elektrische pomp info
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
elektrische pomp info
Hoi hoi vraagje moet ik bij het monteren van een elektrische benzinepomp ook een druk regelaar monteren
Kan me voorstellen dat een elektrische pomp net iets teveel benzine in je carb spuit en die dan over zijn nek gaat
Andere tips zijn welkom
Wil een andere pomp monteren omdat naar na lang stilstaan ik te lang moet door starten voor mijn truck aanslaat om dat de carb helemaal droog staat
Bedankt weer voor het mee denken
Kan me voorstellen dat een elektrische pomp net iets teveel benzine in je carb spuit en die dan over zijn nek gaat
Andere tips zijn welkom
Wil een andere pomp monteren omdat naar na lang stilstaan ik te lang moet door starten voor mijn truck aanslaat om dat de carb helemaal droog staat
Bedankt weer voor het mee denken
-
- Posts: 1054
- Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm
Re: elektrische pomp info
Carb vullen met een spuit.
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: elektrische pomp info
Das me teveel gedoe en een pompje kost ook de wereld niet
Thanks voor de tip
Thanks voor de tip
-
- Posts: 3057
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: elektrische pomp info
Hoelang moet je dan starten?
Zit je terugslag klepje nog wel in je brandstoffilter?
Of had je er een aftermarket carburateur op met universeel brandstoffilter in de slang?
Gaat je pomp al aan bij contact aan of pas bij starten?
Zit je terugslag klepje nog wel in je brandstoffilter?
Of had je er een aftermarket carburateur op met universeel brandstoffilter in de slang?
Gaat je pomp al aan bij contact aan of pas bij starten?
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: elektrische pomp info
Hoi Gabber er zit een Edelbrock aftermarket carb op
Met een filter tussen de brandstof leiding vlak bij de carb
En moet echt lang starten denk niet dat me startmotor er echt blij van wordt
Als hij eenmaal heeft gelopen is het sleutel aanraken en hij loopt
Met een filter tussen de brandstof leiding vlak bij de carb
En moet echt lang starten denk niet dat me startmotor er echt blij van wordt
Als hij eenmaal heeft gelopen is het sleutel aanraken en hij loopt
Re: elektrische pomp info
Hoe lang is lang ?? ( is ook een naam van een Chinees geloof ik )
Als ik weer eens met de Camaro ga rijden 3x per jaar ofzo , duurt het soms ook 20 a 30 seconden voor hij de benzine heeft opgepompt.
Ik toorn hem 2x die tijd dan zit de vlotterkamer weer vol trap een paar keer op het gas zodat hij de benzine erin spuit en slaat dan gelijk aan.
Gr.Joop
Als ik weer eens met de Camaro ga rijden 3x per jaar ofzo , duurt het soms ook 20 a 30 seconden voor hij de benzine heeft opgepompt.
Ik toorn hem 2x die tijd dan zit de vlotterkamer weer vol trap een paar keer op het gas zodat hij de benzine erin spuit en slaat dan gelijk aan.
Gr.Joop
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: elektrische pomp info
Zal hem een dezer dagen weer eens laten lopen
En rij er momenteel niet mee ben bezig met spuitwerk maar eens in de 6 weken laat ik hem wel even warm worden
En dan is het toch wel een gedoe en lang starten maar exact de tijd opnemen nooit gedaan
En rij er momenteel niet mee ben bezig met spuitwerk maar eens in de 6 weken laat ik hem wel even warm worden
En dan is het toch wel een gedoe en lang starten maar exact de tijd opnemen nooit gedaan
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: elektrische pomp info
Edelbrock/Carter carbs verdampen zichzelf leeg na stilstand op een hete motor.
Die verdampte benzine zit grotendeels in de inlaat, waardoor je een situatie hebt van een bijna verzopen motor en lege carb-vlotters.
Daarom moet je lang starten soms.
Een dikkere spacer onder de carb en een electrische benzinepomp lossen dat probleem op omdat deze de carb koeler houdt en de vlotterkamers binnen 2 seconden weer vult.
De juiste benzinepomp (bijv. Carter) heeft niet zo'n externe regelaar nodig, zoals die idiote herrie-dingen van Holley wel nodig hadden jaren terug.
Een flinke 4-gats spacer van 1 of 2" geeft de motor vaak ook nog eens iets meer kracht onderin.
Bij een pickup is er vaak genoeg ruimte boven het luchtfilter dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Installeer daarnaast nog een cold air intake en de motor heeft het een stuk meer naar zijn zin.
