camaro iroc z28 convertible

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
aukecamaro
Posts: 3
Joined: Sun Aug 05, 2018 11:36 am

camaro iroc z28 convertible

Post by aukecamaro »

Hallo heb een vraag

Mijn camaro iroc z28 heeft geen vonk meer. Heb een tunend port injection, nieuwe injectors er opgebouwd en alles weer netjes aangesloten alle kabels op de juiste plek. Maar wat ik ook probeer ik heb geen vonk bij de bougies, auto slaat niet aan. Wat zou t kunnen zijn? Heb er al een andere ontstekingspoort opgezet en bobine maar nog niks bougies kabels en bougies zijn nieuw en alles staat op tijd afgesteld. Wie kan mij erbij helpen of heeft raad? Mvg Auke
aukecamaro
Posts: 3
Joined: Sun Aug 05, 2018 11:36 am

Re: camaro iroc z28 convertible

Post by aukecamaro »

Image
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: camaro iroc z28 convertible

Post by Corp »

Serpentine drive dus 88 of later. Heeft hij een pil op de sleutel? Het kan je vats zijn.

Est kan ook kapot zijn.
aukecamaro
Posts: 3
Joined: Sun Aug 05, 2018 11:36 am

Re: camaro iroc z28 convertible

Post by aukecamaro »

Heeft geen code op de sleutel als je dat bedoelt. Est? Boardcomputer bedoel je?
Camatruder
Posts: 77
Joined: Sun Dec 30, 2012 3:50 pm

Re: camaro iroc z28 convertible

Post by Camatruder »

Je kan de foutcode(s) uitlezen door de A en B klem van de ALDL-connector met een paperclipje kort te sluiten en contact aan te zetten. Check-Engine-light flasht dan de codes. Bijvoorbeeld flash flash-flash is code 12 (wil zeggen EMC communiceert ok).
Indien geen foutcodes (behalve 12) aanwezig, nazien of spanning op de bobine toekomt, met testlamp nazien of er hoogspanning toekomt op distributor, pick-up coil nazien, slechte massa, ontstekingsmodule (in de distributor) mogelijks defect maar dan zou je wel een foutcode hebben.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: camaro iroc z28 convertible

Post by Corp »

Est is de ontstekingsmodule in de verdeler.

Code 12 is ign reference signal maar dat klopt contact aan motor uit. 12 is flits......flits..flits dus met pauze. Elke code flitst 3x dan weer 12 betekent dat je ze allemaal hebt gehad.

Kapotte est geeft vaal geen foutcode
Post Reply