oliedrukmeter danst

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Americanoldcars
Posts: 22
Joined: Wed Jun 08, 2016 4:44 pm

oliedrukmeter danst

Post by Americanoldcars »

Hallo medeliefhebbers,
ik kwam laatst achter dat mijn oliedrukmeter van mijn plymouth fury 1973 318 danst. Zeg maar van 6 bar naar 3 bar en dan weer 0 en dan weer 3 bar ga zo maar door. Ik heb het volgende al geprobeerd de sendingunit (sensor) al vervangen mocht niet baten en olie en filter vervangen. de meter en de sensor zijn overigens van het merk raid hp.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: oliedrukmeter danst

Post by Corp »

Check eerst met mech meter
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: oliedrukmeter danst

Post by BigBlockMopar »

Als het blijft met een andere meter dan kan het zijn dat de nylon tandjes van de timing chain onderin het carter liggen en de olie-aanvoer deels blokkeren.
In een ander geval kan de intermediate shaft bijna dolgedraaid zijn in de oliepomp.
Maar dat komt niet vaak voor opzich, tenzij je met oerdikke olie rondrijdt.
Americanoldcars
Posts: 22
Joined: Wed Jun 08, 2016 4:44 pm

Re: oliedrukmeter danst

Post by Americanoldcars »

Ik rijd met 20w50olie
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: oliedrukmeter danst

Post by BigBlockMopar »

De ontsteking en intermediate kan je er vrij simpel uit halen om te controlen of het uiteinde nog mooi hoekig is.
Jan Bee
Posts: 76
Joined: Tue Oct 08, 2013 8:43 am

Re: oliedrukmeter danst

Post by Jan Bee »

Heb hetzelfde gehad. Bleek het aanzuigfilter van de oliepomp onder in het carter te liggen. Je hebt dan alleen nog het pijpje over en elke rem - optrek - en koerswijziging liet de meter plotseling zakken.
Niet leuk, want je carterpan moet er onderuit om het echt te constateren en dat betekent blok liften en meer van die ellende.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: oliedrukmeter danst

Post by Wilf »

Kan dat ook bij een /6 het geval zijn? Op rotondes full speed 3/4 rond en tijdens bruusk remmen gaat het olielampje aan, er zit tot full olie in…
Jan Bee
Posts: 76
Joined: Tue Oct 08, 2013 8:43 am

Re: oliedrukmeter danst

Post by Jan Bee »

Wilf wrote: Thu Aug 30, 2018 7:23 am Kan dat ook bij een /6 het geval zijn? Op rotondes full speed 3/4 rond en tijdens bruusk remmen gaat het olielampje aan, er zit tot full olie in…
Ja, want de olie klotst naar voren bij remmen en komt dan een moment onder het niveau van het aanzuigpijpje. Bakje met gaasfilter onder de aanzuigpijp schept als het ware de olie op en voorkomt dat.
Americanoldcars
Posts: 22
Joined: Wed Jun 08, 2016 4:44 pm

Re: oliedrukmeter danst

Post by Americanoldcars »

Dankjewel voor jullie reacties. Zou iemand mij hier mee kunnen helpen met deze uitdaging eventueel tegen vergoeding?
Mvg Paul
Jan Bee
Posts: 76
Joined: Tue Oct 08, 2013 8:43 am

Re: oliedrukmeter danst

Post by Jan Bee »

Americanoldcars wrote: Thu Aug 30, 2018 5:00 pm Dankjewel voor jullie reacties. Zou iemand mij hier mee kunnen helpen met deze uitdaging eventueel tegen vergoeding?
Mvg Paul
Zou je misschien wel kunnen bijstaan in de strijd, maar ik weet niet waar je woont en of je zelf een fatsoenlijk werkhok hebt. Anders moet je toch naar Rotterdam komen. En het wordt zo wie zo pas januari 2019. Eerder heb ik geen tijd.

Jan.
Worship79
Posts: 545
Joined: Sat Sep 30, 2006 1:01 am

Re: oliedrukmeter danst

Post by Worship79 »

Ik heb hetzelfde gehad: bleek de draad naar de meter ergens halverwege een bijna-breukje te hebben...
Americanoldcars
Posts: 22
Joined: Wed Jun 08, 2016 4:44 pm

Re: oliedrukmeter danst

Post by Americanoldcars »

Iedereen bedankt voor het meedenken ik had een slechte massa maar is nu opgelost.
Post Reply