Die verdampte benzine zit grotendeels in de inlaat, waardoor je een situatie hebt van een bijna verzopen motor en lege carb-vlotters.
Daarom moet je lang starten soms.
Een dikkere spacer onder de carb en een electrische benzinepomp lossen dat probleem op omdat deze de carb koeler houdt en de vlotterkamers binnen 2 seconden weer vult.
De juiste benzinepomp (bijv. Carter) heeft niet zo'n externe regelaar nodig, zoals die idiote herrie-dingen van Holley wel nodig hadden jaren terug.
Een flinke 4-gats spacer van 1 of 2" geeft de motor vaak ook nog eens iets meer kracht onderin.
Bij een pickup is er vaak genoeg ruimte boven het luchtfilter dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Installeer daarnaast nog een cold air intake en de motor heeft het een stuk meer naar zijn zin.
Re: elektrische pomp info
En waarom laat je hem dan eens in de 6 weken even warm worden ??FritsVrolijk wrote: ↑Sun Aug 26, 2018 9:54 am Zal hem een dezer dagen weer eens laten lopen
En rij er momenteel niet mee ben bezig met spuitwerk maar eens in de 6 weken laat ik hem wel even warm worden
En dan is het toch wel een gedoe en lang starten maar exact de tijd opnemen nooit gedaan
totaal nutteloos en slecht het '' even warm worden''
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: elektrische pomp info
Nou hou graag me olie vrij van vocht
En waarom is het niet goed je blok eens in de 6 weken warm te stoken Zie zelf het probleem niet maar leer graag
Thanks zover
En waarom is het niet goed je blok eens in de 6 weken warm te stoken Zie zelf het probleem niet maar leer graag
Thanks zover
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: elektrische pomp info
BigBlockMopar wrote: ↑Sun Aug 26, 2018 11:02 am Edelbrock/Carter carbs verdampen zichzelf leeg na stilstand op een hete motor.
Die verdampte benzine zit grotendeels in de inlaat, waardoor je een situatie hebt van een bijna verzopen motor en lege carb-vlotters.
Daarom moet je lang starten soms.
Een dikkere spacer onder de carb en een electrische benzinepomp lossen dat probleem op omdat deze de carb koeler houdt en de vlotterkamers binnen 2 seconden weer vult.
De juiste benzinepomp (bijv. Carter) heeft niet zo'n externe regelaar nodig, zoals die idiote herrie-dingen van Holley wel nodig hadden jaren terug.
Een flinke 4-gats spacer van 1 of 2" geeft de motor vaak ook nog eens iets meer kracht onderin.
Bij een pickup is er vaak genoeg ruimte boven het luchtfilter dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Installeer daarnaast nog een cold air intake en de motor heeft het een stuk meer naar zijn zin.
Thanks voor je tips en info BigBlock Mopar
We gaan voor deze optie
Een dikkere spacer onder de carb en een electrische benzinepomp lossen dat probleem op omdat deze de carb koeler houdt en de vlotterkamers binnen 2 seconden weer vult
Werkt dit ook zonder benzine retour naar de Tank
Fijne Zondag iedereen
Re: elektrische pomp info
Als je alleen wil primen, is dit misschien een optie. hand pomp
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: elektrische pomp info
Bedankt voor het mee denken Nick
Maar dit is wel erg primitief haha
Denk wel dat het zal werken maar ik sla een beurt over
Maar dit is wel erg primitief haha
Denk wel dat het zal werken maar ik sla een beurt over
Re: elektrische pomp info
Er zit een verschil tussen even warm worden en een motor op bedrijfstemperatuur rijden, bij even warm worden krijg je juist condens.FritsVrolijk wrote: ↑Sun Aug 26, 2018 1:42 pm Nou hou graag me olie vrij van vocht
En waarom is het niet goed je blok eens in de 6 weken warm te stoken Zie zelf het probleem niet maar leer graag
Thanks zover
maar goed ,.. ik weet niet wat bij jou ''even warm worden'' precies is natuurlijk
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: elektrische pomp info
Warm worden is hier een uurtje stationair laten draaien
Minimaal me water op 90 graden en wat ik zeg nog een tijd laten lopen
Maar er zit maar iets meer dan 4 liter in dat blok dus ook redelijk snel warm
Minimaal me water op 90 graden en wat ik zeg nog een tijd laten lopen
Maar er zit maar iets meer dan 4 liter in dat blok dus ook redelijk snel warm