingen zou ik ook de originele ophanging van de benzinetank kunnen gebruiken.
Gaten in de vloer maken doe ik liever niet en ik heb geen U profielen als chassis maar dichte kokers.
Ik zal zeker een paar foto's plaatsen van het resultaat.
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: LPG ringtank onder Chevy G20

Post by cees V8 »

De banden van de benzinetank gebruiken lijkt mij niet makkelijk te gaan passen. Ringtank is rond en een benzinetank is rechthoekig. Nogmaals, lijkt mij.
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: LPG ringtank onder Chevy G20

Post by cees V8 »

Tussen de kokerprofielen een strip met op de uiteinden een haakse strip gelast, met daarin een gat en dan boren en draad tappen in de kokers van je chassis. Is ff werk maar wel sterk en goed.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: LPG ringtank onder Chevy G20

Post by hemi »

Ja nu snap ik wat je bedoeld
Post Reply