Hebben een Chevrolet staan waarvan de brakebooster/ main cylinder op is, als ik check op rockauto zie ik alleen "Manual" brake parts en op summit alleen aftermarket spul.
Kan het zo zijn dat er in dit bouwjaar geen booster orgineel in heeft gezeten?
Auto zal de verkoop ingaan wat is het beste te doen hier? Orgineel opbouwen met manual hoofdremcylinder of een nieuwe aftermarket booster erop zetten.
Chevrolet BelAir 1958 brakebooster
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Chevrolet BelAir 1958 brakebooster
Persoonlijk zou ik een aftermarket erop zetten; gaat toch om het functioneren of is het een numbersmatching concourcar ?
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Chevrolet BelAir 1958 brakebooster
Origineel hadden ze trommels rondom, deze ook ? Bij de trucks werden er nog wel eens boosters op gezet, maar vaak remde dat toch wel te hard.
Re: Chevrolet BelAir 1958 brakebooster
het is een nette daily driver, is ooit eens gespoten en de onderkant is keihard.
Ja hij heeft trommels rondom maar het harde remmen zal je wel moeten kunnen bijstellen met een proportion valve.
Ja hij heeft trommels rondom maar het harde remmen zal je wel moeten kunnen bijstellen met een proportion valve.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Chevrolet BelAir 1958 brakebooster
proportion valve wordt alleen gebruikt om de achterste remmen iets minder te laten remmen......
Re: Chevrolet BelAir 1958 brakebooster
Bij 4x trommels heb je geen proportioning valve. De remschoenen zelf zijn smaller (bij een 57) Daar kon je een treadle vac rembekrachtiger voor krijgen. Maar als je toch gaat ombouwen overweeg dan een 2 kring remcilinder met een voor en achter scheiding.