waar zit de vacuum regeling voor ventilatie buick skylark 1977

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
kevin2000
Posts: 4
Joined: Sun Jun 24, 2018 1:45 pm

waar zit de vacuum regeling voor ventilatie buick skylark 1977

Post by kevin2000 »

hoi,
mijn naam is kevin, 18 jaar en sinds kort trotse bezitter van een buick skylark uit 1977.
de wagen is in redelijke staat, maar natuurlijk zijn er dingetjes. een ervan is dat de ventilatie op mijn voeten blijft staan de kleppen werken op vacuüm. ik kan alleen niet vinden waar de vacuüm en elektra samen komen. ik denk dat daar ergens een lek zit namelijk.
heeft iemand enig idee of nog beter een tekening oid hoe dit vacuüm systeem werkt, en hoe je erbij komt ?
alle info is welkom, zeker ook documentatie ed. ik heb nog niks en heb (nog) niet het geld om alles maar te kopen.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: waar zit de vacuum regeling voor ventilatie buick skylark 1977

Post by Wilf »

Als je iets zou kopen begin dan met een originele workshop manual. Daar staat een boel in. Waarschijnlijk ook de werking van het vacuumsysteem. Meestal is daar ergens sprake van een lek want 41 jaar oude slangen scheuren makkelijk. Pas ook op dat 41 jaar oud plastic ook poreus is (de slangen zitten meestal ergens op een plastic blok, de keuzemodule, op plastic cilindertjes met flens; het eraf en weer erop zetten van slangen is een delicate aangelegenheid).

Mijn manuals koop ik altijd hier:

http://www.faxonautoliterature.com/

Snel in huis en relatief goedkoop.

Hier de link voor jouw auto:

http://www.faxonautoliterature.com/1977 ... 15379.aspx

Zoals je ziet zijn dit originele boeken, veel beter te lezen dan de fotokopie-versies (vooral qua plaatjes). Die in fair condition is waardchijnlijk prima zat.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: waar zit de vacuum regeling voor ventilatie buick skylark 1977

Post by Corp »

Achterop het controlepaneel zit het vacuumverdeelblok. Echter... hoor je t sissen? Staat er motorvacuum op. De leiding gaar bij de kachel naar binnen.
kevin2000
Posts: 4
Joined: Sun Jun 24, 2018 1:45 pm

Re: waar zit de vacuum regeling voor ventilatie buick skylark 1977

Post by kevin2000 »

achter het regelblok. weet ik alvast een beetje waar ik moet zoeken, top. hoor niks sissen maar mijn motor maakt ook wel veel herrie dus moeilijk te horen. op de motor maakt hij goed vacuüm, en heb geen lek kunnen vinden tussen blok en plek waar hij het brandschot in verdwijnt. daarachter dus nog niks kunnen vinden. maar ik weet nu dus een richting. thanks
Post Reply