Cardanas balanceren....

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Cardanas balanceren....

Post by mercury1970 »

Heb op het oog een slinger van 2 mm in mijn "samengestelde" cardanas zitten wil deze laten balanceren om
van een vervelende trilling af te komen.
Ik weet dat in Baarlo een mannetje zit, iemand daar ervaring mee of een goed adres ?
Alvast bedankt.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Cardanas balanceren....

Post by Nick_nl »

ja, daar in Baarlo ben ik geweest om mijn bestaande aandrijfas te laten controleren en balanceren. Het is wel al een aantal jaren geleden.
fury 74
Posts: 146
Joined: Mon Dec 29, 2008 6:35 pm

Re: Cardanas balanceren....

Post by fury 74 »

mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Cardanas balanceren....

Post by mercury1970 »

Mooie site, lijkt er verstand van te hebben en ook niet onbelangrijk; redelijk in de buurt !
Is er ook iemand die van twee assen eentje heeft gemaakt, waar ook laswerk aan te pas kwam?
Was dit trillingsvrij ? Ik heb aan het achterste gedeelte van mijn as een andere Yoke gezet met nieuwe kruiskoppelingen en aan de voorste verbinding,
daar heb ik de fabriekslasnaad verwijderd, een centimeter of twee v/d cardanbuis afgehaald en weer terug gelast op het passtuk.....
Dit alles natuurlijk op "Fingerspitzengefuel", zonder meetapparatuur :cool:
Kan er prima mee rijden, maar merk toch een trilling die ik eerst niet had.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Cardanas balanceren....

Post by Nick_nl »

Dan moet je kijken voor een bedrijf wat veel doet met kitcars. Daar zijn de aandrijfassen ook vaak gecombineerd. Die man in Baarlo maakte toen voor kitcars aandrijfassen rover v8 -> ford sierra
fury 74
Posts: 146
Joined: Mon Dec 29, 2008 6:35 pm

Re: Cardanas balanceren....

Post by fury 74 »

Weet niet of het dezelfde is in Baarlo maar heb eind vorig jaar gebeld voor een as te balanceren van een Amerikaan .
Maar daar had hij geen zin in volgens mij was moeilijk en hij had het te druk en was al op leeftijd ,Tja dan niet.
Van der Werf maakt wat jij wil.

Van der Werf Technical Support . Cardanas speciaalbouw
Kitcars, stockars, zelfbouw zandcross wagens, buggy's, versnellingsbak wissel, werktuig speciaalbouw, prototypebouw enzovoort.
allemaal projecten waarbij geen standaard cardanas te gebruiken is omdat er een speciale maatvoering, een andere slipyoke, of aansluitflens benodigd is, ook kan het zijn dat de reeds bestaande cardanas niet voldoet als gevolg van vermogenstoename of extreme verhoging of verlaging van het voertuig.
óf omdat er simpelweg geen cardanas is geweest vanwege complete nieuwe bouwstijl.
doordat wij een grote voorraad gebruikte en nieuwe assen hebben, evenals losse onderdelen, kunnen wij als geen ander de as creeren die nodig is voor uw project.
eveneens mag ons machinepark waaronder draaibank en cardanas ballanceermachine hier niet in ontbreken.


Is stukje van de site.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Cardanas balanceren....

Post by Nick_nl »

Tja, ik ben er 8 jaar gelden geweest. Het was bij Wim, zo staat hij ook frequent op marktplaats. Goed om te zien dat er meer bedrijven zijn welke dit kunnen. Een beetje concurrentie is nooit slecht :)
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Cardanas balanceren....

Post by mercury1970 »

Wim de assenman, adverteert nog steeds....
Zal morgen eens een telefoontje zijn kant op slingeren en ook naar die Van der Werf, thanks mannen voor de info !
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Cardanas balanceren....

Post by boyanka »

Ik heb er ook ooit eens een ingekort. De yoke op dezelfde stand terug vastgelast. Nooit laten balanceren omdat er geen trillingen in zaten.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Cardanas balanceren....

Post by mercury1970 »

Vandaag weg gebracht en het schijnt vaker voor te komen, na het lassen dat de Yoke iets uit elkaar gaat staan, waardoor de kruiskoppeling kapot kan lopen.
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: Cardanas balanceren....

Post by paulv »

ik heb ook een nieuwe aandrijfas nodig..
de mijne laat ik denk ik niet in nederland maken, maar laat ik uit de states komen..
kijk maar eens op ebay.com compleet nieuwe laten maken kost incl verzenden 350,- en aluminium 100 dollar meer.. https://www.ebay.com/itm/NEW-DRIVESHAFT ... XQlrxRdNn9


Groet Paul
Milsbeek
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Cardanas balanceren....

Post by FritsVrolijk »

Plus de invoerkosten komen er nog bij
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Cardanas balanceren....

Post by Wilf »

€440 dus (21% BTW en €13,- douanekosten) en mogelijk hoger ivm handelsoorlogtax
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Cardanas balanceren....

Post by boyanka »

Prijzig
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Cardanas balanceren....

Post by Pavement Pounder »

Waalhaven Noordzijde 111, 3087 BK Rotterdam
088 284 6810


Avim heeft voor mij een custom aandrijfas gemaakt paar jaar terug iets van €275,- ijzer.
Post Reply