Vacuumlek opsporen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Eelke
Posts: 22
Joined: Mon Jul 17, 2017 4:39 pm

Vacuumlek opsporen

Post by Eelke » Tue May 08, 2018 5:08 pm

Hallo allen,

De TH400 van mijn 77er Cadillac Coupe DeVille schakelt pas op bij 80 km/u. Of dat naar de 2 of de 3 is, is mij niet helemaal duidelijk. Het is in ieder geval veel te laat, en gebeurt met een schok, alsof de auto een duw van achteren krijgt.

Ook heb ik een hoog, oplopend stationair toerental. Deze 2 symptomen samen wijzen op een vacuumprobleem. Ik heb geen brug of krik dus ik kan zelf niet bij de modulator (of toch wel?).

Wel wil ik graag het vacuumlek opsporen, maar weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken. Ik heb geen vacuumdiagram en verder ook geen ervaring met het sleutelen aan auto's.

Hoe pakken jullie dit aan? Iemand tips?


Bedankt!

User avatar
Nick_nl
Posts: 1188
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Vacuumlek opsporen

Post by Nick_nl » Tue May 08, 2018 9:59 pm

In het algemeen is een vacuum lek makkelijk te vinden met een spuitbus remreiniger.
Met lopende motor spuit je een beetje remreiniger op de verdachte pakkingen. Blijf het toerental constant is er geen lek. Gaat het omhoog heb je een lek gevonden.

Als je geen krik of brug hebt is het lastig werken onder een auto. Misschien twee wielen op de stoep en dan er onder?

User avatar
David - 71 camaro
Posts: 961
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: Vacuumlek opsporen

Post by David - 71 camaro » Wed May 09, 2018 8:43 am

Laat en hard schakelen wijst op een lek in- of naar je vacuüm modulator.

Corp
Posts: 4809
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Vacuumlek opsporen

Post by Corp » Wed May 09, 2018 1:25 pm

100% ff tijdelijk nieuw slangetje leggen en proberen

Post Reply