elektrische pomp info

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

elektrische pomp info

Post by FritsVrolijk »

Hoi hoi vraagje moet ik bij het monteren van een elektrische benzinepomp ook een druk regelaar monteren

Kan me voorstellen dat een elektrische pomp net iets teveel benzine in je carb spuit en die dan over zijn nek gaat


Andere tips zijn welkom


Wil een andere pomp monteren omdat naar na lang stilstaan ik te lang moet door starten voor mijn truck aanslaat om dat de carb helemaal droog staat


Bedankt weer voor het mee denken
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: elektrische pomp info

Post by David - 71 camaro »

Carb vullen met een spuit.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: elektrische pomp info

Post by FritsVrolijk »

Das me teveel gedoe en een pompje kost ook de wereld niet

Thanks voor de tip
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: elektrische pomp info

Post by Bromgabber »

Hoelang moet je dan starten?
Zit je terugslag klepje nog wel in je brandstoffilter?
Of had je er een aftermarket carburateur op met universeel brandstoffilter in de slang?
Gaat je pomp al aan bij contact aan of pas bij starten?
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: elektrische pomp info

Post by FritsVrolijk »

Hoi Gabber er zit een Edelbrock aftermarket carb op

Met een filter tussen de brandstof leiding vlak bij de carb

En moet echt lang starten denk niet dat me startmotor er echt blij van wordt

Als hij eenmaal heeft gelopen is het sleutel aanraken en hij loopt
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: elektrische pomp info

Post by camaro67 »

Hoe lang is lang ?? ( is ook een naam van een Chinees geloof ik :D )

Als ik weer eens met de Camaro ga rijden 3x per jaar ofzo , duurt het soms ook 20 a 30 seconden voor hij de benzine heeft opgepompt.
Ik toorn hem 2x die tijd dan zit de vlotterkamer weer vol trap een paar keer op het gas zodat hij de benzine erin spuit en slaat dan gelijk aan.

Gr.Joop
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: elektrische pomp info

Post by FritsVrolijk »

Zal hem een dezer dagen weer eens laten lopen

En rij er momenteel niet mee ben bezig met spuitwerk maar eens in de 6 weken laat ik hem wel even warm worden

En dan is het toch wel een gedoe en lang starten maar exact de tijd opnemen nooit gedaan
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: elektrische pomp info

Post by BigBlockMopar »

Edelbrock/Carter carbs verdampen zichzelf leeg na stilstand op een hete motor.
Die verdampte benzine zit grotendeels in de inlaat, waardoor je een situatie hebt van een bijna verzopen motor en lege carb-vlotters.
Daarom moet je lang starten soms.
Een dikkere spacer onder de carb en een electrische benzinepomp lossen dat probleem op omdat deze de carb koeler houdt en de vlotterkamers binnen 2 seconden weer vult.

De juiste benzinepomp (bijv. Carter) heeft niet zo'n externe regelaar nodig, zoals die idiote herrie-dingen van Holley wel nodig hadden jaren terug.

Een flinke 4-gats spacer van 1 of 2" geeft de motor vaak ook nog eens iets meer kracht onderin.
Bij een pickup is er vaak genoeg ruimte boven het luchtfilter dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Installeer daarnaast nog een cold air intake en de motor heeft het een stuk meer naar zijn zin.
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: elektrische pomp info

Post by camaro67 »

FritsVrolijk wrote: Sun Aug 26, 2018 9:54 am Zal hem een dezer dagen weer eens laten lopen

En rij er momenteel niet mee ben bezig met spuitwerk maar eens in de 6 weken laat ik hem wel even warm worden

En dan is het toch wel een gedoe en lang starten maar exact de tijd opnemen nooit gedaan
En waarom laat je hem dan eens in de 6 weken even warm worden ??
totaal nutteloos en slecht het '' even warm worden''
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: elektrische pomp info

Post by FritsVrolijk »

Nou hou graag me olie vrij van vocht

En waarom is het niet goed je blok eens in de 6 weken warm te stoken Zie zelf het probleem niet maar leer graag

Thanks zover
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: elektrische pomp info

Post by FritsVrolijk »

BigBlockMopar wrote: Sun Aug 26, 2018 11:02 am Edelbrock/Carter carbs verdampen zichzelf leeg na stilstand op een hete motor.
Die verdampte benzine zit grotendeels in de inlaat, waardoor je een situatie hebt van een bijna verzopen motor en lege carb-vlotters.
Daarom moet je lang starten soms.
Een dikkere spacer onder de carb en een electrische benzinepomp lossen dat probleem op omdat deze de carb koeler houdt en de vlotterkamers binnen 2 seconden weer vult.

De juiste benzinepomp (bijv. Carter) heeft niet zo'n externe regelaar nodig, zoals die idiote herrie-dingen van Holley wel nodig hadden jaren terug.

Een flinke 4-gats spacer van 1 of 2" geeft de motor vaak ook nog eens iets meer kracht onderin.
Bij een pickup is er vaak genoeg ruimte boven het luchtfilter dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Installeer daarnaast nog een cold air intake en de motor heeft het een stuk meer naar zijn zin.



Thanks voor je tips en info BigBlock Mopar


We gaan voor deze optie

Een dikkere spacer onder de carb en een electrische benzinepomp lossen dat probleem op omdat deze de carb koeler houdt en de vlotterkamers binnen 2 seconden weer vult

Werkt dit ook zonder benzine retour naar de Tank

Fijne Zondag iedereen :thumbs:
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: elektrische pomp info

Post by Nick_nl »

Als je alleen wil primen, is dit misschien een optie. hand pomp
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: elektrische pomp info

Post by FritsVrolijk »

Bedankt voor het mee denken Nick

Maar dit is wel erg primitief haha :P

Denk wel dat het zal werken maar ik sla een beurt over
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: elektrische pomp info

Post by camaro67 »

FritsVrolijk wrote: Sun Aug 26, 2018 1:42 pm Nou hou graag me olie vrij van vocht

En waarom is het niet goed je blok eens in de 6 weken warm te stoken Zie zelf het probleem niet maar leer graag

Thanks zover
Er zit een verschil tussen even warm worden en een motor op bedrijfstemperatuur rijden, bij even warm worden krijg je juist condens.
maar goed ,.. ik weet niet wat bij jou ''even warm worden'' precies is natuurlijk
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: elektrische pomp info

Post by FritsVrolijk »

Warm worden is hier een uurtje stationair laten draaien

Minimaal me water op 90 graden en wat ik zeg nog een tijd laten lopen

Maar er zit maar iets meer dan 4 liter in dat blok dus ook redelijk snel warm
Post Reply